hjælp søges til 1. gangs mor {{forumTopicSubject}}
Hejsa
ja som overskriven siger så manger jeg nogen gode råd og noget hjælp.
en af mine bekendte har en tæve som fik hvalpe for første gang i går, der er kommet 11 små skønheder ud af det, og de har brug for moder mækls erstatning.
vi har været nede ved dyrlægen i dag som fortalte os en masse om hvad vi skulle være opmærksomme på, men vi glemte at spørger hende om hvordan man vender de små til at sutte på sutteflasken.
de skal have flaske 6 gange om dagen samtidigt med at de skal have lov til at die hos moderen, og vi har næsten lige prøvet at give dem flaske..
nogen af dem var ret gode til det og forstod med det samme hvad det gik ud på, mens andre bare ikke ville have noget overhoved.
SÅ hvis der sidder nogen derude som ved lige præcis hvordan vi bedst kan gøre det ville jeg være rigtig glad for alle gode råd.
på forhånd tak
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.483
sep 2005
der fulgte en flaske med i den pakke som vi købte hvor der også var en sut på størrelse med en alm baby sut.
så er det bedst at de bruger den? og skal man bare blive ved med at prøve selv om de for mælk ud over det hele ?
ja jeg spørger meget, men har aldrig selv haft et kuld og vil bare helst have de alle 11 overlever *ss*
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 50 Hunde: 7 Emner: 63 Svar: 1.467
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 6 Emner: 168 Svar: 2.429
Jeg fik selv 11 hvalpe den 3. juni og moderen klarede jobbet fint til de var godt 2 uger, hvor jeg så gik på Roayl Canins Starter... kan anbefales
sep 2005
moderen er ikke så god til at lade dem komme til brysterne så derfor skulle de have mælke erstatning, så de fik noget mad, og mange tak for dit svar
sep 2005
okay mange tak det vil jeg sige til dme at se skal prøve
sep 2005
sep 2005
jamen jeg vil sige tudsen tak for din hjælp, er dte okay hvis jeg spørger dig igen hvis der er andet jeg kommer i tvivl om ?
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
I kan evt få dem til at sutte på en finger først(husk at vaske hænder grundigt inden), og så snyde dem til at tage flasken, når de er godt i gang med at sutte.
Ellers ville jeg lade de hvalpe der vil tage flasken få erstatning, supleret op med lidt mælk fra moderen, og dem, der ikke vil tage flasken få fortrinsret til moren. Husk, at det er meget vigtigt at mælken har den rette temperatur, hvis mælken f.eks er for kold, kan de godt nægte at drikke af flasken alene pga det.
hjælp søges til 1. gangs mor