2.761 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 48 Svar

Lorte poser? Lorte poser?

Jeg synes man kan købe sig fattig (overdrivelse fremmer forståelsen) i Høm Høm poser til vuffer.

Jeg ved at de somme tider er på tilbud i bla netto m.m. men med en hvalp der pøller 2-4 gange pr dag, så ryger der jo hurtigt 3-4 ruller pr mrd.

Hvor køber i andre? Jeg overvejer at lave en storkøbsaftale et sted, og så dele med venner og bekendte. Alene mine naboer og genboer, er vi 4 der har hund, og en 5. nabo på vej ??

Måske man endda kunne lave en samkøbsaftale her inde? ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lorte poser?
  • #2   19. jan 2020 Vi bruger alm. affaldsposer fra netto eller Rema.
    Det passer fint i størrelse for os, en prut fra Gnocchi eller fra begge de små i samme pose.
    3 ruller til 10-12 kr. det passer med ca. en måneds forbrug til vores hundehold.

• #3   19. jan 2020 #1

Åhhh jeg er hverken fattig eller nærrig smiley så ville jeg ikke have anskaffet mig hund hehe.
    Men glemte måske lige en vigtig detalje, at jeg jo gerne vil tænke lidt på miljøet, for det er immervæk meget plastik på et år der er tale om, så jeg var ude efter biologisk nedbrydelige smiley ikke bare alm giftige plastikposer.

• #4   19. jan 2020 Tjarlie.dk har nogle bionedbrydelige, som du kan købe hjem i ret store mængder. Der burde være til et par måneder smiley

Jeg bruger dem fra Føtex, som er nedbrydelige. Jeg ved faktisk ikke hvad de koster, men napper bare en pakke, når jeg er der.

For mig er det ret vigtigt at der er håndtag på, at de ikke knitrer og at de er nedbrydelige.

• #5   19. jan 2020 i mit område er der standere med poser.. dem der knitrer som ind i helvede.
    Jeg kan godt finde på at købe nogen selv, fordi jeg bedre kan lide dem der ikke knitrer.

• #6   19. jan 2020 Jeg bruger fryseposer fra NETTO …. 100 stk. for kr. 15,- …

Og jeg er ligeglad med om de er gennemsigtige …. har hank … eller knitrer . ( og det er hunden også ) smiley
    Lorten kan være i den og det er vel det vigtigste. smiley

• #7   19. jan 2020 Kør til de nærmeste boligblokke om hamstrer smiley

• #8   19. jan 2020 Jeg gad godt bo i et områdr med prut-posestandere (jeg antager der så også er skraldespande?).
    Det gør jeg så ikke, så keg køber normalt 3-4 pakker ad gangen, når jeg alligevel er i Maxizoo, petworld e.l. der er 6-8 ruller i en pakke og de koster ikke alverden. Tror de nedbrydeæige koster 50, de andre er billigere.

• #9   19. jan 2020 Jeg synes det er en mærkelig indstilling at have … at det er boligforeningerne eller kommunerne … og dermed dem der IKKE har hund , der skal betale hundeposer..... ( som andre så kan komme og hamstre )
    Hvis man vil have hund må man sgu selv betale hvad poserne koster .

Men én god ting er der da … at dem der køber hundeposer også er dem der samler op , dem skulle der bare være nogen flere af . ………. ( jeg pudser lige min glorie ) smiley smiley smiley

• #10   19. jan 2020 Fryseposer x hvor mange lorte pr år. Uden at der skal gå Greta i den, men det er kraftedme svineri.
    Det er netop fordi man er nærrig og er pisse ligeglad med andre og andet. Så skal det bare være billigst muligt.
    Det bryder jeg mig ikke om. Så hellere lade lorten ligge.

• #12   19. jan 2020 Altså hunni er 4 mrd Ca, så vi skal ikke gå så lange ture endnu, og jeg skal sku ikke have spand med hehe.

• #14   19. jan 2020 Claus - eftersom alle hundelorte pakket i pose alligevel bør ende på forbrændingen gør det ingen forskel om posen er bionedbrydelig eller ej. Det er en plastikpose der bliver brændt af.

Vil du være god ved klimaet så samler du op i en biobaseret plastikpose eller andet naturbaseret materiale. Eller evt. en pose af genbrugsplast.

• #15   19. jan 2020 Kan man lære en hund at drikke af et WC .
    Kan man vel også lære hunden at sk*** på et WC .

Problemer med Lorte -poserne er løst … smiley smiley smiley

profilbillede
  • #16   19. jan 2020 jeg har nogle ruller, og så når der er poser i de der stativer tager jeg nogen af dem.

• #22   19. jan 2020 Altså for mig er det faktisk ikke så meget de gratis poser, der gør steder med dtsndere attraktive, men det at jeg antager, der så også er opsat skraldespande(?).
    Så heldige er vi nemlig ikke her. De er gennem årene blevet taget ned, fordi kommunen synes, det er for dyrt at vedligehold/tømme.
    Og det betyder jo så, at skider hunden først på turen, så må pisen slæbes med hele vejem rundt.
    Så jeg savner skraldespande - mådke flere så også ville samle op her smiley

• #23   19. jan 2020 Her i kommunen er der ikke skraldespande ved standerne, især ikke om vinteren..

om sommeren er der lidt flere skraldespande i området i sær ved stien ved stranden

• #27   20. jan 2020 ved os er det ikke boligforening, men kommunen der betaler for dem smiley

• #28   20. jan 2020 #27 ….. Uanset om det er boligforeningen eller kommunen der betaler for hundeposerne …. er det også dem UDEN hund der betaler for dem. smiley
    Er det ikke lidt uretfærdigt ?

• #29   20. jan 2020 Næ, jeg er uden hund, og betaler gladeligt, hvis folk så bare gad at bruge dem ville det hjælpe en del.

• #31   20. jan 2020 Oftest køber jeg poserne i Netto. Aner ikke hvad de koster. Der er også mangel på skraldespande her. Mange smider desvære poserne i naturen, på et tidspunkt lå der ofte 3-4 poser på stien udenfor hundeskoven, garanteret kastet over hegnet og der er skraldespand i hundeskoven, godt nok i den anden ende.

Vi har her i kommunen fået nye skraldespande hvor det ene rum er til madaffald og det andet rum til almindelig affald. Men i hvilket rum skal lorteposen ?

• #32   20. jan 2020 i alm. affald. det er jo ikke mad.

• #33   20. jan 2020 #32 … Ha ha ha … Det er vel mere mad … end det er dåser , flasker , pap og papir ?

• #34   20. jan 2020 Hvis posen er bionedbrydelig så må den gerne komme i madaffald.

• #35   20. jan 2020 Jeg køber i Lidl. De har ruller til dispenser, der kan hænge på snoren. De koster omkring 15kr for 45 poser.

• #36   20. jan 2020 Jeg har det som Anne, der skal være hank på, da jeg bor på landet og der er langt mellem skraldespande.

Jeg køber dem ofte i Maxi Zoo, der er 2 ruller for 15 kr. Og ellers kan man i Brugsen osv få en pakke med 4 ruller for 40-50 kr. Det er fra Chrisco, de har også hank smiley

• #37   20. jan 2020 Det er vist meget forskelligt, hvor lorteposen skal hen. I min kommune skal den i restaffald. På Islands Brygge er der både poser og standere.

• #38   20. jan 2020 Jeg bruger som regel bleposer. Dem har jeg alligevel liggende, og de koster ikke ret meget.

• #39   20. jan 2020 Zenta: "Hvis posen er bionedbrydelig så må den gerne komme i madaffald."

Nej - for at den er bionedbrydelig, betyder blot at den i teorien indeholder noget, som under de rigtige forhold, kan biologisk nedbrydes, men bestemt ikke at den kan af sig selv og at den nødvendigvis kan.
    Bionedbrydelige poser er en kæmpe skam for vores miljø, for danskerne tror at den er løsningen på vores problemer og forstår den ikke, og derfor bliver de ofte bare smidt fordi folk tror de forsvinder med regnvejret smiley

"Trods det miljørigtigt klingende navn, så skal en biopose i dag blot indeholde 30 % plantebaseret materiale, resten er almindeligt plastik.

En bionedbrydelig pose opløses først ved 60-70 grader, og så varmt bliver der slet ikke i vores anlæg til behandling af madaffald. De opløses dog desværre delvist, og dermed kan bittesmå stykker af poserne slippe gennem vores sigte med 2-millimeter huller og i sidste ende havne på landmandens marker. " https://www.affaldplus.dk/nyheder/pulp-plast-og-madaffald

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 261
    #40   20. jan 2020 Hvor vi boede før- måtte de komme i bio - selv med alm. plast poser.

Hvor vi bor nu - må de ikke komme i bio - uanset hvilke pose de er i

• #41   20. jan 2020 Palle
    Jeg synes bare de lyder og føles irriterende.
    Min personlige preference altså smiley

Ang de førnævnte posestandere i mit område, så er det boligforeningen der står for dem. Dvs vores arbejdsmænd der laver alt muligt vedligeholdelse, de kører osse rundt og fylder op med poser og tager skraldeposen (for sæføli har standeren sådan en) ned i containerne på affaldsøerne.

• #42   20. jan 2020 Jeg køber poser med hank. Det er ulideligt at rende rundt med en stor lort uden.

Tage poser fra en offentlig stander provokerer mig helt vildt. Jeg har set nogen gøre det hvor jeg boede før, og indrømmer, jeg har vitterligt lyst til at sige noget og det er ikke rosende ord.

Men holder min mund, for det vil få min hund til at gå helt op i gear, hvis jeg skældte nogen ud. smiley

• #43   20. jan 2020 Jeg køber bleposer i brugsen. Der er et par hundrede poser for ca. 35 kr.

• #44   20. jan 2020 Martin - hvorfor provokerer det dig?

• #45   20. jan 2020 Jeg er enig med dem, som synes det er lavt/pinligt/småligt/whatever at tage en bunke af de gratis poser. Køb da for dælen nogle selv - de er der for at man kan tage den ene man skal bruge, ikke for at være gavebod. Mere vil have mere smiley

Palle, jeg gider ikke knitre-poser, da jeg ofte skal gå ret langt med dem. Knitren irriterer mig, og det er jo heldigvis nemt at løse. Og så er dem der knitrer, nærmest aldrig med håndtag. Stor hund, stor lort - håndtag er nødvendigt.

• #48   20. jan 2020 Efter de svar der er kommet, tror jeg bare jeg fortsætter med at smide poserne i til ikke madaffald.

Det er på godt jysk rigtig træls, når man efter at have samlet lorten op og opdager at der sidder en halv lort på tommeltotten, fordi man ved et uheld er kommet til at stikke tomlen ud hullet på hanken og der er langt hjem smiley

• #49   20. jan 2020
    Det er på godt jysk rigtig træls, når man efter at have samlet lorten op og opdager at der sidder en halv lort på tommeltotten, fordi man ved et uheld er kommet til at stikke tomlen ud hullet på hanken og der er langt hjem 

smiley smiley smiley

Det har jeg heldigvis aldrig prøvet - argument for ikke at bruge pose med hank? smiley

• #50   20. jan 2020 JT, af samme grund har jeg altid en lille dut med håndsprit med smiley Ikke at jeg så tit stikker en finger gennem hullet ved hanken - jeg er mere til lissom ikke at have fået dækket hele hånden, inden jeg samler op.

Lidt græs, en vandpyt og en gang håndsprit, så kan man sagtens klare en lang tur med lort på fingrene smiley

• #51   20. jan 2020 Her har vi bioposer til bioaffald og bruger man de poser til hundelort, så må de gerne smides i bioaffald.
    En hundelort er tættere på bio end den er på rest.
    Men jeg ved faktisk ikke om man må bruge andre bioposer end de udleverede, og så stadig smide dem i sækken med bio.

• #53   20. jan 2020 Altså uanset hvad, så er det nu engang de poser vi skal bruge til vores bioaffald her i kommunen. Jeg har godt hørt det du skriver, men det ændre ikke på at vi SKAL bruge dem. Måske man finder en anden løsning på et tidspunkt?
    Og i de udleverede bioposer her i kommunen må hundelort godt komme i.
    Jeg bruger dem så ikke til det formål, jeg synes de er for store til een hundelort og kan ikke rigtig se hvordan jeg smartest kan samle flere i samme pose.

• #54   20. jan 2020 A den med håndspritten tager jeg til mig smiley

• #55   20. jan 2020 Her har vi papirs poser til bioaffald, set vil jeg nødig gå med en hundelort i

• #57   21. jan 2020 Jeg bager en del, og fryser bagværket ned i 4 liters fryseposer. Når boller/kager etc er spist, er der en tom pose, som kan genbruges til hundelort smiley
    Mine hunde skider dog for det meste på egen grund, og så samles der op i en genbrugspose eller en skraldepose. Tror jeg bruger et par poser om ugen.

• #58   21. jan 2020 JT
    Måske der bare skal trænes finmotorik smiley

• #59   21. jan 2020 #56
    Jeg er enig, Palle, men jeg har ladet mig fortælle, at det skyldes, at de forskellige forbrændingsanlæg fungerer på forskellige måder og derfor stiller forskellige krav til måden at sortere affaldet på. Det ville derfor være en kæmpe udgift at skulle bygge en masse ny anlæg.

• #60   21. jan 2020 I min kommune skal madaffald "blot" i en plasticpose. For alle poser bliver fjernet ved sorteringen, både de nedbrydelig og de almindelige. Så næste gang vi er på besøg i en anden kommune så må vi igang med at læse reglerne smiley

• #62   21. jan 2020 Det er nemlig rigtigt, sådan siger de i hvert fald smiley Hos os er det derfor " No go" med lorteposen i madaffald. Men derfor kan der jo godt være andre kommuner, der tillader det. Så det er lidt en jungle smiley

• #63   21. jan 2020 I vores kommune har vi kun en affaldsspand, så der kommer vi lorte poserne i.

• #64   16. mar 2020 Hos mig har vi aldrig købt høm høm poser, den nuværende hund tisser kun på tur. Og den gammel var ikke en hund der gad at gå. Og når Molly (den nuværende) laver en høm høm er det nede ved en sø/å og der kan jeg ikke komme ned…

Kommentér på:
Lorte poser?

Annonce