824 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Race valg til lille familie Race valg til lille familie

Jeg er ved at forsøge at hjælpe noget familie medlem, med at finde en ny hund til deres familie.
de har før haft hund, så det er ikke første gangs hundeejere.

for lidt over et års tid siden var de desværre ude i at have en hund der havde noget arvelig sygdom - og hunden blev afleveret tilbage til avler.

det har gjort at især moderen - er bange for at ende i samme situation igen.
de derfor ude i at finde en hund med en god sundhed (ved godt man aldrig kan være 100%).

de har en søn på lige knap 10 år, og de ønsker især en hund der kan være "hans" en han kan få lov at hjælpe med at gå og træne med, og som han når han bliver større - selv kan gå med også.

Labrador er for stor, chihuahua er for småt.
gerne noget 8 til maks 15 kg.

Mops, fransk bulldog og dets lign fladsnudet er udelukket - det vil de ikke have.

det skal være en hund der gerne har en god sundhed, et stærkt sind, må gerne være trænings villig/lære nem og generalt en glad/sjov hund at have med at gøre.
der både kan træne forskellige tricks / måske noget agility senere hen - og som kan li at lege.

umiddelbart tænker jeg selv - Corgi ? men ved ikke om det er helt tosset.
de corgi's jeg har mødt, har været glade lærevillige hunde, med gode sind og helbred.

men har i evt andre bud i/omkring den vægtklasse og med de ønsker ?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Race valg til lille familie
  • #1   24. aug 2017 Hvad med en dansk svensk gård hund, eller puddel.

• #3   24. aug 2017 Puddel tror jeg ikke har interesse - det tænkte jeg ellers også som en mulig race.
    men jeg vil bestemt bringe den op.
    jeg tror dog at sådan noget som puddel - der jævntlig skal klippes/trimmes ikke er noget de ønsker.

• #4   24. aug 2017 Pudel eller Dværgschnauzer falder mig sådan lige umiddelbart ind smiley

• #5   24. aug 2017 Jeg anbefaler normalt aldrig min egen race herinde, men i dette tilfælde er en Sealyham Terrier oplagt. En sjov, opfindsom lille (27-30 cm og 10-12 kg) terrier, som er meget tæt knyttet til sin familie. Går ikke på væggene og er ikke specielt gøende. Alle mine elsker vores drenge (6, 10 og 13 år) og det er gengældt. De er ikke oplagt som træningsmakkere på højt plan, men agility og almen lydighed samt tricks, er de absolut ikke dårlige til. De elsker alt som ejeren gør. En tur på stranden, skoven, sofaen, what ever. Bare den er sammen med sin ejer. Det er faktisk en enormt sund race. Genpuljen er lille men det er ikke en moderace. Den fælder ikke og skal trimmes. Den er meget blødere i pelsen end andre trimmeracer og skal trods farven ikke vaskes medmindre den har rullet sig i skidt haha

profilbillede
  • #6   24. aug 2017 Nana trimmet ned, da hun ikke udstilles.

profilbillede
  • #7   24. aug 2017 Her Nemo i fuld ornat smiley

profilbillede
  • #8   24. aug 2017 hvor mange gange om året ville du sige man bør få en terrier trimmet Louise smiley ?
    - de er godt nok fine, ikke lige en terrier race jeg har hørt meget om før.

• #9   24. aug 2017 Boston er ellers super gode til børn og har krudt i røven smiley hehe

profilbillede
  • #10   24. aug 2017 hvordan er sundheden ved en boston terrier ?
    jeg ved knægten har snakket om Mops - men efter sidste hund de havde, er moderen så bange for at ende med en syg hund og en synderknust dreng.

• #11   24. aug 2017 Tak Malene.
    Mine udstillingshunde trimmer jeg jo hver uge - hver 14. dag. I salonen vil jeg helst have trimmekunderne ca hver 3. måned. Det giver en god rytme. Da sealyen har en mere blød struktur og ofte meget uld (Nana næsten intet), så er der mange der vælger at klippe dem i stedet. Det vil jeg også anbefale hvis ikke pelsen er oplagt at trimme. Klippe kan man nemt selv lære og det er. langt billigere i længden selvom man køber en god maskine

• #13   24. aug 2017 Den er faktisk rigtig god, der er selvfølgelige nogle sorte får ind imellem, men vil ikke sige der hyppighed for allergi osv, finder man en god opdrætter der tjekker ryg, knæ og øjenlyser så men godt på vej. Jeg løber agility med min og har trænet ipo med ham. Nu ved jeg ikke hvor i landet de er fra, men vi er over alt og mødes og snakker, hvis de vil møde racen smiley

• #15   24. aug 2017 Corgierne er bestemt ikke et tosset valg

• #16   25. aug 2017 Japansk spids kunne være en mulighed.

• #17   25. aug 2017 Prøv at vis dem nogle af mellemstørrelserne i spidshundegruppen. De er ofte ret sunde hunde, med en pels der for de
    Fleste er til at have med at gøre. Og vælger man racer som oprindeligt har været hyrder er det nogle lærenemme og glade hunde.

Kommentér på:
Race valg til lille familie

Annonce