{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.157 visninger | Oprettet:

Fordommene kommer snart allesteder {{forumTopicSubject}}

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg er fortaler for at ALLE pits i Dk skal ud af landet eller aflives !

Sådan er lovgivningen og den mener jeg vi skal følge..

Jeg har også flere gange udtalt, at hvis loven om pitbulls ikke overholdes VIL amstaffen blive ulovlig, da det desværre er for let at påstå at den ulovlige pit rent faktisk er en amstaff..

Jeg hader ikke amstaffer, men bryder mig ikke om dem; ligesom jeg ikke kan lide rottweilere og dobermanns..
- Min reaktion på de hunde har intet med medierne at gøre, men måden hundene er på.. Kan ikke rigtig forklare det..

En ambull kan jeg lide.. De er store fjollehoveder der æææælsker mennesker, og dem jeg har mødt - også andre hunde..

Jeg har oplevet at en ambull ikke bryder sig om fremmede mennesker, og en der ikke bryder sig om andre hunde - men der er en god forklaring på de to tilfælde, og jeg kan på den måde godt forstå hvorfor de er som de er...

Her kommer så det jeg ikke helt forstår...

Min gode veninde har selv hund..
- Hun ved en del om hunde og går op i det også..

Den anden dag kommer hun så under en samtale om racer med den udtalelse, at hun mener at ALLE af DEN type hunde skal forbydes da de ikke bringer noget godt med sig..

Jeg ved at hun mener muskelhunde, og kunne ikke forstå hvad hun dog har imod en DDB feks..

Vi snakker lidt frem og tilbage, og jeg bliver lidt forarget over, at HUN der har hund selv og ved en del, også bare hører hvad der snakkes om med de farlige kampkøtere..

Jeg forstår, at man bliver forskrækket over en hel race når man gentagne gange hører om at det slår klik når de når en vis alder..
- Men jeg havde ikke regnet med at hun direkte synes at ALLE muskelhunde skulle forbydes..

Synes snart fordommene tager lidt overhånd..
- Jeg kan ikke se logikken i at andre racer skal bøde for hvad EEN race kan risikere at udvikle sig til..

Jeg er ikke ude på at forsvare nogen racer som sådan, jeg ved at ALLE hunde kan blive arrige..

Hvad jeg dog vil frem til er - det er ikke ulovligt at tænke lidt selv, undersøge hvad en race indeholder før man mener den skulle udryddes for evigt og altid..

Jeg ved ikke særlig meget om "den type hund" da jeg ingen intentioner har om at anskaffe mig sådan en, men jeg HAR da hjerne nok til at vide, at de ikke bare er dræbermaskiner der venter på det rette øjeblik til at slagte familien.. og naboerne..

En hund er hvad du gør den til... Lige netop !
- Men det kræver så sandelig at du ved hvad du har med at gøre..

Det hjælper intet at leve i troen på, at alle racer egner sig til sofahunde der nyder at lege med 20 fremmede hunde i hundeskoven - og det er uanset hvor meget man præger den til det..

Lær din race at kende og tag de fornødne forholdsregler,
respekter de fordomme der nu engang er og gør selv dit for at vise at du ved hvad du har med at gøre..
Hver hund/ejer er en racerepresentant og kun vha enkeltindivider vil racerne komme ud af den onde cirkel af fordomme og mistro !

Jeg bliver forfærdet over min veninde kan komme med en sådan udtalelse; hun burde være klogere end det med sin baggrundsviden om hunde og træning, men ak nej..

Et eller andet sted kan jeg være ligeglad, det er ikke "min race", men jeg synes nu alligevel at det er en trist udvikling når selv kyndige (ja hvor kyndig er jeg så kommet i tvivl om) hunde-mennesker begynder at skære alle over en kam..

Trist trist udvikling, men der er kun een måde at komme det til livs på - det er ikke medierne der skal lade være med at skrive om de angreb/episoder hundene laver - det er dig som ejer der skal tage dine forbehold for at undgå dem !!

Lær din race ordentligt at kende, vid hvad hunden indeholder og hvilke instinkter den har og jeg er overbevist om, at fordommene stille og roligt vil komme sig selv til livs..

Lang tråd, sorry - håber dog alligevel nogen har haft lyst til at læse det =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fordommene kommer snart allesteder
Kommentér på:
Fordommene kommer snart allesteder

Annonce