1.875 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Emma F
Emma F
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16

Omplacering af hvalp Omplacering af hvalp

Jeg står i en problemstilling, jeg aldrig havde set mig selv i - men min kæreste og jeg fik for en uge siden vores nye hvalp, og nu må vi indse, at tiden desværre var helt forkert for den familieforøgelse. Jeg har det SÅ dårligt med det, men situationen er som den er, og så vil jeg bare gøre hvad jeg kan, for at der kommer det bedste ud af det, og at den lille hund kommer et sted hen, hvor hun får det fantastisk.

Jeg ved ikke så meget om hvordan man griber det her an, så jeg vil høre, om der er nogle bud på, hvor vi kan finde en ny familie til hende?
Opdrætter har desværre ikke mulighed for at tage hende tilbage.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omplacering af hvalp
  • #1   6. nov 2021 Det er vildt nok, at opdrætter ikke vil tage den tilbage smiley

Jeg ville personligt bruge en af facebookgrupperne for racen, og så tage mig tid til at finde det rette hjem. Jeg ville i øvrigt skide hul i pengene, og vælge hjem før pris. Og kun vælge folk, som virker til at have sat sig ind i racen, og helst nogen der kender nogen, som har været i de kredse længe, og kan sige god for dem.

• #2   6. nov 2021 Mit bedste bud må være et internat, de er forhåbentlig bedre til at finde det helt rigtige hjem en din opdrætter

• #3   6. nov 2021 Kan opdrætter ikke hjælpe med vidreformidling?

• #4   6. nov 2021 Jeg tænker som de andre, enten gør brug af facebookgrupper for racen eller internat hvis du ikke selv har tid eller overskud til at finde det helt rigtige hjem smiley Du kan også prøve herinde.

Det lyder ikke som den bedste opdrætter, ikke at ville tage sin hvalp tilbage, og da slet ikke efter en uge smiley

• #5   6. nov 2021 Hvad f***** er det for en opdrætter?
    En opdrætter bør altid være behjælpelig med at finde et nyt hjem, hvis han/hun ikke selv kan tage hunde.

• Emma F
    Emma F Tilmeldt:
    jun 2007

#6   6. nov 2021 Tak for jeres svar. Det er bare sådan en svær og ærgerlig situation.

Har måske formuleret mig lidt forkert, men opdrætter er med inde over og vil gerne hjælpe med at finde et nyt sted. Hun er bare ikke interesseret i at tage hende tilbage. Jeg tænker også, at det ville give endnu et skift for hunden?

• #7   6. nov 2021 What - efter kun en uge kan opdrætter ikke tage den retur? Hvad dælen havde hun gjort, hvis hvalpene ikke var solgt som 8 ugers smiley
    Det ville jo ikke være "endnu et skift" den ville jo blitbkomme retur til det den kender. Jeg synes det er sløvt, det er immervæk ikke en hund der er solgt for flere år siden

Nå, men er det en renracet hund? I så fald ville jeg måske spørge lidt rundt i racens grupper på FB, hvor man må formode folk kender til racen og dens behov og måske kender nogen, der kender nogen.

Man kan selvfølgelig altid lave en annonce på sider som her, DBA osv, og afhængig af hundetype tænker jeg også man ret hurtigt får henvendelser, men vær kritisk med det nye hjem - spørg ind til deres kendskab til racen/typen, tidligere hundeerfaring, hvis der er børn, hvordan prioriteres tid til hunden så osv

• #8   6. nov 2021 hvalpen er så ung at det nok mere er tale om den har været på "ferie" hos jer smiley

• #9   6. nov 2021 Laura er en ung omplacering. Hun kom til sin familie fra opdrætter, da hun var ca. 3½ måned (de skulle på ferie, så hun var længere hos opdrætter). Da de havde haft hende 1 måneds tid, fandt de ud af at de skulle skilles.
    Så opdrætter tog hende hjem og efter 1 måneds tid kom hun til os.
    Nu, ca. 2 år senere, er hun begyndt at dukke frem fra hvalpetidens "traumer". Men hun har været sej smiley
    Så nej, hvalpen skal nok få et godt liv. Men hvis opdrætter er "kendt", tror jeg ikke på at han/hun ikke har en køber til hunden.

• #10   6. nov 2021 smiley

• #11   6. nov 2021 Hvad er det for en race og er den med stamtavle?
    Måske er der nogen af os der kender nogen som kunne være interesseret.

• Emma F
    Emma F Tilmeldt:
    jun 2007

#12   6. nov 2021 Det er en blanding - far er renracet labrador, mor er 3/4 labrador og 1/4 golden retriever.
    Så derfor desværre ingen racegrupper eller et større netværk, man kan henvende sig til.

• #15   6. nov 2021 Måske det er noget for dansk blindesamfund eller servicehundene? Det er da en pleaserhvalp, om noget er.

• Emma F
    Emma F Tilmeldt:
    jun 2007

#16   6. nov 2021 Mange tak for alle jeres svar, det er rart at have noget at gå efter.

• Emma F
    Emma F Tilmeldt:
    jun 2007

#17   6. nov 2021 Ikke noget dumt bud, Mette. Far er kasseret narkohund, så hun kan bestemt arbejde.

• #18   6. nov 2021 Sender lige linket her til en, som arbejder indenfor førerhundene.
    Håber at hun kan læse det, selvom hun ikke er her på HG.

• Emma F
    Emma F Tilmeldt:
    jun 2007

#19   6. nov 2021 Tusind tak!

• #20   6. nov 2021 Har lige sendt dig kontaktoplysninger i PB smiley

Kommentér på:
Omplacering af hvalp

Annonce