{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.584 visninger | Oprettet:

Saml' den lort op! (Randers) {{forumTopicSubject}}

Godaften HG smiley

Sorry, men jeg skal lige slå en ordentlig bøvs, som har været undervejs i et godt stykke tid nu. - Og i håbet om, at nogen af de mennesker jeg bøvser over, læser med herinde!

Jeg bor på en sidevej i nærheden af krydset Mariagervej/Nørre Boulevard i Randers C.
Det betyder at jeg næsten dagligt går op og ned ad Mariagervej for at handle, tage bussen eller gå ned til centrum....
Så kommer mit problem; Mariagervej er åbenbart Randers' officielle hundetoilet!!!
Op og ned ad fortorvet, på kansten og i græsrabatterne er der proppet med hundelorte i alle størrelser, farver og stadier!
Bare i dag, da jeg skulle på tanken efter en pakke smøger, da måtte jeg med blikket fast ned i jorden, springe til side for ikke at træde i i hvert fald 4 lorte - på 200 m.!!

Forleden så jeg endda en af synderne, en ung dreng med sin Westie, som bare sked og så kiggede han lidt på mig (og fik dræberblikket) og gik så videre.
Desværre lider jeg af udpræget socialangst, så jeg er ikke typen der trosigt råber, "undskyld, men tabte du ikke noget??!", efter folk - desværre!!

Men altså, det er MIDTBYEN! Der er næsten ingen græs, kun fortrov og cykelstier. HVORFOR samler man ikke op efter sig??
Jeg formoder vel, at disse hundeejere lufter deres hunde på samme rute, bare et par gange om ugen. Synes de ikke selv, at det er sk*de irriterende at glo på bunker af lort hver dag? At skulle zig-zagge udenom disse på deres vej?

Jeg synes at det er træls, respektløst og uopdragent!
Jeg VED godt, at det jo ikke er samtlige hundeejere der lufter hunden op ad Mariagervej, som er syndere. Men det er altså, ærligt, efterhånden svært at smile pænt til dem, da jeg også VED at nogle af dem jo må være synderne! smiley

Har sådan lyst til, at samle de lorte op og proppe dem tilbage i pågældende hundeejers jakkelommer - UDEN knude på posen!

Så; Kære rare hundeejere der lufter hund på Mariagervej - Please (!!) saml jeres hunds efterladenskaber op, vil I ikke nok?


*BØVS* !!
Det føltes bedre smiley Og god mandag til jer andre!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Saml' den lort op! (Randers)
  • #1   15. okt 2012 Åh det skal vidst bare være en generel bøvs den der!

    Forleden så jeg det mærkeligste syn jeg nogensinde har set.. En ældre dame, hvis lille fine pelstot satte sig og sked lige foran superbest.. Hun hev en vådserviet op af lommen, tørrede hunden i røven, smed servietten ud og lod lorten ligge..
    Jeg må ærligt indrømme at jeg intet fik sagt til hende da jeg var flad af grin, forarget og ja.. Bare helt fra den smiley


  • #3   15. okt 2012 Ej hahahahahaha tørre sin hund i røven xD dét ville jeg gerne have set!!!!!

    Men øh - jeg bor i Vorup, lige til den gamle kirke, og rundt om den er der et sandstykke, det er nok hele Randers´ katte og hunde toilet.. Jeg bliver lidt modløs når jeg samler mins lorte op, også ligger der bare en masse rundt om.. Men jeg bliver ved!

    Jeg indrømmer dog gerne at den gange hvor Joey har præsteret at skide 4-5 gange (lorte hund som åbenbart ikke har tålmodighed til at skide?!) så har jeg altså ikke hvergang haft poser nok med.. Men de sidste er altså også meget små..


  • #5   15. okt 2012 "Godt" (eller trist?) at vide, at det ikke bare er mig smiley
    Nu har jeg boet i Silkeborg et par år og er opvokset i Aarhus. Ja, det var da også hundelorte - tumper findes jo alle steder! Men aldrig har jeg oplevet et sted i midtbyen være SÅ overdynget med afføring, som Mariagervej! smiley

    Og skal det være "rigtig godt", så skal man gå en tur søndag morgen. Så skal man nemlig zig-zagge udenom både hundelorte, menneskebræk OG knuste ølflasker smiley Midtbylivet er en glæde!

    Forleden så jeg også en mand lufte sin hund udenfor mit vindue (overfor min blok ligger der et par villaer). Mandens hund sked LIGE foran indgangen til den ene villas have! Han gik lige et par meter videre, for så SELV at stille sig op og pisse op af samme villas hæk!?!?!
    Altså hvad er det for en mentalitet??? :s En fuldvoksen mand!

    Forstår på en måde godt alle de ikke-hundemennesker der overfuser hundeejere, når de ser dem.
    På den anden side har jeg også ondt af de uskyldige hundeejere som bliver overfuset, pga. nogle få tumpers idioti smiley


  • #6   15. okt 2012 amen -


    (hilsen hende der altid samler op --- folk er nogle svin i randers syntes. oplever også hundelort i mange andre byer - men slet ikke i samme omfang som i randers)


  • #7   15. okt 2012 Jeg har virkelig overvejer at ringe ind til dkk og spørge om en sending af de der klister mærker med "her må du smide den lort" til skraldespande, også hus omdele dem...

  • #8   15. okt 2012 Hundemutter: Nemlig! Ikke en gang i KBH synes jeg at folk sviner så meget!
    Kan på en måde godt "forstå" tumperne ift græsarealer, da de jo nok tænker at "her kommer der ingen og går, så behøver ikke at samle op". Men altså MIDT på fortorvet?? Hvad sker der lige for, at folk mener at det behøver de ikke at samle op?

    Man skal/burde i min verden ikke have hund, hvis ikke man er villig til at samle op efter den når det kræves!
    Ikke at man skal rode sig ud i sindsygt kræt og grøfter, men hvis hunden "taber" hømmen midt på fortorvet, så kan man ærligtalt godt samle op!


  • #9   15. okt 2012 Aflever lorten i deres postkasse, met et kort "du glemte noget"
    Det bruger jeg fremover her i kvarteret


  • #10   15. okt 2012 Jeg bor i vognsild på den anden side af Aars, halvdelen af byen har hund (byen er heller ikke så stor igen) Men ingen samler deres hunds lort op! Det er så pisse klamt, nu bor jeg heldigvis ikke selv oppe ved fortorvet og sådan, men gjorde så havde jeg sat mig i en stol en dag og ventet på en hund sked foran mit hus - havde personligt givet ejeren en pose til den!

  • #11   15. okt 2012 Tonny & Maja: den var god den der, den skal jeg lige huske smiley

  • #12   15. okt 2012 Tonny & Maja: Det kræver desværre bare at jeg ved hvor disse lorte-hoveder bor henne smiley Men bestemt en god idé!

  • #13   15. okt 2012 smiley Forleden skulle min hund for første gang opleve en hundeskov, ude ved Tverstedsøerne i Nordjylland. Jeg var lidt i tvivl om hvor hundeskoven var, men ingen problem her! Ruten derud til var nemlig markeret med hundelorte:-(

  • #14   15. okt 2012 hele vejen fra Gl. Hadsundvej til Togstationen (ad markedsgade) er også fyldt med lorte..
    hunde folk i Randers er noget klammere end i Aalborg


  • #15   16. okt 2012 Sne er nu smart. Der forsvinder lorten helt af sig selv, og efterlader kun et lille varmt hul i sneen smiley Ser også "spændende" ud om foråret når sneen smelter.

  • #16   16. okt 2012 Trolden's far: Haha, ja! Lad os indføre konstant snevejr!

Kommentér på:
Saml' den lort op! (Randers)

Annonce