950 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Så saml da de lorte op efter din hund! Så saml da de lorte op efter din hund!

Ja er altså lige nødt til at komme med et surt opstød...

Har netop været på aften-tur med min hund. Jeg går midt på et fortov, inde i midtbyen, og træder fandme i en hundelort!! Det er SÅ irriterende at folk ikke samler op efter "sig selv". Det værste ved det hele er, at der ca 5 meter derfra er et stativ med høm-høm poser, og jo, der var poser i!!!
Som den hunde ejer jeg jo er, samler jeg altid op efter min hund. Indrømmer gerne at hvis han løber helt ind i et krat eller lignende, ja så får den lov at blive liggende. Men alle de steder hvor der er risiko for at nogle kan træde i den, der bliver den samlet op.
Vil gerne sende budskabet videre!!! Så vi kan blive fri for at skulle træde i de forbandede hundelorte... Tak:)

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så saml da de lorte op efter din hund!
  • #1   16. okt 2009 Enig....
    Trådte selv i en idag...Den lå på en legeplads smiley

• #2   16. okt 2009 Og de bliver ikke nemmere at gå uden om når det har regnet voldsomt... Hvorfor ikke samle op? Det tager tops 10 sekunder!
    Poserne kan med fordel sættes fast på snoren, så er man aldrig "kommet afsted uden" som jeg tit hører som grund.

Sheik er ikke meget for at lave stort andre steder end hjemme, men han har da gjort det enkelte gange, så har altid posen med!

• #3   16. okt 2009 Hørt..!! her har altid været pænt i forhold til de omkring liggende steder, men det er desværre ved at være slut. Synes det er SÅ irriterende. Især når her ikke er lys på græsarealerne her bagved, og man så kommer ind indsmurt i sådan en "fætyer" smiley

• #4   16. okt 2009 Det er rigtig træls...Jeg bor på en gade med rigtig mange børn som leger overalt her, og her forleden morgen ser jeg min nabos hund skide på et lille græsstykke tæt ved mit hus...Hun kiggede på mig og gik videre UDEN at samle op...
    Jeg vidste ikke om jeg skulle spørger hende om hun ikke skulle samle op eller måske manglede en pose så kunne hun da få en af mig men jeg tuer ikke af frygt for at hun ville blive skide sur...
    Det er et reelt problem her som er blevet taget op ved diverse beboelses møder men lige lidt hjælper det....
    Og det er faktisk ret svært at gå tur med sin hund når der ligger bæ alle vegne...
    Ikke nok med at Nessa vil snuse til det hele og "glemme" at hun egentlig skal tisse og tager længere tid om dette så er jeg også nød til at tørre hendes poter af hver gang vi har gået selv den midste tur for at sikre mig at hun ikke slæbe bæ gennem hele huset...
    Overvejer at sætte en seddel op på vaskeriget og "Be'" til at folk måske tænker lidt over det....men jeg tvivler....desværre

• #6   16. okt 2009 mente bestyrelses møder smiley

• #7   16. okt 2009 er enig med jer,vi skal til at blive bedre til at samle op.
    Har et lille projekt kørende på min arbejdsplads hvor jeg sætter et grilspyd fast ved siden af lorten hvor der flagre en hundepose, det har faktisk hjulpet, istedet for at skulle samle 30 op om ugen er jeg nede på ca. 7 - 10 stk.

• #9   16. okt 2009 JA TAK !!
    Har fjernet et par stykker i min forhave idag....igen igen :((

• #10   16. okt 2009 Ja, man skal nærmest hoppe rundt, og når man har en hund der trædder i dem, og en der godt kan finde på at smage på dem, så ville jeg ønske at folk tog lidt hensyn.!! Derudover går min den ene tit i sporline, så kan man lige trække toppen af dem man ikke ser :S yum

Jeg blev så harm. idag da jeg gid forbi en indkørsel, der var helt overskidt ude foran, de mennesker ku næsten ikke komme ind til deres hus. Og ved de ikke selv har hund. Nøj, jeg var blevet gal!!!

• #11   16. okt 2009 Ja det irritere os der har hund. Men prøv at tænk en pestillens det er for dem der vælger ikke at have..

• #12   16. okt 2009 Hi hi, sikke et par gode tips:) Jeg bliver også så harm når jeg står og ser en hund skide, og ejeren nærmest bare kigger den anden vej og skynder sig videre. Som om at den fjerner sig selv hvis man nu kigger væk, og lader som om den ikke eksisterer!! Som hunde ejer har man ansvar, og en del af det er, i mine øjne, at samle efterladenskaber op efter den. Ja, det tager maks 10 sekunder, og kan virkelig ikke komme på et argument imod det:)
    Dejligt at høre andre også er trætte af det, der findes jo mange gode og ordentlige hundejere derude:)
    Keep up the good work:)

• #13   16. okt 2009 Gad nok vide hvorfor nogle (en hel del....) hunde gør det på fortorvet....for Sakki har det nemlig aldrig været naturligt.
    Han har nogle bestemte steder som ligger væk fra bebyggelse og væk fra folk....nogen der har en forklaring ?

• #14   16. okt 2009 Det skal komme an på en prøve smiley

• #15   16. okt 2009 Da tøsen var lille, havde jeg stort set en sut i hver en jakkelomme. Nu er det hundeposer der findes i alle lommer.
    Kashmir har en ide om at han skal gøre det af 2 omgange, så har altid ekstra poser med. Så jeg bander også højt og tydeligt, når jeg finder hundelorte på min matrikkel, for nogle af dem der ligger der, kan ikke være kommet ud at min pomeranian ... ja så skal han da ha' siddet på toppen af den til sidst smiley

• #16   16. okt 2009 min tæve gør det også kun på fortorvet hvis hun ikke kan finde en plet græs eller andet.. Men min hanhund, han er altså bedøvende ligeglad. Når han skal så skal han smiley jah, han er vel en han.

Fik engang forklaringen at der hvor de var van til som hvalpe. det underlag søger de. Om det så holder?

• #18   16. okt 2009 Misja og Kiwi !....det kan da godt ske du har ret....så må det være hunde u have, hvis ejere er syndere gg....eller hunde som har haft for vane at gøre det indendørs som hvalp....altså på hårdt underlag...

Jeg ska ikke ku sige det, men Sakki som helst gør det langt væk fra fortorv og gerne bag en busk i et krat, har som hvalp kun gjort det i haven....dog var han ½ år før han var 100% ´tisserenlig´...

• #19   16. okt 2009 haha skal ikke kunne sige det smiley de eneste jeg har set ikke samle op er ældre damer som lader som ingenting... og hvordan de har renlighedstrænet skal jeg ikke udtale mig om smiley

Her er det åbentlyst hvor en del af dem kommer fra. Hunden der leverer det dér er nødt til at være på størrelse med en hest, og dem er der kun en af her ude..

• #20   16. okt 2009 Ja øvs....hestepærer kommer ski ikk fra en chi... ;o)

• #21   16. okt 2009 haha nej præcis smiley ...

• #22   17. okt 2009 Lena R: Jeg ville da samle den op og så smide den i hendes indkørsel eller foran hendes dør...

Men hvis jeg nogensinde får muligheden får at tage et billede af en skidende hund med ligeglad ejer - ja så printer jeg det ud og sætter det i lorten *GGG* .... det er da kanonsjovt, og pinligt for dem der har ladet den ligge.

Jeg overvejede også på et tidspunkt at købe en masse af de der små partyflag, som jeg kunne have med rundt og så placere i de efterladenskaber der er allevegne her i kvarteret - så var de nemmere at se, og måske ville folk blive mere bevidste om det?!?

Så en lille udsendelse hvor en mand i en lille by var blevet vildt træt af høm-hømer alle vegne, så han havde taget kampen op - og havde faktisk reduceret problemet en del.

• #23   17. okt 2009 Ha ha, jeg kommer i tanke om en lille hændelse for mange år siden da jeg gik i folkeskole. En af tøserne fra klassen havde en mellem størrelse hund, og hun NÆGTEDE at samle op efter den... En dag sked den på en af hendes naboers grund, og han så det igennem vinduet. Men hun var ligeglad og gik videre. Da hun senere på dagen så ville tømme sin postkasse, så lå lorten deri!! Naboen havde samlet den op i en gennemsigtig frysepose, og lagt den i hendes postkasse. Jeg skreg af grin da hun fortalte det, men det hjalp faktisk, for det endte med at hun samlede og hvis den gjorde det på hans grund. Thi hi:)

Kommentér på:
Så saml da de lorte op efter din hund!

Annonce