{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
753 visninger | Oprettet:

Mumiayen :
Mumiayen :
Tilmeldt:
13. mar 2007
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 66

hvordan gør jeg min hvalp renlig? {{forumTopicSubject}}

hvordan træner jeg min hvalp til at være renlig..??
fik at vide man skal sige nej, saml det og tage hunden udenfor ved siden af sin lort indtil den skal igen.. men det er da meget usansynligt at den skal igen indenfor nogen timer..!!

kender i bedre metoder? nogen der er effektive--


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan gør jeg min hvalp renlig?
  • #1   6. apr 2007 jeg skamroser vores den lille når hun gør det udenfor, og siger føj hvis jeg ser hun gør det indenfor

  • #2   6. apr 2007 kan godt være der findes bedre metoder, men gør bare det samme, som min kæreste gør så hun ikke bliver alt for forvirret

  • #3   6. apr 2007 Da vi havde hvalpe, så tog vi dem bare ud i haven direkte da de vågnede... Fordi de vil ofte tisse da de vågner... smiley Og da de er færdige så tager vi dem bare ind igen... Og så da man tror at de snart skal tisse igen så tog vi dem bare ud igen ! .. =P

  • #4   6. apr 2007 du skal gå ud med din hvalp når den har leget, sovet, spist hmmm ja det er vel ca en gang i timen eller sådan noget.. når den tisser eller laver udenfor roser du helt vildt... du må ikke skælde den ud når den gør det indenfor da den kan forbinde det med at den så slet ikke må tisse....

  • #5   6. apr 2007 ud når den har leget, sovet og spist. Gerne flere gange om natten!
    Ignorer når den gør det indenfor, den forstår alligevel ikke hvorfor den får skæld ud.
    Ros den når den gør noget udenfor!


  • #6   6. apr 2007 når det går galt og vi ser den gøre det siger vi højt nej, og tager fat i hende og sætter hende udenfor.
    Og det tager ca. 10min så tisser hun som regl så er der ros til skyerene...... også ud når den har:
    sovet
    spist
    leget
    det virkede på Zera så vi håber på det bedste...c",)

    husk: ikke noget med at dyppe hvalpen i det,
    det er ulækkert og meget krænkende for den.


  • #7   6. apr 2007 Ud hver gang den har soves, spist, leget eller lign.. Så skal den som regel af med noget tis... Ros for at tisse udenfor og ingnorer når den tisser indenfor...

  • Mumiayen :
    Mumiayen : Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 66
    #8   6. apr 2007 oka.. de lyder meget ens jeres råd, har også hørt det før.. så det sikkert sådan det skal gøres, altså ingen "NEJ"? men hva hvis der kommer nogen smutter efter den er ved at blive renlig, må man så heller ikk bruge et NEJ?

  • #9   6. apr 2007 en god ting er at gå en tur med hunden når den vågner, for den skal som regel altid tisse eller bom bom når den har sovet... men ellers hold øje med dens signaler....
    og f.eks. hvis du har den i bur og dens seng er derinde så luk ham inde der et par timer... og så gå en tur med den for der er ingen hunde der vil tisse eller bom bom i deres seng.. og så en masse ros når den gør det uden for virkelig skam rose den smiley


  • #10   6. apr 2007 vi er også ved at renlighedstræne nando smiley han er 9 uger og i den sidste uge, har vi kun haft 4 uheld indenfor, og hvergang har det jo været vores skyld. enten fordi vi ikke har været hurtige nok til at tage ham ude eller fordi vi har glemt at vente og se om han også skulle lave bombom *gg* vi går dog ikke ud med ham hver time. nok nærmere hver 1½ time eller hvis han sover, så bare når han vågner (der kan gå op til 7 timer *gg*)

  • #11   6. apr 2007 du skal ikke skælde hvalpen ud, den ved jo ikke hvordan dine regler er, før den har lært det.
    læs dette link, håber det kan hjælpe dig lidt:
    http://www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/Hvalpens_forste_dage/Renlighed/renlighed.html


  • Mumiayen :
    Mumiayen : Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 66
    #12   6. apr 2007 *Candie & Malou *<< tak for linket der flere ting under hvalp i hjemmet som var brugeligt

  • #13   6. apr 2007 Nej kommandoen er kun til at undgå farlige situationer !!!
    Ignorer dårlig opførsel ! Beløn god opførsel !!
    Hunde lærer ret hurtigt hvad der kan betale sig :o)


Kommentér på:
hvordan gør jeg min hvalp renlig?

Annonce