{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Vogt Jer for Bjørneklo ! {{forumTopicSubject}}

Her en lille historie fra det virkelige liv ...
For et par uger siden var jeg til træning med Hugin og Emil. Det var godt vejr og vi hyggede os rigtigt. Lige pludselig begyndte Hugin at kaste op .. han tømte simpelthen hele maven. Jeg blev lidt urolig men da han har en meget sart mave tænkte jeg, at det kunne skyldes nogle vitaminer han lige havde fået. Et par minutter efter begyndte han, at rulle sig helt tosset. Han ruller sig meget ofte men jeg undrede mig alligevel lidt over måden han gjorde det på .. var meget voldsom. Efter han havde rullet sig lidt blev han liggende på den ene side .. mystisk tænkte jeg .. underlig adfærd .. da han så rullede tilbage imod mig blev jeg godt nok skrækslagen .. hele hans hoved var hævet op og han var fyldt med buler .. i løbet af meget få sekunder hævede han så meget op, at man næsten ikke kunne se hans øjne.
Jeg gik fuldstændig i panik !!!
Jeg grænsede faktisk til hysteri !!!
Virkelig fornuftig reaktion ... men det styrer man jo ikke altid selv.
Nå, men jeg fik fat i en dyrlæge der var hos ham i løbet af 15 min. Hun mente helt klart, at det var et anfald af nældefeber. Hun kunne så fortælle den rystende hundemoder at tungen og svælget også var hævet. Han fik hurtigt en indsprøjtning med binyrebarkhormon og i løbet af kort tid begyndte hævelsen af falde igen.
Pyyhhaaaa
Resten af dagen / aftenen var han meget dårlig. Kunne slet ikke holde med at kaste op og havde det virkelig elendigt. Stakkels stakkels pomfrit .. hvorfor skal sådan noget altid ramme ham .. synes ligesom, at han har været nok igennem.
Anyway - vi fik undersøgt træningspladsen og fandt desværre ud af, at bjørnekloen havde spredt sig !!
Så moralen er: PAS PÅ DE SKIDE BJØRNEKLO
De er desværre rigtig mange steder og de er giftige som bare pokker. Check de terræner I færdes i med jeres hunde og slip dem kun når I er sikre på, at der ikke er fare på færde.
I kan tro, at jeg har taget mine forholdsregler ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vogt Jer for Bjørneklo !
  • #1   13. maj 2005 Nej hvor forfærdeligt.

Godt at du handlede så hurtigt, og at han har det godt igen.

Sender lige et stort hundemøs til Hugin lige midt i panden :o)

• #2   13. maj 2005 Belinda: Hugin takker ... eeeeelsker møssere ...:o))

Evers : Sig mig engang .. har du fået ny hunni ???
    Kan sgu slet ikke følge med ...*ss*

• #3   13. maj 2005 Evers: Stort tillykke med den ny .. hun er godt nok vakker.
    Hvordan kan det være, at du er gået over til Terrier ligepludselig ?
    og hvordan kan det være, at du er blevet så tæve fikseret ?? *looooooooooooooooooool*

• #4   13. maj 2005 Evers: loooooooooooooooooool - sikke et hus hva`
    Hvad siger Joey så til sådan en rappenskralde ??

• #5   13. maj 2005 skulle altså også lige ned og have lidt lunch *ss*
    Men hun lyder som en rigtig Dame .. hi hi hi ..
    Flot af dig, at tage hende til sig !!
    Kan nu ikke forstå det du sir med hunde i sengen .. jeg ligger i arm med Hugin hver nat og Emil er min fodvarmer.. bortset fra hundehår, jord og diverse andre småpartikler synes jeg nu det er hyggeligt :o)))
    Hyg dig og ha en god dag
    Knuz fra Rold

• #6   13. maj 2005 Jeg vil lige fortælle...
    jeg havde nøjagtig sammen oplevelse med min Hund sidste sommer, da var det bare fordi han havde tygget på en humle bi.. meget ubehageligt når hunde lige pludselig ikke kan se ud af øjenene...
    forstår godt din reaktion jeg gjorde det samme....

• #7   13. maj 2005 Hej Anne ... ja, man bliver sgu så forskrækket og når, at tænke alverdens tanker. Det værste var, at det hele gik så hurtigt. Kan ikke lade være at tænke på hvad pokker man gør hvis det nu sker på et tidspunkt hvor man er laaaaaaaaaaaaaangt fra en dyrlæge ...
    Kan mærke, at jeg har fået lidt paranoia .... en rigtig øv oplevelse !

• #8   13. maj 2005 ja det er faktisk et godt spørgsmål..... den må vi da lige tage med dyrelægen.......det kunne jo ske ved stranden eller andet sted....

• #9   13. maj 2005 Jeg har talt med min om det. Han sagde, at jeg kunne lære at stikke Hugin og så kunne jeg få en sprøjte med binyrebarkhormon med hjem. Problemet er bare, at den skal ligge på køl .. så det er jo ikke sådan en man kan have liggende fast i bilen eller i lommen. Så jeg ved sgu ikke rigtigt hvad der er at gøre ellers - udover at håbe på, at det ALDRIG sker igen ...
    De kan jo blive kvalt ... det er lidt uhyggeligt !

• #10   13. maj 2005 Uh ha! Godt han har fået det bedre. Blev helt nervøs da jeg læste at han var helt hævet i hovedet. Sådan en forskrækkelse!

Hader fra nu af <b>virkelig</b> bjørneklo!

• #11   13. maj 2005 Hej Rikke,
    Det gør jeg også ... de er nogle virkelige bæster !!

Kommentér på:
Vogt Jer for Bjørneklo !

Annonce