{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

Føler min hvalp sig ikke tryg? {{forumTopicSubject}}

Ja... Som overskriften siger drejer det sig om min hvalp og hvor vidt han føler sig tryg...
Da vi ikke er nået så langt i alene hjemme træningen kommer han indimellem med, når vi skal besøge andre... De fleste steder vi har været har der overhovedet ikke været noget med ham... Han slapper af, laver ikke nogen små ups'ere på gulvet osv... Generelt meget glad når han kommer med på besøg... MEN.... Han har været med hos mine forældre nogen gange... Og hver gang laver han både stort og småt på gulvet hos dem.. Og så selvom han kommer ud og bliver luftet... Det gør han ikke de andre steder, hvor han kommer med... Kan det skyldes han måske ikke føler sig tryg der...?

Herhjemme er det efterhånden også begrænset hvad han har af ups'ere... Han er god til at enten at brokke sig lidt, når han skal ud eller også går han hen foran vores dør og sætter sig... Så spørger vi som regel om han skal ud og tisse, så logrer den bette hale og vi tager ham med ud... Straks efter er der gevinst... Så det er ikke fordi han er en lille gris indenfor...

Grunden til jeg spørger om dette er, at vi skal til fødselsdag hos mine forældre imorgen og så helst mickey kom med, da fødselsdag jo godt kan trække lidt ud... Er hans små ups'ere tegn på utryghed og kan jeg gøre noget for han får det bedre med at være der?
Det skal også lige siges at alle er meget glade for ham og snakker med ham derude... Den eneste som ikke gør er min far... Synes han virker ret afvisende overfor mickey... Kan det have noget med det at gøre evt?

Håber der er nogen, som kan hjælpe med et svar... smiley

På forhånd tal... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føler min hvalp sig ikke tryg?
  • #1   18. sep 2007 Tilføjer lige, at vi har som regel legetøj med derud, så han har lidt at gumle i og lege med.. Så andres hænder ikke blir hans offer... smiley
    Plus mad og vand skåle...

• #2   18. sep 2007 Hvor gammel er den din hund ?

• #3   18. sep 2007 Set kan sagtens være fordi han ikke føler sig tryg hos din far...

Mine forældres hund sad direkte og tissede foran ham, da den var hvalp, når han synes min far var for hård eller ikke gav ham opmærksomhed nok....

• #4   18. sep 2007 han blir 13 uger fredag... Han snuser ikke engang rundt omkring... Lige pludselig så tisser han bare... Der er ingen tegn på han skal... Selvom han lige har været ude i haven og tisse, så´kan han finde på det når han lige er kommet ind igen...
    Hele min familie hilser pænt på ham, når han kommer... og snakker meget med ham.. Det gør min far ikke... Så min fornemmelse var, at det måske var derfor...

• #5   18. sep 2007 De andre steder vi har været med ham, falder han rimeligt hurtigt til ro... Han snuser lidt rundt omkring og så s mider han sig for at sove... Tit og ofte i sofaen hvor vi andre sidder og så med alle fire stænger i vejret... Hos mine forældre falder han først til ro, hvis han er hos mig.. Altså hvis jeg tager ham op... Så lægger han sig gerne til at sove... Det er også sket en enkelt gang han har sovet oppe hos min lillesøster... Ellers sover han ikke mens vi er der...

• #6   18. sep 2007 Jeg tror, ihvert fald det med at han tisser inde og ikke ude hos dine forældre, kan være fordi at han ikke føler sig "stor" nok til at tisse uden for hos dem. Måske er der mange fremmede dufte, som han ikke er "stor" nok til at skulle tisse "ovenpå"... Derfor tisser han inde - der kan han stort set kun dufte sig selv og dér er han tryg...
    Det ser man ihvert fald tit med hvalpe - at de tisser inden for gerne lige efter en lufte tur - fordi de ikke er store nok til at sprede deres dufte udenfor og så holder de sig indtil de kommer ind hvor de kan dufte sig selv...

• #7   18. sep 2007 Lille blub: Kan godt se meningen idet du skriver... Men problemet er netop at han også tisser osv udenfor ude hos dem... Det er det jeg ikke forstår... Synes det er mærkeligt, når han ikke har det problem andre steder...

• #8   18. sep 2007 Okay - lige et lidt anderledes spørgsmål - hvad vasker de det af med bagefter???

• #9   18. sep 2007 Ganske alm vand og sæbe... De har ikke det store udvalg...

• #10   18. sep 2007 Han har haft uheld i samtlige rum han har haft adgang til derude...

• #11   18. sep 2007 I første omgang så prøv at vaske alle rum af i Rodalon - det fjerner lugten så han ikke kan lugte at han har tisset og skidt der før... Derefter ville jeg simpelthen, hvis det var mig, træne ham derhjemme også som I har gjort det hos Jer selv.... :O)

• #12   18. sep 2007 Men husk også på, at han kun er 13 uger - og ikke alle hvalpe er jo 110% renlige på det tidspunkt - heller ikke selv om den er det derhjemme...

• #13   18. sep 2007 Connie: Nej, kan ikke mindes noget, som kunne have skræmt ham... Med mindre min storesøsters høje mærkelige lyde fordi den lille gerne ville lege?

Lille blub: Det vil jeg lige give min moar besked om at gøre inden vi kommer imorgen så... smiley
    Jaaa.... Vi gør også vores bedste med at få ham renlig osv... Er meget stolt af ham fordi han klarer det så godt allerede nu... Men man må forvente der sker uheld jo, så det tager vi bare med... Så er det bare ud i haven og hygge lidt rundt med ham til der er gevinst der også... Han holder sig også hele natten igennem allerede... Så han er dygtig... smiley

Kommentér på:
Føler min hvalp sig ikke tryg?

Annonce