3.827 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 47 Svar

hybrid ulv og hund hybrid ulv og hund

En hundeejer i nabolejet har efter eget udsagn en hybrid mellem en hund og en ulv. Det er en ung han, som er meget aggressiv over for min unge han. Han svarer også meget voldsomt tilbage, når de mødes på vejen eller når de passerer vores have.
Det er en stor og stærk hund, som ejeren kun med besvær kan holde. Jeg frygter for, at snoren ikke kan holde i det lange løb.
Er der nogen der ved om det er lovligt i Danmark at avle/eje hybrider?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hybrid ulv og hund
  • #2   2. maj 2020 Det er ikke lovligt nej.

• #3   2. maj 2020 Det er det ikke nej. Men der findes et par hunderacer, der er opstået via krydsning mellem ulv og hund, og som nogen mennesker derfor stadig kalder hybrider. Det er f.eks. tjekkoslovakisk ulvehund. Kan det være sådan en?

Alternativt er der jo også folk der bare synes, det lyder sejt at have en ulvehybrid, men hbor hunden altså bare er en helt almindelig hund.

Uanset race, skal der jo være styr på hunden - men så længe den er i snor og ikke har overfaldet din, er der nok ikke mehet at gøre, udover at sørge for godt solidt hegn om haven, så den i hvert fald ikke kommer ind til jer

• #4   2. maj 2020 Jeg tænker også om det skulle være en Tjekkoslovakisk ulvehund?

Hvis tilfældet er, at det rent faktisk er en hybrid, så er den ulovlig.

profilbillede
  • #5   2. maj 2020 her du et foto?

Det er næppe en Ferrari....
    hybrider hænger ikke på træerne i DK

måske er det en tjekke? så lyder det som om det er en i de helt forkerte hænder og jeg ville undgå dem hvis jeg kan... Min ven har nogle. hannen kan bestemt ikke med andre hanner.

• #6   2. maj 2020 Jeg kan ikke finde nogen steder, hvor der står, at ulvehybrider er forbudt. Til gengæld kan jeg læse, at der er nogle stykker på Sjælland og Jylland, som avler hybrider

• #7   2. maj 2020 Er du sikker på det ikke er tjekkisk eller sarloos wolfhound der avles? De er lovlige

• #8   2. maj 2020 Det er en godkendt race, oprindeligt fremavlet på hybrider men i dag en hund. man tilfører ikke ulv mere mig bekendt?

altså de der er afbilledet herover

• #9   2. maj 2020 Der er selvfølgelig ikke nogen der avler hybrider i dk. Ulven må ikke holdes som privatperson. Og den egner sige heller ikke til det.
    Der er nogen der avler tjekkoslovakiske ulvehund flere steder i landet.
    Det er en hunderace der i sin tid blev dannet ved at blande ulv og hund. Det er årtier siden den så skyggen af en ulv.
    Omend den er meget tro i udseendet og er en speciel hunderace. Så er den ikke en hybrid.

Lad os bare sige det pænt - der er forskel på hvor kræsne opdrætterne er med deres avl og valg af købere. Især en opdrætter har virkelig lavet en masse syge og mentalt ustabile hunde og generelt været ligeglad med hvem køberne var - bare de betalte.
    Det kunne lyde til du er stødt ind i en sådan.

• #10   2. maj 2020 Det er ulovligt at eje og avle hybrider i Danmark, altså rigtige hybrider og ikke bare hunde der hedder noget med ulv i smiley

• #11   3. maj 2020 Jeg er ikke sikker på noget. Jeg ved kun hvad manden fortalte, at det var en hybrid mellem en schæfer og ulv. Den er sort, stor og lang i kroppen. Større end de fleste schæfere jeg har set. Det er en unghund, så den er nok ikke færdigudviklet.
    I virker meget sikre på, at hybrider er ulovlige i Danmark. Det er da også det mest logiske. Er der nogen der ved, hvor det står. Jeg har prøvet at lede på Fødevarestyrelsens hjemmeside, men kan ikke finde noget.

• #13   3. maj 2020 her

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2015/1261

rovdyr
    Alle arter, undtagen domesticerede hunde og katte, manguster (Herpestinae spp.), genette (Genetta genetta), fennekræv (Fennecus zerda), domesticerede ræve (Vulpes vulpes), næsebjørne (Nasua spp.), fritte og tam-ilder (Putorius putorius) samt domesticerede former af mink (Mustela vison).

så man må fx heller ikke få en tiger. eller en hybrid af tiger og løve...

udfordringen er at bevise at det er en ulvehybrid da ulv og hund ligner hinanden i dna så påstår han det er en hund er han svær at røre. at gå og sige det er en halv ulv er dog ret dumt... bevisbyrden for at dyret kun er hund ligger nok hos ham da man i hundeloven selv skal bevise sin hunds ophav...

• #15   3. maj 2020 men Trine du kan mig bekendt ikke se på dna hvor meget ulv der er i da de har samme uddøde forfader.

men jeg mener han i givet fald hvis ts anmelder skal bevise sin hunds ophav og at der ikke er ulv i....
    uanset er han godt dum hvis det er sandt. han vil stå dårligthvis eksperter på udseende vurderer den som hybrid af et fredet dyr beskyttet i EU....

men har han en stamtavle på at det er fx en af de førnævnte godkendte hunderacer så er hunden ok.

men de er vist aldrig sorte....

ts jeg tror det er en and. Det er nok en schæfer mix. Der er næppe sort ulv eller timber Wolf iblandet og han er blevet snydt eller en blærerøv uden hold i virkeligheden. Det er mit bud. men derfor må den jo stadig ikke genere din hund og skræmme dig. så anmeld den hvis han ikke vil lytte og dialog

og for pokker da en næsebjørn er sød! og gid jeg havde en ræv smiley nå men de lugter lol

• #17   3. maj 2020 https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2015/1261

Der må kun holdes domesticerede hunde (se bilag 1).

HVIS der faktisk er tale om noget, der lugter lidt af ulv, så er det formentligt en tjekkoslovakisk ulvehund - og det er altså en hunderace (Og derfor lovlig) ikke en hybrid, selvom det kun er et halvt århundrede siden, man blandede med ulv.

• #18   3. maj 2020 Michelle med findes de i sort?

Det er nok malemutte og schæfer ts. ud fra din beskrivelse. Det kan forklare farven.. og størrelsen

• #19   3. maj 2020 HL - jeg tvivler på, der er omvendt bevisbyrde. Ulv er ikke omfattet af raceforbuddet, så det er jo en helt anden lov vi er inde i... en der ikke indeholder et ord om omvendt bevisbyrde.

Yderligere burde DNA fint kunne bruges - det blev jo da brugt for at fastslå art på den ulv, der blev skudt af ham gutten, der siden blev dømt for det... Og som påstod der var tale om en hybrid.

• #20   3. maj 2020 Michelle med findes de i sort? 

Jeg ved det ikke. Men de er lavet ved krydsning af schæfer, så det kan vel forekomme - farvegenetik er ikke noget, jeg er en haj til

• #22   3. maj 2020 For mig kunne det sagtens lyde som en lidt uvidende beskrivelse af enten tjekke eller saarloos - eller en beskrivelse, der skal få den til at lyde sej. En sarloos er i øvrigt kæmpe.

Det hænder, der fødes sorte/næsten sorte ulve. Der findes sorte schæfere... burde det så ikke være muligt at finde den i de racer? Uagtet at det så måske vil være fejlfarver.

• #23   3. maj 2020 du kan sagtens have ret Michelle. jeg tænkte hvis hunden lavede skader på ts hund... så skulle ejeren bevise dens ophav... og det ville nok være svært

mig bekendt kan man ikke teste hvor meget ulv der er i en hund pga dna sammenfald men det er muligt man har fået nye metoder siden jeg gik i skole. Det ved jeg desværre ikke men det er en af grundene til at man ikke har fundet ud af hvor tamhunde stammer fra iflg Clive Wynne. men det er 4 år siden han sagde det på et seminar så måske...

sarloos tror jeg er for sjælden i DK til at indgå. jeg tror mere tjekke og så måske schæfer eller mallemutte og schæfer

• #24   3. maj 2020 og hvis ulv hvilken er det så? de ser jo vildt forskellige ud alt efter underart... Nope jeg tror ikke på ham

kan du ikke have et foto ts? eller få ham herind og vise sin hybrid?

• #25   3. maj 2020 Altså forbuddet og paragrafferne der vedrører dette handler jo om 13 helt konkrete racer, så jeg har MEGET svært ved at se, hvordan de paragraffer skulle kunne anvendes på en hund/ulv, der ikke er på den liste.

Men render manden og fortæller, at hans hund er halvt ulv, så kunne man jo forestille sig, at politiet ville indsamle beviser på den påstand.

Med det sagt - det lyder som om hunden føres i snor... Så er det muligt ejer er en klaphat, men hunden er jo ikke umiddelbart til fare.

• #26   3. maj 2020 måske jeg ved ikke hvordan myndighederne håndtere forbudte rovdyr mix... Det kan være det vil bero på en vurdering af den enkelte sag og individ og måske en test hvis den skambed

men det er under alle omstændigheder dumt at gå og sige man ejer noget der er ulovligt

• #27   3. maj 2020 HL - vi er enige om, at hvis jeg havde en tiger herhjemme, så ville de ikke bruge hundeloven til at få den fjernet?
    Om det er en ulv, en tiger eller en hyæne, så er det vel samne regler.. nemlig dem der gælder for ikke-domesticerede rovdyr... ikke hundeloven.
    Dette er så forudsat, det kan bevises, at hunden ikke bare er en hund.

Hvis jeg havde en hybrid mellem huskat og los, så ville man jo også først skulle bevise, at den var dette, før jeg blev straffet... Og reglerne må være de samme, uanset hvilket ikke-domesticeret rovdyr vi taler om.

• #28   3. maj 2020 Det lyder logisk men jeg tror bare det er en hund og den ville blive vurderet som en. om man ville anvende skamsbids paragraffen på en delvis hund eller en mulig hybrid med hund i tør jeg ikke sige.

jeg tænker den bekendtgørelse jeg linker herover sammen med dyreværnsloven er nok. men vurderer en myndighed at det er en hund, måske pga en test eller skøn som de mener de kan bestemme racer ved, inden for samme art, så tænker jeg sagtens skamsbids paragraffen også kunne bringes i spil fra anklager

men det er gæt fra os begge for mig bekendt har der aldrig været en sag i DK hvor en ulvehybrid bed...?

uanset er han godt dum hvis det er sådan som han siger for den er ulovlig hvis det er ulv. og alene på det grundlag kan den fjernes og sikkert aflives. var han klog sagde han det var en hund

Freddy Worm havde en ulv. men med tilladelse. de fleste fik at vide det var en hund alligevel når den stod ved lågen og så ud.

• #29   3. maj 2020 Ja skambidsparagraffen... Den har jo så heller ikke omvendt bevisbyrde.

Du snakkede omvendt bevisbyrde, og det handler om forbudslisten... Og der er ulv ikke med på.

Skulle den bide en da, så er det jo lidt ligemeget hvad den indeholder, så skal ejer betale.
    - men det udløser altså ikke, at ejer skal bevise hundens lovlighed

• #30   3. maj 2020 nej det er sandt. så er vi enige. jeg troede du mente at skambids paragraffen kun gælder 13 racer. den gælder alle.

ang omvendt bevisbyrdehvis han fx anmeldes for at eje en ulovlig hybrid. her tror jeg ikke vi kan sige hvordan man gør. Det er mig bekendt aldrig sket? han kunne sagtens blive bedt om at bevise hundens ophav tror jeg. og så ville myndighedernes skøn spille ind som modbevis.

med mindre man i dag kan skelne hunde og ulve i dna i en hybrid. altså hvis den metode er udviklet. så kunne man jo bare teste og bom.

men jeg er sikker på at han ville skulle bevise hybriden som værende hund hvis det endte der.

men går han og siger han ejer et ulovligt dyr så er det jo lige meget. så har han jo erkendt.

en tiger er nemmere at genkende. her ville ejeren have svært ved at påstå det var en tamkat smiley ulv og hund er mere lig. på visse områder.

men det er gæt. du kan lige så godt have ret. en domstol ville nok skulle tale før man kender et udfald af en dom...

men uanset

for ts her. så har han jo erkendt at han ejer noget ulovligt og derfor kan man sådan set bare hente den

• #31   3. maj 2020 Ej HL - du kan sig ikke indføre omvendt bevisbyrde på et område der ikke har det uden at loven ændres.
    Forbudslisten kan aldrig komme til at spille ind her:
    - hvis man tror at hunden i virkeligheden ikke bare er en hund, så træder loven om hold af særlige dyr i kraft (og dermed ikke forbudslisten og omvendt bevisbyrde). I så fald nå politiet bevise, at "hunden" i virkeligheden ikke er en hund.
    - hvis man tror, det er en hund, jamen så har den jo ikke gjort noget alt - den luftes i snor og strejfer så vidt vides ikke i nabolaget... Men skulle den bide en dag, så er reglerne jo som for alle andre hunde (inkl evt brug af skambidsparagraf).

Så uanset om den er hund eller hybrid, så kan du altså ikke bruge forbudslisten eller den omvendte bevisbyrde... ulv/hybrid ville være forbudt ja - men under en helt anden lovgivning.

• #32   3. maj 2020 nååerh nu forstår jeg hvad du mener Michelle. nej det har du da ret i. jeg blander det nok sammen fordi det ofte er ved forbudslisten man ser den anden paragraf også. nej du har ret. Det er ikke omvendt bevisførelse der er det ord jeg bør bruge men bare almindelig bevisførelse

jeg troede du mente noget andet smiley
    Men det er rigtigt. Det kan man naturligvis ikke. men at skulle føre bevis for sine påstande er det jeg mener kunne gøre sig gældende

det jeg argumentere for er at jeg sagtens kunne forestille mig at en anklaget ville blive bedt om at bevise hundens ophav hvis man påstod det var en hund og politiet mente det var ulv. eller hybrid. Det er ikke omvendt bevisførelse men almindelig fremlæggelse af beviser i en eventuel retssag, ganske som man ser i alle mulige forsvar

bare ikke her for der har ejer jo erkendt

jeg synes dog ikke at hunden bør meldes hvis den intet udretter af fare eller skade i det aktuelle tilfælde

et lille ps. forbudslisten er ikke eneste lov med omvendt bevisførelse. voldtægt fx. i hvert tilfælde lidt endnu.

• #35   3. maj 2020 HL - nej, det er ikke ejer, der vil skulle bevise, at hunden er en hund. Hvis politiet mener det er en ulv, så er det op til dem at bevise det...
    Hvis politiet mener, det er mig, der har lavet indbrud hos naboen, er det jo heller ikke mig, der skal bevise, at jeg ikke gjorde det.

Ift voldtægt er der altså heller ikke omvendt bevisbyrde. Hvis Poul bliver beskyldt for voldtægt, så er det altså op til politiet at bevise, at Poul rent faktisk har begået voldtægt...

• #36   3. maj 2020 sorry har ikke været online smiley

I har ret. jeg troede samtykket ville være en omvendt bevisførelse men det er det ikke

https://amnesty.dk/nyhedsliste/2016/voldtaegt-krav-om-samtykke-er-ikke-omvendt-bevisbyrde

min fejl smiley

jeg har læst de her indslag i debatten så det er der det stammer fra

https://jyllands-posten.dk/politik/ECE10626573/v-frygter-bevisproblemer-ved-svensk-voldtaegtslov/

men jeg har ikke opdateret mig nok kan jeg se. Tak for det smiley

jeg har altid tænkt samtykket som en omvendt bevisførelse men det har i ret i at jeg tog fejl. jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår hvorfor det ikke er.... men det er vist en anden debat... med mindre en let kan forklare det?

https://ret.systime.dk/?id=138

er det fordi det er anklager der vil ændre status quo? som beskrevet herover?

nå men det er off topic. sorry ts.

• #37   3. maj 2020 Ja Michelle det ligger i begrebet anklage men derfor vil der jo også føres et forsvar. Det er såmænd bare det jeg mener vil kunne være svært med mindre man kan teste det i dna. altså at føre et forsvar for at ens hund ikke er ulv hvis den anklages for at være ulovlig hybrid. Det har jeg svært ved at se hvordan... med mindre man har en stambog men så ender den næppe i en retssal.

til det med dna:

kan nogle fortælle om der er kommet en metode til at teste dna på hund og ulv i hybrid vil jeg rigtig gerne se det fx via links da jeg gerne vil opdatere mig på det, fordi tamhundens oprindelse har min store interesse på et nørdet plan. gerne i pb også hvis nogle skulle falde over info. så tråden ikke spammes.

• #39   3. maj 2020 Tak A! Det var lærerigt. jeg har simpelthen tænkt samtykket helt forkert! men debatten har godt nok også været svær at navigere i... jeg kan se at selv partier og artikler beskriver det forkert.... Det er en sund ting at få rusket grundigt op i sin kildekritik. Tak!

• #42   3. maj 2020 Kan du ikke spørge næste gang du ser vedkommende om hvilken slags ulv det er?

Måske vedkommende har opfattet det forkert..

Jeg har en tidligere klasse kammerat der blærede sig med at have en pitbull..

Det viste sig så "bare" at være en bullterrier ??

• #43   4. maj 2020 HL #37
    Jeg har vendt det i ulvegruppen da der sidder en der har nørdet meget i DNA o.lign. Han har sendt mig flere artikler som jeg her videregiver.
    file:///C:/Users/KKN/Desktop/Lorenzinietal.wolfdog2013%20(1).pdf
    file:///C:/Users/KKN/Desktop/6800175.pdf
    file:///C:/Users/KKN/Desktop/6800175.pdf
    file:///C:/Users/KKN/Desktop/hdy201648.pdf
    file:///C:/Users/KKN/Desktop/163.pdf

• #44   4. maj 2020 Connie - Vi kan ikke åbne filer der ligger på din computer smiley

• #46   4. maj 2020 Connie tak for links men ved du om man kan dkelne dna på de to med signifikans? kan du kort opsummere måske? jeg synes ikke umiddelbart der står nyt i links? men måske overser jeg det? der står henvisninger til studiet af den israelske ulv som er kendt og en række andre studier, jeg kender, men jeg kan ikke se at det er lykkes med andet end suggestions? hvis jeg overser det må du gerne pege det ud. forskerne er normalt meget uenige her og det er også det billede jeg får i dine links.

hvilke ulve gruppe?

jeg har spurgt forskerne også, fra DK. om metoden er udviklet.

Jeg er ikke interesseret i at læse en masse om hybrider. Jeg er interesseret alene i om dna metoden er udviklet og med hvilken sikkerhed.

mig bekendt kan man ikke bestemme graden af ulv i en hybrid nemlig, og testen spiller en stor rolle i svaret om tamhundens oprindelse så det er jeg meget nysgerrig på. er metoden udviklet kan vi måske snart få svar på vores hundes oprindelse og om de overhovedet stammer fra en nulevende ulv eller ulv, og om det i givet fald er en af de floklevende arter eller som den israelske solitær. Jeg har nørdet med det i en opgave på mit studie og det kunne være mega cool hvis der var nyt

• #48   4. maj 2020 Jeg fik at vide at der ikke findes noget endegyldigt svar, men kun studier.

• #49   4. maj 2020 Trine jeg har uddybet herover. der bør svaret være på dit spørgsmål.

hertil kommer tanken om at ulve og hunde blander sig i dag hvilket også er interessant for bestanden. der er steder i verden Hvor tamdyr nærmest har udryddet vilde bestande via hybrider.

Tak Connie. ja studier konkluderer Ikke på den måde men tak for links. og det er utroligt de ikke kan knække den kode. Jeg kan huske Clive Wynne sagde at han er overrasket. det er trods alt et af de mest populære og udbredte tamdyr vi taler om... men hunden forbliver vist en gåde lidt endnu smiley

Coppinger mente se to dyr deler 99% gener. dog skiller israelsk ulv sig ud hvorfor der er fokus på den, men den er solitær. han viste den gang nogle dna skemaer, hvor det først så ud som om at hunden kom fra ulv men gik man lidt længere tilbage kom ulv fra hund... hans konklusion var at dna alene derfor ikke kan bruges men at forskerne skal arbejde sammen på tværs af felter, hvilket de iflg ham ikke gør fordi alle vil have æren smiley men vi får se. Jeg håbede lige at der var nyt. det skal nok komme... tror jeg smiley

• #50   4. maj 2020 Du spørger til hvilken gruppe jeg er med i. Jeg er med i flere ulvegrupper på nettet, men er også en af de frivillige i Ulveatlas.dk og det er i denne gruppe jeg har forespurgt, da der sidder nogen med meget viden om netop ting som disse

• #52   4. maj 2020 Tak Connie ja der er mange gode grupper online.

Jeg snakkede med nogle modstandere af ulve i DK der opstår at de har taget dna fra den enes jagthund og sendt ind i DK... hvorefter de fik svar at det var ulv... men jeg har ikke brugt oplysningerne eller tjekket dem men ud fra det man normalt siger om dna brug til at skelne kunne det passe... men alle har en dagsorden smiley desværre.

Jeg vil bare gerne vide mere om tamhunden fordi jeg elsker hunde og alt om dem smiley

• #53   4. maj 2020 Trine hvis man kan skelne hvor meget ulv der er ulv i en hybrid og hvor meget der er hund så ville man måske være tættere på en metode til at kunne fortælle os alle mere om tamhundens oprindelse.

mig bekendt er den metode ikke opfundet. men jeg kan sagtens tage fejl og derfor spurgte jeg om nogle ved om den er fundet

det ville nok også trække overskrifter hvis man fandt den mon ikk smiley både fordi ejere verden over ville vide hvor meget ulv der var i deres hund eller race men også fordi man ville kunne undersøge hvor udbredt hunde og ulve parringer er i bestande som man har fredet men som potentielt kan parre sig selv ud af genpulje via hunden fordi denne er mere succesfuld og udbredt i antal mm.

Det er muligt metoden findes. Jeg følger ikke området med samme iver mere efter coppinger desværre døde. det ramte mig hårdt.

og så blev jeg lidt træt af at de hele tiden kom med studier her og der og dit og dat men aldrig gik sammen på tværs hvor de måske reelt kunne finde et svar...

så nørden i mig vågnede da jeg så tråden og det var såmænd bare det. en nørd som har brugt mange mange timer på dette og som håbede på et svar som coppinger desværre aldrig nåede at opleve.

Jeg vil prøve at læse lidt om det igen og se om der er noget virkelig nyt. det kunne være fedt!

• #54   4. maj 2020 på coppingers bog Dogs er et must read for de der sidder og tænker hvem er han. har man slædehunde er der timers nørderi i del 2 også smiley selv er jeg aldrig lykkedes med at læse den del uden at falde i dyb søvn lol men hver sin interesse smiley

Tak igen Connie. det er spændende læsning!

• #55   4. maj 2020 Men HL, kunne du ikke skrive så, at du spørger efter dokumentation på hundens ophav og ikke på, om man kan skelne ren ulv, ren hund og hybrid.... for det var faktisk det du spurgte om, hvor jeg svarede, at det har man da gjort ved den nævnte sag herhjemme, så det går jeg ud fra man kan.

Ingen har sagt noget om, at man kan teste den specifikke andel af ulv...

• #56   4. maj 2020 helt ok Michelle hvis du ikke synes det står klart. Jeg søgte begge dele. men pyt smiley jeg kan vist ikke tilføje mere pt til emnet da jeg har fået svar. beklager...

• #57   4. maj 2020 #52
    Det er en and de fortæller, med mindre de selv har betalt for en DNAtest ved et vilkårligt firma.
    Der er så mange ting der skal sendes med som dokumentation før det overhovedet kommer på tale at teste, så hvis det Århus de har sendt ind til, som er det sted i DK hvor dette officielt testes, vil den være skilt fra inden

• #59   4. maj 2020 Ja det skal man.

• Nadia R
    Nadia R Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #60   12. feb 2023 Gammelt opslag men....
    Saarloos kommer i alle mulige farver, fra brun til meget mørk gå og alt der imellem jeg har også set en hel hvid - men dog aldrig set en hel sort om end de kan være meget mørke er det altid lyst på også.

Saarloos er af natur dog ikke aggressiv men meget sky (som ulve), jeg er for nylig stødt på en der havde en tamaskan blanding de påstod var 60% ulv fordi faren var tjekke (og påstod ligeledes der i hver 5. Generation blandes ny ulv ind) ingenting af det er korrekt, men personen køber den fordi det er det hun er blevet fortalt. Jeg ved der er noget husky og malamut i og tænker om det kan være sådan en blanding? De kommer også i alle mulige sjove farver og lyder mere sandsynligt i adfærd.

Dog er både tjekken og saarloos i tidernes morgen jo en blanding af ulv/schæfer, der er dog ikke super mange saarloos i Danmark.

Jeg ved embark tester for ulve procent og noget de kalder wolfieness for det kender jeg en der hsr fået på hendes to saarloos smiley

Kommentér på:
hybrid ulv og hund

Annonce