Hund nr. 2 ankommet i hjemmet Hund nr. 2 ankommet i hjemmet
Så hentede jeg min lille engelske bulldog igår - en lille han hvalp på 9 uger. Jeg har i forvejen en skøn tæve af samme race på 16 måneder.
Han er faldet til i hjemmet og min tæve tog godt imod ham. Han får lov til at tage hendes legetøj, kødben, mad mv., Og de har endda sovet sammen i hendes kurv efter han blot har været i hjemmet i få timer. Min tæve finder sig i alt fra hans side, leger med ham og behandler ham med stor forsigtighed i alle henseender.
Der vil naturligvis altid være en tilvænningsperiode for begge hunde, men hvordan har I -med flere hunde - sikret at jeres første hund ikke 'føler' sig tilsidesat, når det kommer en ny hund i hjemmet?
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
De har tid sammen men jeg kræver altid kvalitetstid (alenetid) med den enkelte. Det tror jeg på er med til at undgå gnidninger.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.303
sep 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 217
Jeg har nu også planlagt at brug ealene tid med den enkelte hund, men jeg ved ikke lige hvornår det er bedst at starte på det...? mit gæt ville være indenfor de næste 14 dage....
sep 2005
Jeg tror nu kke at min tæve vil afvise ham, det går bedre og bedre mellem dem. Men jeg har det princip at hundene kommer ikke i sofaen før tissetræningen er på plads, så det skaber 'lidt forskel mellem dem' pt. - og giver mig mulighed for at hygge lidt med med min tæve, når hvalpen sover.
sep 2005
jun 2005
Jeg mener ikke den "gamle" f.eks skal til at tilpasse sig de mange små ture en hvalp kræver, men stadig har krav på de gode lange.
Alt aktivering kan heller ikke køres med begge på en gang da den store kræver mere end den lille.......
Træning er på så forskellige planer, det er umuligt at gøre det med dem sammen.
Så her har vi ligesom 2 liv. Et hvor vi alle er sammen, og et hvor jeg er sammen med den enkelte hund.
Det er så godt for fører/hund da man ikke kommer til pludselig at opdage, hundene har nok i hinanden og bare ser på en som "skaffedyr" ;o)
sep 2005
Nu er jeg alene med hundene, så det jeg har gjort pt. er at tage den lille med i en 'taske-lignende ting' , når den ældste skal på en længere tur. Jeg synes det er lidt voldsomt at skulle efterlade ham alene i en times tid, så der skal lige trænes lidt 'adskillelse' først, og det er jeg så små gået igang med.
Jeg har et sted, hvor han kan være lidt alene, men stadig følge med i hvad der foregår i huset, så der kommer han over, når han har spist mv..
jun 2005
Jeg er også heldig ved at have en stor familie, så hundene ikke behøver være alene. Der er altid en eller anden hjemme :o)
Hund nr. 2 ankommet i hjemmet