622 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Tricks til småt spisende Tricks til småt spisende

Hej alle,

Mille er igen ved at være lige på grænsen til at blive lige lidt for tynd, har i nogle tricks til at øge appetitten?

(og ja, flere dyrlæger er enige så det er ikke bare fordi jeg selv sys det og Nej, det er ikke fordi de er vant til at se for tykke hunde - hun er virkelig virkelig slank og må IKKE tabe sig yderligere!)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tricks til småt spisende
  • #1   1. mar 2020 Er hun kræsen eller bare ikke ret sulten?

I tilfælde af førstnævnte er min oplevelse med Sten, at kræsenheden mindskes drastisk, når maden ikje serveres i skål/på græsset men istedet som noget der skal arbejdes for (træning, godt gemt til søg osv).

Er hunden bate ikke så sulten ville jeg leve med det - så længe maden spises straks den præsenteres, men bare ikke i stor mængde, dør hunden jo næppe af sult

• #2   1. mar 2020 Hmm, hun er vist en kombi af begge dele vil jeg mene.. - Hvilket ikk ligefrem gør det nemmere! Men pga allergi er det altså det her foder hun skal ha!

Hun er generelt bare ikk en der grovæder og er samtidigt ret selektiv..

Men ja, jeg prøvede faktisk her til aften at træne med hende for foder.. Hun spyttede det bare ud igen den laban! Men altså inden da havde hun også fået lidt tyggeting så det kan muligvis ha påvirket det..

Vil prøve igen imorgen også må jeg bare holde meget igen med tyggeting!

• #3   1. mar 2020 Overvejer at gi barf for at få lidt mere i hende (samme protein kilde pga allergien - har noget i fryseren) men altså helt optimalt skulle hun jo æde sit foder så hun får hvad hun skal!

• #4   1. mar 2020 Altså hvis hun rent faktisk tager det i munden, så er du længere end jeg var med Sten - han drejede hovedet væk fra maden (selv når jeg diskede op med frikadeller, lever mm) smiley
    Så her var det fremskridt, når han tog maden i munden, uanset om det blev spist eller ej...

Jeg ville prøve at servere det på forskellig vis og se om det gør en forskel - kaste det (både så hun skal gribe men også så hun skal løbe efter det), trille der til hende, luk hånden om det og pisk en stemning op, mens du holder hende tilbage, så hun skal kæmpe lidt for at få det osv.
    Sten ELSKER at løbe mellem mine ben for at fange den godbid jeg kaster - det er ikke godbidden i sig selv han elsker, han er faktisk lidt ligeglad med, om han finder den eller ej, det er kombinationen af løb + mad der kastes.
    Han er også ret pjattet med at gribe godbidder.
    Så en kiks han egentlig overhovedet ikke gider have bliver mega fed, hvis jeg kaster den til ham.

Nu skal godbidder jo ikke altid gives på vilde måder, men er hunden ikke ret interesseret i mad kan det hjælpe, at den skal arbejde lidt hårdere for det - drop madskålen og fodersøget i haven og find på andre måder at få fodret en periode - ja hunden er måske til den tynde side, men den dør næppe af sult så længe mad tilbydes.

Jeg er i øvrigt stødt på en der pga ekstrem kræsenhed simpelthen sætte krav om at Fido skulle tage og synke en godbid, før den måtte komme ud af døren, ud af havelågen osv - altså adgang til sjove ting sker gennem at synke en godbid. På den måde blev mad koblet sammen med sjov og kræsrnheden blev mindre.
    - det er nok lidt ekstremt og næppe nødvendigt for de fleste, men min pointe er: prøv noget andet end barr at servere maden direkte til vovse mund og endda ganske gratis smiley

• #5   1. mar 2020 Og at blive ved at oppe godbidskvaliteten kan blive lidt en ond cirkel træningsmæssigt - det er fint nok at hive ekstra gode ting frem når der er brug for dem... Men hbis du hele tiden skal trumfe sidste portion bliver det sgu svært til sidst.

• #6   1. mar 2020 Rigtigt gode råd som jeg klart vil prøve! Har set mig nødsaget til at håndfodre i en periode..

Det er ikke som sådan at det hele tiden skal toppes - men det skal være de ting hun sys er lækre (er de samme ting hun bliver ved med at foretrække).. Dog har det været begrænset hvilket foder hun har været kræsen overfor - selvom jeg selvfølgelig godt kan se hvilke hun er Helt vild med!

Men ja, vil prøve dine forslag smiley

Og nej, ved godt hun ikk kommer til at sulte men ja.. Er bare rarest hun spiser og har en okay vægt fremfor at være for tynd og nærmest ikk spise mere end 20 stykker tørkost! Er også lidt ude i om jeg mon giver for mange tyggeting når nu hun altid har været småt spisende.. Men ja, det svinger ret meget og er svært at finde ud af.. Er måske også lidt ude i om hun kunne finde på at holde plads i maven til hvis nu noget bedre skulle falde af.. Hun er til tider ret udspekuleret!

• #7   1. mar 2020 PS fik dog Ca 40-50 bidder i hende i aften på trods af 3 tyggeting tidligere (ikke store!)..

• #9   1. mar 2020 Ecco er også ret småtspisende når det kommer til hans foder. Jeg har opgivet at få ham til at spise bare hans tørfoder, så han får lidt vådfoder i og så glider det fint ned ??

• #10   1. mar 2020 Hvis det var min hund, ville jeg droppe alt, der ikke har god nok næringsværdi. 2-3 tyggeting om dagen, synes jeg virker af meget. Og havde hun ikke ondt i en tand? For så er tyggeting ekstra dårlige smiley

Var det min hund, ville jeg veksle mellem tørt, råt, vådt og hjemmelavet (kogt, bagt, stegt). Og så droppe alt andet.

Da min hund havde lungeorm første gang, gik hun næsten helt fra foderet. Jeg lavede hjerter i fløde til hende, og så røg stort set alt ned. Hjerter (fra valgfrit dyr) koges i vand. Når de er næsten færdige, hældes vandet fra og hjerterne skæres i mindre stykker. Dækkes med laktosefri fløde og lader det koge så fløden tykner en smule. Så blendes det hele, eventuelt med lidt af kogevandet. Hældes på foderet som topping.

• #11   1. mar 2020 A, det er helt bløde tyggeting - hun gider aldrig rigtigt de lidt hårdere smiley Er oftest bare tørret kød så det er slet ikke hårdt!

Hun er ikke sådan helt vildt til råt men jeg kan jo bare koget det som jeg plejer fordi så glider det ned..

• #12   1. mar 2020 Trine, har også tænkt mig at skrue ned for tyggeting og se hvad det gør af forskel smiley

Det der har afholdt mig fra at stoppe med at håndfodre har været at hun simpelthen går uden at spise så længe at hun så kaster op også slet ikk vil spise også skal jeg virkelig lokke og håndfodre for at få noget i hende så det stopper! smiley

Dog virker det ikke til at gøre hende mere kræsen at blive håndfodret - hun har altid i perioder været ekstra småt spisende og generelt været ikke den store grovæder.. Men altså det ville da være rart hvis hun selv gad æde sin mad!

• #13   1. mar 2020 A, kom til at tænke på jeg desværre ikk har kunnet finde vådfoder med ren hjort hvilket det skal være pga allergien..

• #15   1. mar 2020 https://www.futterfreund.de/loisachtaler-hirsch-pur

• #16   1. mar 2020 https://www.futterfleisch24.de/Fleischdose-Hirsch-PUR

• #17   1. mar 2020 https://www.select-gold.com/de/produkte-hund/p/select-gold-pure-hirsch-dose-hundefutter-nass

I den her er der så også olier.

• #18   1. mar 2020 https://www.max-hamster.de/Hirsch-pur

• #19   1. mar 2020 2 minutter på Google i en skov, og det lykkedes ret nemt at finde ren hjort på dåse smiley

• #20   1. mar 2020 Jo men leverer de så også til dk fordi umiddelbart fandt jeg ikke nogen.. Og ihvertfald ikk nogle i danske butikker overhovedet!

• #22   1. mar 2020 Det er ikke ren hjort - der er også alt muligt andet i desværre..

• #24   1. mar 2020 #18 leverer til Danmark

• #25   1. mar 2020 Altså det skal gerne være kun kød lige som det er nu.. Men senere vil det være en mulighed at prøve.. Hun er startet på ny behandling for allergi og et foder med hjort hvilket har været den protein kilde der har været bedst men ikke 100% gjort hende allergi fri - deraf behandlingen.. Og indtil der er gået ihvertfald 4uger mere, så skal det være kun hjortekød og foderet!

• #26   1. mar 2020 Mette j, fedt tak smiley

• #28   1. mar 2020 Tørret hjortekød i forskellige former smiley

Kommentér på:
Tricks til småt spisende

Annonce