1.394 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Michelle N
Michelle N
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 12

Dialog omkring gøende nabohund Dialog omkring gøende nabohund

Hej.

Er der nogen, der igennem venlig dialog har fået løst et problem med en nabo, der har en meget larmende hund? I så fald hvordan indlod i dialogen og hvordan formulerede I jer, så det blev løst på en venlig måde?

Sagen er den, at vi bor for enden af en blind villavej. I det første hus på vejen bor et ældre par med en stor hund. Når de er udenfor på deres grund, gør deres hund voldsomt højt og næsten konstant, indtil de går ind igen.

I dag stod det på en time. De er ikke vores naboer, da der er huse imellem. Jeg har oplevet det mange gange i den korte periode, vi har boet her, og jeg skal ærligt indrømme, at jeg efterhånden bliver lidt bims af det.. mest fordi vores lille datter står ude i sin barnevogn, så ud over at jeg kan høre gøen i min stue på normal vis, får jeg dobbelt op, da det er så højt, at det også går i babyalarmen og sommetider vækker vores baby..

Naboerne er ude sammen med hunden, og de ignorerer den primært. Det er jo både synd for hunden, men synes egentlig også, at det er synd for os naboer. Bevares vi har jo selv hund og vores naboer på hver side har også, og de kan da godt gø kortvarigt af hinanden, postbuddet eller lign. Så selvfølgelig ser man igennem fingre med, hvis naboens hund gør en smule ind imellem.. Men der er ingen af dem, der får lov at gø så højt og konstant i en time eller mere på samme måde som den hund for enden af vejen ... smiley den har sågar sprunget op af min farmor på gaden under en gåtur og bidt hende i hånden, hvor ejer blot gik videre og lod som ingenting.. smiley

Nå.. så kom frustrationerne ud.
Jeg tænker jo, at jeg må i dialog med dem. Dog er de de eneste naboer, jeg endnu ikke har talt med - de virker lidt specielle og holder sig meget for sig selv - lidt lig episoden med min farmor, hvor ejer ignorerede hende og lod som ingenting efter hunden bed..

Har I nogle gode råd til, hvordan man på en pæn måde kan indlede en dialog og hvilke vendinger, man kan bruge, så det ikke virker som et angreb? Hører også gerne Jeres egen erfaring med, hvordan I fik løst en lignende episode, og hvordan I fik 'brokket jer' på en brugbar måde.

På forhånd tak smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dialog omkring gøende nabohund
  • #1   4. maj 2020 Jeg er ked af at være lyseslukker, men jeg tror ikke, du kan løse det. Det var noget andet, hvis den stod og gøede, når de ikke var hjemme, for så kunne det være, at de ikke var klar over det, men når det sker, selvom de er ude i haven med den - og du samtidig fortæller, at de ikke engang reagerede på, at den bed din farmor - så tror jeg ærligt talt ikke, det er naboer, du kan nå med dialog..

Hvad siger de andre naboer? De må da også være generede af det?

• #4   4. maj 2020 Vi har haft samme problem hjemme hos os. Dog med en hund som stod og gøede 10-15 minutter flere gange dagligt i hundegård, imens naboerne var på arbejde. Vores datter stod også og sov lur i barnevogn i haven og hun blev ofte vækket af dens gøen. VI snakkede længe omkring hvordan vi skulle konfrontere naboen med det, uden at det ville føles som et angreb - for det var bestemt ikke vores hensigt. Vi fik snakket med flere naboer, som også var begyndt at lægge mærke til og være generet af dens gøen. Så en dag gik min mand hen og bankede på og med det samme naboen lukkede op, vidste han hvad der var galt - en anden nabo havde åbenbart været forbi tidligere og snakket med dem omkring problemet. Han tog det rigtig pænt og lovede at lade hunden være indendørs et stykke tid. De holdt hvad de lovede og siden den dag har vi ikke hørt noget til hunden, udover når den lige er i haven og der kommer nogle forbi på fortovet. Så Jeg ville nok bare gå forbi, banke på og fortælle det som det er - på en stille og rolig måde smiley

• Michelle N
    Michelle N Tilmeldt:
    jan 2018

#5   4. maj 2020 Karina og Møghundene
    Jeg har de samme tanker som dig, desværre. Det sender nemlig lidt et signal om, at de måske er ret ligeglade med andre. Dog tænker jeg, at vi nok er nødt til at forsøge et eller andet, for det er jo ikke holdbart, nu hvor vi går en tid i møde, hvor man er endnu mere udendørs.
    Jeg må prøve at høre de andre naboer ad. Tænker da især at dem lige ved siden af og overfor må være generede. De er pensionerede og går jo hjemme det meste af dagen. Kan jo også tænkes, at det allerede er påtalt uden effekt, og så kan jeg selvfølgelig ligeså godt spare mig selv for nederlaget. Tak for ideen med naboerne.

• Michelle N
    Michelle N Tilmeldt:
    jan 2018

#6   4. maj 2020 Hippie uden vuffer
    Jeg var desværre ikke til stede, og der var ikke synlige skader på andet end min farmors læderhandsker (heldigvis). Så tænker det ville blive ord mod ord..

• Michelle N
    Michelle N Tilmeldt:
    jan 2018

#7   4. maj 2020 GP
    Tak for input. Dejligt at høre om en positiv historie. Jeg vil prøve at forhøre mig hos naboerne først, og så må jeg lige se, om det allerede er blevet påtalt, eller man alligevel skal give det et forsøg smiley

• #8   5. maj 2020 Jeg har en nabo hvis hund gør konstant, altså i rigtig rigtig mange timer om dagen og natten, det er en gadehund som får en kort tissetur 1 gang om dagen, det har vi vænnet os til og mine hunde reagerer ikke på det mere. Jeg havde dog i et års tid, hvor naboen bare lukkede sine hunde ud så de kunne lufte sig selv, vi bor lige uden for byen, de små hunde blev hjemme, men gadehunden susede lige op til vores soveværelses vindue, han stod så bare og gøede i timevis (jeg optog det hver gang, dog kun lige i kort tid) , uanset om vi gik ud og ville jage ham hjem, stod han bare med rejste børster og ville ikke flytte sig, så blev jeg ret træt af at blive vækket om natten, vedkommende fik at vide at jeg ville melde det som dyre"mishandling", så stoppede det, men han står stadig og gør dagen og natten lang, uanset om naboen er hjemme eller ej. Ingen positiv løsning i det her tilfælde, desværre.

• Michelle N
    Michelle N Tilmeldt:
    jan 2018

#9   5. maj 2020 Bumble bee .
    Det er jeg ked af at høre. Lyder bestemt ikke rart. Ærgerligt at nogle mennesker ikke vil tage ansvar for deres dyr. Tænker da i mange tilfælde, at konstant gøen er udtryk for et behov, der ikke bliver opfyldt i en eller anden grad.
    Jeg håber, vi kan løse vores situation fredeligt, men jeg kan 100% forstå jeres reaktion og synes egentlig også, at det er ok. På et tidspunkt er nok bare nok.
    Uanset hvad så tak for at dele din erfaring

• #10   6. maj 2020 Jeg håber virkelig også, at det lykkes for dig!!
    Kom med en update på et tidspunkt, ik?

• Michelle N
    Michelle N Tilmeldt:
    jan 2018

#11   6. maj 2020 Karina og Møghundene
    Mange tak. Skal nok holde jer opdateret smiley

• #13   15. maj 2020 Du kan nemt være på vej op ad konflikttrappen her. Så du skal tænke dig grundigt om. Du må gå ud fra, ar de godt er klar over, at de har et problem, men måske har de blot givet op over for det. Så vil det kun virke irriterende hvis du kommer med en anklagende attitude.
    Prøv at stille dig spørgende an. Hvad har de gjort? Hvilke overvejelser har de? Hvis du kan anvise løsningsforslag vil det være rigtig godt. De kunne for eksempel oplyse, at DcH har gratis adfærdskonsulenthjælp.
    Det er jo ikke normalt, at en hun gør så meget. Det er stressende. Så af hensyn til hunden bør det gøres noget.
    Husk der er meget få mennesker, som ønsker konflikt med deres naboer, så gå ud fra de heller ikke ønsker det, men søger en mindelig løsning.
    Det at de ikke snakker så meget er ikke i sig selv mærkeligt. Vi er nogen, som er introverte. Det skal vi have lov til at være. Vi kan sagtens være gode naboer selvom vi ikke snakkere hele tiden.

• Michelle N
    Michelle N Tilmeldt:
    jan 2018

#14   15. maj 2020 Krøllekræet
    Det lyder ikke sjovt med din nabo. Føler med dig. Det kan dælme være generende. Vil overveje et brev. Har dog aftalt med min kæreste, at vi sammen prøver at gå derned, når han kommer hjem fra job om et par uger. Så må vi se, om vi ikke på fredelig vis kan finde en løsning.

• Michelle N
    Michelle N Tilmeldt:
    jan 2018

#15   15. maj 2020 Hans Vest H
    Mange tak for dine tanker. Rigtig god ide at foreslå træning i den klub, jeg selv træner i.
    Det er skam ikke for at udskamme folk eller være fordomsfuld, at jeg siger, at de er gjort af et specielt stof. Dog vil jeg mene, at hvis man ikke siger undskyld, når ens hund 'overfalder' en ældre dame, så er introvert måske ikke dækkende. Jeg er stadig splittet omkring, hvordan vi skal gribe det an, da jeg desværre har hørt lidt fra forskellige naboer og andre fra byen, at det ikke er sådan ligetil at få en dialog med dem. Der bliver sagt, at de overfuser folk. Men min kæreste og jeg må gøre et forsøg på en fredelig dialog og foreslå træning , om ikke andet for hundens skyld også.

• #16   15. maj 2020 ja, det med at de ikke sagde noget, da deres hund bed din mor er mærkeligt.. Jeg tænkte mere din bemærkning om, at de var de eneste naboer I ikke havde talt med.
    I første omgang er det måske mere råd og vejledning fra den adfærdskonsulent de har brug for. De kommer ud i hjemmet og observerer hund og mennesker. Det kan være dyrt, DcH har et gratis tilbud.

Kommentér på:
Dialog omkring gøende nabohund

Annonce