Hjælp til succes - juleaften Hjælp til succes - juleaften
Ark ja... den tid på året og vores første med en teenage-hund/hvalp.
Svigermekanikken kommer og de sagde helt nonchalant i weekenden at de tager deres hund med juleaften... okeeey.
Problemet et, at vi har en Han teenage-lab, Med KRUDT!! I r’ven, der elsker at lege med andre hunde.
Svigerforældrene har en 13 år gammel Tæve-gravhund med diskusprolaps.
De har mødt hinanden for et halvt år siden, den gamle lille tæve var ikke kæmpe fan Af det lille kræ, .. som nu Er et stort kræ.
Hvordan kan vi få den juleaften til at blive en ‘succes’, som ikke indebærer at en af hundene skal være lukket inde Eller i snor det meste af aften?
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.369
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.775
enten skal den ene være i bur eller bag børnegitter - det ville faktisk være bedre for den gamle at bliver hjemme
okt 2020
Følger: 10 Emner: 4 Svar: 15
Jeg forstår personligt heller ikke, de tager hende med. De plejer aldrig at tage hende med... blev også paf da de sagde hun kom med.
Men så bliver det nok en aften bag børnegitter for vores hund
(jeg har ikke nosser til at ‘aflyse’ Eller skabe sådan en konflikt juleaften pga hunde
aug 2008
Følgere: 1084 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.743
Hvis hunden ikke plejer at komme med, så kan jeg ikke se problemet i at kommentere på det, de må vel også have gjort sig nogle tanker om hvordan det skal gå sammen med jeres hund.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.487
Men jeg ville nok tage en samtale med dem inden, i stedet for at lade det blive et problem selve juleaften. F.eks spørge om, de godt er klar over, at hundene formentlig ikke kan være sammen, så de må skiftes til at blive lukket væk.
Hvis du ellers har det godt med svigerfamilien, må man da kunne snakke om sådan noget uden at det skal ende i en konflikt. Måske har de slet ikke sat sig ind i, at der vil være et problem. Men jeg ville ikke acceptere, at det kun var min hund(e), der skulle lukkes væk.
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
I mit hjem skal Conor ikke lukkes bort pga andre hund. Så må de ud.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.093
jeg tænker så til gengæld at den gamle hund hvis den har fået lidt motion, hvis den kan det, og så har sin kurv med, så vil den måske ligge for sig selv i et værelse, og så kan de ligge ind til den af og til ... mine kan sagtens fungere i andre hjem på de vilkår ...
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.093
det kommer selvfølgelig nok lidt an på hvor man bor, men her i Aarhus om områdene omkring, der er det ofte stor indbrudsaktivitet netop i juledagene når de ved folk er på besøg andre steder ... så jeg tør altså ikke
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.760
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.845
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 262 Svar: 7.962
Nu har vi Henning på 6 måneder som elsker alt og alle, vil snakke og lege med alle hunde osv, og svigermors hund kan SLET ikke kapere det, de har været her en gang, og den lavede ikke andet end at knurre, snappe ud efter Henning og ja den bed endda svigermor flere gange. Svigermors hund vejer kun 1½ kg, så der skal ligesom heller ikke meget til at skade den, hvis Henning først er helt oppe at dinge, og jeg vil ikke lukke Henning væk i hans egen hjem.
Så jeg bad min mand snakke med svigermor om hun ikke kunne lade hunden være alene hjemme, eller få den passet, fremfor at alle mennesker og hunde skulle være total stresset en hel aften, det magtede jeg simpelthen ikke, og synes ærligtalt heller ikke det er fair overfor hverken mennesker eller hunde.
Det har resulteret i at svigermor ikke kommer, men sådan må det altså bare være, og så må min mand og jeg få en hyggelig aften bare os to
okt 2020
Vi har heldigvis allerede afskærmning med gitter i huset + flere værelser. Det ikke en dum ide at indrette et af værelserne til gravhunden, så den også har et sted, den kan lukkes væk og få fred.
Han kan heldigvis godt finde ud af at ligge bag gitter, mens vi er i det andet rum... om han kan når der er en anden hund, det tror jeg ikke, han eeeeeelsker andre hunde.
Svigermekanikken har en køretur på godt 2 timer, dog skal de sove her. Det plejer de ikke.
Tror jeg giver svigermutter et praj, hun er den der nok er mest til at tale med i denne situation. Svigerfatter har desværre glemt hvordan det er at have hvalp
Så vi indstiller os på, at vi skal have mulighed for at adskille hundene, hvis vores teenager/hvalp bliver for stresset/vild
okt 2020
Uha
Hundene har ikke været sammen med hinanden mere end den ene gang for 6 Måneder siden (og det gik egenrlig fint nok, men den gamle tæve er bare for gammel til at lege med en hvalp). Så vil lade ‘tvivlen’ komme situationen Til gode,
Men helt sikkert tager vi samme snak med dem, hvis det ikke bliver en succes, angående fremtidige besøg med hund.
Det kan jo også tænkes at den gamle tæve skal sige fra et par gange, hvalpen slapper af og vi får en fantastisk aften.
aug 2013
Det er jo også synd for chihuahuaen at den skal være så stresset i så lang tid, den halsede fuldstændig vanvittigt fra 1 sekund. Og selvom det er gået fint da vi havde gamle Mailo, så stressede den altså også der efter et stykke tid. Så ja det magter jeg simpelthen at bruge min juleaften ( eller andre dage ) på , og synes heller ikke det er fair overfor de 3 hunde
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.487
En rigtig god tur og noget aktivering om eftermiddagen for jeres hund kan måske også tage toppen af hans energi udladninger.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.734
Så kan svigermor og chi få en hyggelig jul sammen med jer
aug 2013
Nu kan jeg rende i nattøj hele dagen, og vi kan gøre LIGE præcis som vi ønsker, uden at skulle tage hensyn til gæster
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 39 Hunde: 4 Emner: 80 Svar: 3.421
Hjælp til succes - juleaften