400 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Spørgsmål med hvalp. Spørgsmål med hvalp.

Hej.

Vores lille hvalp på 8uger får hvalpe foder, altså tørfoder, men må man blande det med noget voksenfoder i dåse? Altså så der ikke kun er det tørfoder?

Samt vi købte jo hunden ved en som havde en gård så den har desværre fået lopper, hvilke loppemiddel må man bruge til hvalpe?

Hilsen Dennis & Christina & Gucci... smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål med hvalp.
  • #1   12. sep 2007 Du kan komme lidt A38, torskerogn, eller f.eks. bouillon over tørfoderet. Til så lille en hvalp ville jeg nok vaske den i loppeshampoo og så sprøjte omgivelserne.

• #2   12. sep 2007 Jeg ville ikke give voksenfoder til en lille hvalp på 8 uger... Hvis det er fordi han/hun ikke gider spise maden, kan i forsøge at bløde det op med vand - Og hvis den gerne vil spise sin mad, så synes jeg slet ikke at i skulle forsøge med vådfoder eller andet - med mindre i har planer om at hælde specielle lækre ting i madskålen resten af hundens liv:-)

-Det med lopper tror jeg du skulle snake med dyrlægen om (jeg ville ikke give en lille hvalp de "normale" pipetter i nakken - men det kan da være den kan tåle det - men syns det er noget dyrlægen bør vejlede omkring - med mindre der er nogle meget kloge folk herinde:-))

• #3   12. sep 2007 En hvalp kan sagtens tåle en pipette du skal bare lige veje og sikre at mængden passer til vægten.
    Ang foder, er jeg enig i ikke at begynde af blande for meget i hvis det ikke er meningen af den skal blive ved med at få vådfoder.
    Som Rie skriver så bland endelig lidt lunken vand i så er det lidt mere lækkert.

• #4   12. sep 2007 Man fodrer med hvalpe foder til hunden er ca 10 mdr mere for store, langtsom voksende racer.

• #5   12. sep 2007 Som der allerede er sagt, ser jeg ingen grund til at blande ting og sager i en sund og velfungerende hvalps foder, til sidst nægter de fleste bare at spise hvis ikke der 'noget ekstra' i.
    Dåsefoder indeholder for det meste kun vand, men tag da en snak med din dyrlæge, både omkrig foderet og loppebehandlingen.

• #6   12. sep 2007 Den skal veje 2 kg før du må sprøjte den i nakken.

Blød fodret op i vand, det hjælper, også a38 over det. Det er godt mod maven.

• #7   12. sep 2007 Dåsemad er ikke særlig godt fo hunden, det er 80% vand mange gange så det vil bare løbe igennem sådan en lille hvalp, hvad bruger I af foder??

Du må bruge Frontline spray når hunden er 2 døgn gammel og Frontline Pour-on Vet når hvalpen vejer 2kg som det tidligere er sagt..!

Kommentér på:
Spørgsmål med hvalp.

Annonce