{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.275 visninger | Oprettet:

Det var den pose lakrids {{forumTopicSubject}}

Normalt hvis jeg har noget spiseligt på bordet - ala en pose slik, så gemmer jeg den væk hvis jeg forlader rummet da katten ellers forsøger at spise posen - altså ikke slikket.

Det fik jeg så ikke gjort denne gang, og da jeg kom tilbage kunne jeg bare konstatere at hunden er hurtigere end mig til at spise slik.

Så jeg forventer en omgang dårlig mave hos hunden i løbet af natten. Tror dog at hunden har lidt kvalme, så måske også lidt opkast smiley

Jeg har ellers forsøg at læse om lakrids er farligt. Jeg vil gætte på at det har været maks 100 gram lakrids der er spist da jeg havde gemt lakridsen til sidst smiley men har ikke set det på lister jeg nu har været igennem.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det var den pose lakrids
  • #1   10. jun 2020 Hvis det var mig ringede jeg lige til en vagt dyrlæge og høre om det er giftigt.. Better safe than sorry og hvis det er giftigt så er det langt nemmere at gøre noget inden der er gået for lang tid.. Men jeg tager heller ingen chancer mht forgiftning efter at Josie engang blev mega syg/dårlig af at have spist påskelilje da hun var ude af opsyn (hun plejede ellers aldrig at æde planter og det var meget ulig hende men skete gjorde det)..

• #2   10. jun 2020 Du skal nok satse på god ånde og tyndskid smiley

• #3   11. jun 2020 Jeg fandt dette her på nettet, der står ikke noget om xylitol på posten.

9.Slik
    Det er et problem hvis hunden spiser slik, på grund af xylitol, som er et sødemiddel der anvendes i slik.

Xylitol kan føre til at hundens blodsukkerniveau pludselig påvirkes, og opleve symptomer som opkast, sløvhed, kramper og bevidstløshed.

På sigt kan slik (xylitol) medføre leverskade hos hunden.

• #4   11. jun 2020 Altså hvis jeg skulle ringe til en dyrlæge, hver gang Poulsen stjal noget, der ikke var tiltænkt hende... så skulle jeg finde en dyrlæge med døgnvagt, og han kunne ikke lave andet end at snakke med mig i telefonen.

Hun stjæler fra kattene, hønsene og hestene hvis hun kan komme til det. Fra bordene, køkkenbordet og alle steder hvor børnene sætter noget. I går åd hun 2 kilo kattemad, en toast, en rundtenom med leverpostej, er par skumfiduser, 200 gram lucerne og sikker også en masse andet jeg ikke har opdaget

• #5   11. jun 2020 Helt enig.

• #6   11. jun 2020 Hjemmegående, nu er de ting du nævner jo lige præcis fuldstændig harmløse og det burde de fleste vide, så at ringe ved ALT er vist også liiige at overdrive hvad jeg skriver!.. Jeg siger ikke at man skal ringe ved ALT men helt ærligt så bør man da være virkelig OBS og finde ud af om en ting er giftig hvis man overhovedet er i tvivl, man ville da heller ikk være ligeglad hvis et barn spiser noget som måske kan være giftigt, det ville man da også undersøge.. Men pjat da, lad da hellere hunden blive dårlig.. (jeg snakker ikke om det her tilfælde nu).. Der er dælme da stor forskel på ting man VED er harmløse også ting der muligvis kan være skadelige... Helt ærligt synes jeg personligt det er uansvarligt at ikke tage det alvorligt med ting der muligvis kan være giftige (generelt)..

• #7   11. jun 2020 Hvis der havde været xylitol i slikket, så havde jeg ringet til dyrlægen med det samme, men umiddelbart er der ikke noget han har spist som er farligt for ham.

• #8   11. jun 2020 Når det kommer til lakrids, så er det blodtrykket man skal være obs. på. Det kan hæve blodtrykket betydeligt, også hos mennesker.
    Men der er mængden jo afgørende. Så hvis det ikke er ret meget, og alt efter hundens størrelse, så ville jeg tage det ret roligt.

• #9   11. jun 2020 Pernille, det er også derfor jeg gik i gang med at undersøge om noget af det han har spist har været giftigt, især når det har været i den mængde han har spist og han er en lille hund på ca 2,5 kg.

• #10   11. jun 2020 Helle, er ikke kritik af dig smiley Jeg mente generelt smiley

Men ja, hvis man bare trækker på skulderne og er ligeglad og synes det er unødvendigt at ta det seriøst fordi man har en hund der stjæler ofte, så kunne det jo i sidste ende i andre tilfælde som dette ende med forhøjet blodtryk eller værre hvis der havde været sødemiddel i.. Den tankegang forstår jeg bare slet slet ikke.. Man har et ansvar!

• #11   11. jun 2020 Helle, iøvrigt så krydser jeg fingre for at det ikke bliver alt for slemt med bivirkninger smiley

• #12   11. jun 2020 Xylitol findes hyppigst i sukkerfri slik, tyggegummi etc., dog også i tandpasta. Der ville jeg ALTID kontakte dyrlægen, da der ikke skal meget til, før det er fatalt, ved små hunde især.

Almindelig lakrids er som regel kun farligt, i ret store mængder. Spiser man det dgl. kan det dog være skadeligt på sigt. Men det er jo ikke det, der er tale om her.
    Hvis din vov begynder at trække vejret hurtigere/halse, så skal du have fat i dyrlægen.

• #13   11. jun 2020 Tak Pernille smiley

• #15   11. jun 2020 Hahaha smiley
    De er simpelthen tarvelige de hunde.
    Jeg er en sucker for søde sager, og elendig til at pakke det væk.
    Jeg har 2 hunde der aldrig stjæler, og har aldrig skulle gemme ting væk..

- Men så fik jeg Thea...
    Thea er sød og uskyldig, og kunne aldrig drømme om at røre din mad...SÅ LÆNGE MAN KIGGER PÅ HENDE!
    Så snart man vender hovedet væk fra hende, æder hun alt hun kan nå med sin lange snude.

Hun har en svaghed for poletter og gajoler og pistacie nødder..
    Lakridsen spiser hun af en eller anden grund ikke, men det er det fedeste legetøj i verden! Så hvis ikke jeg lige er opmærksom, tager hun en mundfuld lakrids og løber ud i stuen for at kaste med dem...
    Alt er klistret ind i lakrids, hos først hun har fat i et enkelt stykke. smiley

Hun stjæler endda for de andre 2.
    Her er Melanie med er stykke pizza, som jeg er ret sikker på hun ikke selv har taget. smiley

profilbillede
  • #16   11. jun 2020 Vores ene sealyham stod for et par år siden pludselig på spisebordet. Hun havde så spist en pakke med 20 lakridspiber. Tænkte som dig, men hun ikke så meget som slog en skid... Men ok sealyhammaver er galvaniserede. Airedalene skal bare kigge på noget interessant, så har de racermave.

• #18   11. jun 2020 ts hvis du er mest tryg ved at spørge dyrlægen så gør det. Jeg tror ikke der sker mere smiley

• #19   11. jun 2020 en opdatering efter en nat hvor jeg ikke fik meget søvn.

Chutney havde det bestemt ikke godt, der kom mange forskellige lyde fra ham, og han hang noget med hovedet og hale. Så jeg var oppe det meste af natten for at holde øje med at han ikke fik det værre.

Det viste sig så, at nogen af de lyde han kom med (og som ikke lød som opkast der havde han kastet en del op, dette opdagede jeg først da jeg gik i seng, jeg kom meget hurtigt ud af sengen smiley smiley

Chutney er sig selv igen, det eneste at mærke er at han har hård afføring.

• #20   11. jun 2020 Hjemmegående: Haha så blev Poulsen da også mæt igår smiley

• #21   11. jun 2020 Potte har spist en hel pose finsk lakrids - 300 gr. Jeg ringede til vagtdyrlægen, som sagde at jeg blot skulle holde øje, fordi der var så lidt lakrids i. Jeg holdt øje, og det eneste der skete var sort afføring dagen efter.

• #22   11. jun 2020 Bella det siger lidt om de produkter vi går og spiser smiley når der knap er lakrids i lakrids

• #24   11. jun 2020 Chutney kom akut til dyrlægen for nogen år siden.

Jeg fandt en æske chokolade under sofaen, æsken burde havde været på stuebordet smiley

Både låg og bånd sad stadig på æsken, så der var ikke tegn på at han havde været i æsken. Heldigvis åbnede jeg æsken (og jeg havde så besvær hvergang jeg skulle åbne æsken, så den hund har nogen evner jeg ikke har smiley )

Jeg havde helt styr på hvor meget der skulle være tilbage, og der manglede så en del.
    Jeg var så heller ikke i tvivl hvilken hund der havde spist, for han var lidt tykkere rundt om maven, så os afsted til dyrlægen for udpumning.

Dyrlægen fandt så ud af, at sådan en lille hund altså godt kunne spise meget chokolade, for han blev helt overraskede så meget der kom op.

• #25   11. jun 2020 Da tøzerne var yngre, lå de tit og så film med mig om aftenen, og så delte vi sikke, dvs jeg spiste sikker, og hvis hundene kunne rane et stykke, så blev de pludselig meget stille og vendte bagenden hen imod mig, så jeg ikke kunne se, hvad de spiste.
    De gider ikke rigtig at se film med mig mere, så nu spiser jeg skikket, og de får lakse kronch, tænker det er bedre for hunde maver, og de elsker de,.

Kommentér på:
Det var den pose lakrids

Annonce