1.276 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Berit Prebensen
Berit Prebensen
Følger: 10 Emner: 4 Svar: 15

Hjælp til succes - juleaften Hjælp til succes - juleaften

Ark ja... den tid på året og vores første med en teenage-hund/hvalp.

Svigermekanikken kommer og de sagde helt nonchalant i weekenden at de tager deres hund med juleaften... okeeey.

Problemet et, at vi har en Han teenage-lab, Med KRUDT!! I r’ven, der elsker at lege med andre hunde.
Svigerforældrene har en 13 år gammel Tæve-gravhund med diskusprolaps.

De har mødt hinanden for et halvt år siden, den gamle lille tæve var ikke kæmpe fan Af det lille kræ, .. som nu Er et stort kræ.

Hvordan kan vi få den juleaften til at blive en ‘succes’, som ikke indebærer at en af hundene skal være lukket inde Eller i snor det meste af aften?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til succes - juleaften
  • #1   15. dec 2020 Kort svar, det kan i ikke! Det vil ikke kunne undgås at hundene skal være adskildt, et børnegitter er oftest en god løsning smiley egentlig ville jeg nok bare bede dem komme uden hund;) men sådan er jeg

• #2   15. dec 2020 jeg er nok enig med Bodil D - det bliver næsten en umulighed smiley
    enten skal den ene være i bur eller bag børnegitter - det ville faktisk være bedre for den gamle at bliver hjemme smiley

• #5   15. dec 2020 Altså... mine svigerforældre er da ikke fremmede, har kendt dem i et årti smiley

Jeg forstår personligt heller ikke, de tager hende med. De plejer aldrig at tage hende med... blev også paf da de sagde hun kom med.

Men så bliver det nok en aften bag børnegitter for vores hund smiley synes bare det er synd.

(jeg har ikke nosser til at ‘aflyse’ Eller skabe sådan en konflikt juleaften pga hunde smiley )

• #7   15. dec 2020 Hvis du ikke vil bede dem om at lade hunden blive hjemme, så er det da mere passende at det er deres som kommer bag et børnegitter.
    Hvis hunden ikke plejer at komme med, så kan jeg ikke se problemet i at kommentere på det, de må vel også have gjort sig nogle tanker om hvordan det skal gå sammen med jeres hund.

• #8   15. dec 2020 Er det fordi, de skal være længere tid væk end normalt, at de pludselig vil have hunden med ? Nu ved jeg ikke, hvor tæt på de bor. Men det kan jeg sådan set godt sætte mig ind i. Jeg tager ikke selv mine hunde med juleaften, men med 1½ til 2 timers kørsel hver vej, så begrænser hensynet til hundene derhjemme da mit besøg en hel del.

Men jeg ville nok tage en samtale med dem inden, i stedet for at lade det blive et problem selve juleaften. F.eks spørge om, de godt er klar over, at hundene formentlig ikke kan være sammen, så de må skiftes til at blive lukket væk.
    Hvis du ellers har det godt med svigerfamilien, må man da kunne snakke om sådan noget uden at det skal ende i en konflikt. Måske har de slet ikke sat sig ind i, at der vil være et problem. Men jeg ville ikke acceptere, at det kun var min hund(e), der skulle lukkes væk.

• #9   15. dec 2020 Hav afskærmningen klar i baghånden, og hvis hundene ikke kan sammen, så må de smide deres skævbenede Hassan over bag gitteret. Så enkelt og effektivt kan det gøres.
    I mit hjem skal Conor ikke lukkes bort pga andre hund. Så må de ud.

• #13   15. dec 2020 Enig med Radar, mine hunde skal heller ikke være hjemme alene i juledagene, det vil jeg simpelthen ikke turde, de er ikke tyverisikring, og en gammel gravhund på 13 er da slet ikke ...

jeg tænker så til gengæld at den gamle hund hvis den har fået lidt motion, hvis den kan det, og så har sin kurv med, så vil den måske ligge for sig selv i et værelse, og så kan de ligge ind til den af og til ... mine kan sagtens fungere i andre hjem på de vilkår ...

• #15   15. dec 2020 @ Linda ... man har hørt om indbrud hvor hundene får mad med bedøvelse, gift .. man har hørt om hunde der er blevet sparket, eller hunde der er lukket ud så de er løbet væk .. også om hunde der er taget med ...

det kommer selvfølgelig nok lidt an på hvor man bor, men her i Aarhus om områdene omkring, der er det ofte stor indbrudsaktivitet netop i juledagene når de ved folk er på besøg andre steder ... så jeg tør altså ikke

• #17   15. dec 2020 Ivrig hund og dans om træet kan være en farlig kombi, så måske det faktisk er helt godt med et børnegitter og hund i tilstødende lokale. I kan jo træne det frem til dagen, så han er tilpas med det smiley

• #18   15. dec 2020 Jeg ville forlange at de havde afskærmning med til deres hund hvis den skal med.

• #19   15. dec 2020 Tjae her har vi taget konsekvensen, vi holder juleaften alene. Min svigermor har en chihuahua der er pisse hysterisk og bare ikke er begejstret for andre hunde, det har dog fungeret fint med Ozzy og vores gamle Mailo, de kunne fint tridse rundt på gulvet alle 3, MEN Ozzy er også 11 og Mailo var 12½ da han blev aflivet.

Nu har vi Henning på 6 måneder som elsker alt og alle, vil snakke og lege med alle hunde osv, og svigermors hund kan SLET ikke kapere det, de har været her en gang, og den lavede ikke andet end at knurre, snappe ud efter Henning og ja den bed endda svigermor flere gange. Svigermors hund vejer kun 1½ kg, så der skal ligesom heller ikke meget til at skade den, hvis Henning først er helt oppe at dinge, og jeg vil ikke lukke Henning væk i hans egen hjem.

Så jeg bad min mand snakke med svigermor om hun ikke kunne lade hunden være alene hjemme, eller få den passet, fremfor at alle mennesker og hunde skulle være total stresset en hel aften, det magtede jeg simpelthen ikke, og synes ærligtalt heller ikke det er fair overfor hverken mennesker eller hunde.

Det har resulteret i at svigermor ikke kommer, men sådan må det altså bare være, og så må min mand og jeg få en hyggelig aften bare os to smiley

• #20   15. dec 2020 Uha så mange gode kommentarer. Vil prøve at svare så godt jeg kan smiley

Vi har heldigvis allerede afskærmning med gitter i huset + flere værelser. Det ikke en dum ide at indrette et af værelserne til gravhunden, så den også har et sted, den kan lukkes væk og få fred.

Han kan heldigvis godt finde ud af at ligge bag gitter, mens vi er i det andet rum... om han kan når der er en anden hund, det tror jeg ikke, han eeeeeelsker andre hunde.

Svigermekanikken har en køretur på godt 2 timer, dog skal de sove her. Det plejer de ikke.

Tror jeg giver svigermutter et praj, hun er den der nok er mest til at tale med i denne situation. Svigerfatter har desværre glemt hvordan det er at have hvalp smiley smiley Han siger at han er sikker på, at de to nok skal ligge roligt hele aftenen (riiiiiight).

Så vi indstiller os på, at vi skal have mulighed for at adskille hundene, hvis vores teenager/hvalp bliver for stresset/vild smiley smiley Det heldigvis kun 1 aften + næste morgen vi skal igennem

• #21   15. dec 2020 Rikke

Uha smiley Det forstår jeg så sandeligt godt.

Hundene har ikke været sammen med hinanden mere end den ene gang for 6 Måneder siden (og det gik egenrlig fint nok, men den gamle tæve er bare for gammel til at lege med en hvalp). Så vil lade ‘tvivlen’ komme situationen Til gode,
    Men helt sikkert tager vi samme snak med dem, hvis det ikke bliver en succes, angående fremtidige besøg med hund.

Det kan jo også tænkes at den gamle tæve skal sige fra et par gange, hvalpen slapper af og vi får en fantastisk aften. smiley Det bare rart at have ideer til damage control.

• #22   15. dec 2020 Berit : Den ene aften de var her var frygtelig!! Jeg var simpelthen så stresset over den der lille hysteriske hund, og Ozzy stressede tydeligvis også over alt den uro,og gik flere gange imellem de to hunde og gøede et højt VOV. Svigermor blev nødt til at tage den op på skødet = så blev den bare endnu mere interessant for Henning. Det magtede jeg simpelthen ikke hvis vores juleaften skulle være sådan.

Det er jo også synd for chihuahuaen at den skal være så stresset i så lang tid, den halsede fuldstændig vanvittigt fra 1 sekund. Og selvom det er gået fint da vi havde gamle Mailo, så stressede den altså også der efter et stykke tid. Så ja det magter jeg simpelthen at bruge min juleaften ( eller andre dage ) på , og synes heller ikke det er fair overfor de 3 hunde smiley

• #23   15. dec 2020 Berit, det synes jeg lyder fornuftigt, og når de skal overnatte, så giver det jo mening, at de tager hunden med. De kan jo ikke bare lade den være alene hjemme fra den ene dag til den næste og de har vel næppe lyst at sende den i pension eller lign., så det gælder bare om at få det bedst mulige ud af det.

En rigtig god tur og noget aktivering om eftermiddagen for jeres hund kan måske også tage toppen af hans energi udladninger. smiley Held og lykke med det.

• #24   15. dec 2020 Rikke, Henning kan komme og holde juleferie her hos os. Gaddafi ville synes at det var hyggeligt. ??
    Så kan svigermor og chi få en hyggelig jul sammen med jer

• #25   15. dec 2020 Annie : Haha , naaaa jeg tænker nu det nok skal gå. Svigermor tager hjem til hendes søster, og vi har prøvet at være alene til jul 2 gange før, og det er gået fint. Er sikker på denne jul bliver meget bedre end sidst vi var alene, for det var der hvor jeg var hamrende syg ( lige inden jeg fik konstateret min leversygdom) .

Nu kan jeg rende i nattøj hele dagen, og vi kan gøre LIGE præcis som vi ønsker, uden at skulle tage hensyn til gæster smiley

• #27   16. dec 2020 Jeg har selv 3 maltesere, og hvis mine hunde er med på besøg - efter aftale - så har jeg altid transportkasse/bur med. Så kan mine hunde være der hvor vi andre er, og når de lige har hilst på, ligger de roligt i kasse/bur. Det lærte de, da de var hvalpe. Kassen/buret er et fristed.

Kommentér på:
Hjælp til succes - juleaften

Annonce