526 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Ellies skæbne Ellies skæbne

De fleste af jer herinde kender nok til "Græske hunde" og det vidunderlige arbejde de laver med at få gadehundene til gode hjem i Danmark. Mn veninde Carina bad mig i lørdags om at gå ind på deres side og læse historien om Ellies skæbne, men da hun fandt ud af at jeg var på vej til familie, bad hun mig alligevel om at vente med at læse den, til jeg havde mulighed for at fælde en tåre, og tak for det Carina! *S*

Det er nemlig præcis hvad jeg lige har gjort. Eller det vil sige at jeg stortudede. Den historie er simpelthen så sørgelig og gør mig så harm og vred at jeg dårligt kan udtrykke mig ved hjælp af ord. Alligevel bliver jeg nødt til at dele den med andre hundeelskere, også selvom jeg ved at der ikke er meget man kan gøre ved præcis sådanne situationer.
Læs den kun hvis du kan klare en tåreperser. :´o(

(link fjernet)
scroll derefter ned til "Ellies skæbne"

For at opveje lidt for den triste historie kan man derefter kigge på de andre hundes skæbner og glæde sig over Græske hundes fantastiske arbejde!! *S*

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ellies skæbne
  • #1   21. jun 2005 Ja Helle det er en forfærdelig histiorie, jeg var med i lufthavnen da Ellie kom hjem og magen til kærlig og glad hund skal man lede længe efter, hun stjal alles hjerter derude, hun sprang op af mig for at kæle og nusse, så jeg har også grædt en del over hende og at vi ikke viste hvad de ville gøre, for det var nemlig mig der skulle have hentet Ellie dagen efter og have kørt hende ud til den nye plejefamilie, men det blev jo desværre ikke aktuelt.

Jeg tænker stadig meget på den skønne tøs som aldrig fik en chance i livet.

• #2   21. jun 2005 Det er bare så sørgeligt, så sørgeligt....here comes the waterworks.....

• #3   21. jun 2005 Desuden skal du ha' alt ros i verden for dit arbejde for "Græske hunde", Nadja!! De gør virkelig en forskel. Det er bare så forbandet sørgeligt at man ikke engang kan stole 100% på de familier der melder sig til at give hundene et bedre liv herhjemme. Heldigvis er det få, men Ellie er beviset på at de er der!

• #4   21. jun 2005 Ja sådan er det jo desværre, men det skal så siges at efter den histiorie med Ellie så blir folk tjekket endnu mere og der er lavet en ny kontrakt som de skal skrive under på, inden de får hunden, og så har vi nu muligheden for at følge op på familierne frem over, netop for at undgå at det sker igen.
    Men jeg nyder mit arbejde med dem og er kun glad for at kunne hjælpe.

• #5   21. jun 2005 Det syn's jeg er rimeligt. En god kontrakt kan måske afskrække familier som "dem" imod at lave samme trick, da de så efterfølgende ville kunne blive slæbt i retten. Rigtig god idé med en skrap kontrakt. :o)

• #6   21. jun 2005 Jeg kan slet ikke forholde mig til at det skete på så kort tid....de gav hende jo ikke en eneste chance!!! Hvad sker der med så'n nogle mennesker??!! Det gør mig så harm og trist til mode.

• #7   21. jun 2005 Vi blev også tossede, for vi havde jo prøvet at ringe til dem hele dagen for at sige at vi havde fundet en plejefamilie til hende, men de svarede bare ikke.

• #8   21. jun 2005 Nej, de havde jo travlt med at sidde hos dyrelægen og vente på at komme til.....*fnys*

• #9   21. jun 2005 Hvor ser hun bare dejlig ud Ellie - tarvelige tarvelige mennesker, øv, hvor skulle de skamme sig! Jeg kan ikke se hvad der har kunne være så slemt, at det skulle gå så hurtigt!

Og stakkels de dejlige mennesker fra Græske hunde der står tilbage og tænker "havde vi dog bare...".

Men hvordan kan man da også sikre sig at folk er det de giver sig ud for??

Det er godt der er så mange succeshistorier til at opveje det dårlige. Tak for arbejdet til alle de som hjælper herreløse hunde!

• #10   21. jun 2005 Susanne >> Ja, jeg syn's også at hun så superskøn ud. Jeg havde taget hende med kyshånd hvis jeg havde vist hvilken skæbne hun havde foran sig, og en ting er helt sikkert; næste gang jeg skal ha' en hund, bliver det en gadehund, græsk, italiensk...jeg er ligeglad, jeg føler bare at jeg som hundeejer/elsker et sted er nødt til at give dem som ikke har et hjem et solidt grosted, hvor de kan være trygge. Jeg var faktisk slet ikke klar over at det stod SÅ grelt til.

• #11   21. jun 2005 Helle - jeg har skam også overvejet det med en græsk hund eller spansk for den sags skyld - Gran Canaria vrimler med små nuttede 'vildhunde' hvilket kan ødelægge ens ferie totalt!

Micho er adoptivhund men her fra Danmark (Dyrenes beskyttelses internat), og hvis vi skal have en til bliver det også adoption. Vi er ikke blevet afskrækket, han er en enormt dejlig hund!

• #12   21. jun 2005 Susanne >> Se, lige præcis det du siger der, gør bare at jeg bliver endnu mere hooked på at tage en adoptivhund. Jeg er slet ikke i tvivl om at de kan være mindst lige så dejlige som den fineste racehund! *S*

• #13   21. jun 2005 Ja jeg kan jo kun anbefale det med en græsk hund, jeg er jo selv med i græskehunde og min nye er jo også en græker og hun er bare super skøn, jeg kunne ikke have fundet en der passede bedre til Gizmo end hende...
    Fordelen ved en græker er også at hunden vil være dig evigt taknemmelig, bare den får lidt kærlighed, det har jeg også kunne mærke på mine plejehunde.

• #14   21. jun 2005 Jeg vil ønske dig al mulig held og lykke med din kommende adoptivhund *ss*
    Jeg har endnu kun hørt positive historier om adoptivhunde! Der var en der sagde at 'de ligesom er så taknemmelige'. Det der var galt i det gamle hjem behøves ikke blive et problem i det næste smiley

• #15   21. jun 2005 Nej hvor trist en skæbne. Selv kunne jeg aldrig finde på at aflive en hund, bare fordi jeg var utålmodig. Den hidtil dummeste forklaring, jeg har hørt. Stakkels Ellie!

• #16   21. jun 2005 hvordan kan man være så led?????

• #18   21. jun 2005 Da vi fik Micho fra internat var han vildt stresset og helt forfærdelig at være i stue med meget af tiden. Selvom vi tænkte; Hvad har vi dog roddet os ud i? - meget af tiden, kunne vi ikke drømme om at aflive ham. De skal jo lige have 2-3 uger til at falde ned og vænne sig til et nyt hjem, nye mennesker og en ny dagsrytme.

Fx. 'jumpede' han på alt og alle i starten (en måde at få udløst stressen) og knurrede når vi prøvede at få ham af - det er ubehageligt med en hund man ikke kender, og jeg var glad for han ikke er en rotweiler - Nu går vi og siger "Hvor har vi været heldige".

Og nej, forhåbentlig snydder de ikke flere som sælger deres hunde til dem!!

Kommentér på:
Ellies skæbne

Annonce