1.021 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Det sidste og svære farvel Det sidste og svære farvel

Mille er idag draget videre til de evige jagtmarker i alder af 14,5 år.

Hun var frisk til det sidste og slet ikke mærket af sin alder.

Desværre skete der noget i hovedet på hende(tumor, demens eller lignede), som gjorde at hun de sidste par dage fik nogle voldsomme angst anfald som varende i halvanden til tre timer.
Det er kommet meget pludseligt og ud af det blå.

Jeg har svært ved at finde ord, som kan beskrive, hvor meget hun har betydet for mig.
Hun var der for mig i den sværeste og hårdeste periode i mit liv, hun trak mig ud af mørket og reddede mit liv, hun er/var mit livs lys og jeg er hende evig taknemmelig for, at jeg fik lov at få 13 år sammen med hende.

Kære Mille, jeg elsker dig af hele mit hjerte og du vil for evigt være hos mig.

I hjertet gemt, men aldrig glemt smiley

Mille er stedt til hvile på sin ynglings sol sted hos bedsterne

Hvil i fred smukkeste Mille smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det sidste og svære farvel
  • #1   31. jul 2019 Må solen altid skinne på dig smiley

profilbillede
  • #2   31. jul 2019 Løb frit smiley

• #3   31. jul 2019 Føler med dig og sender mange trøstekram.

• #4   31. jul 2019 Åh det gør mig ondt smiley Sov sødt Mille smiley

• #6   31. jul 2019 Kondolerer smiley Løb frit smukke hundepige smiley

• #7   31. jul 2019 Det gør mig ondt smiley løb frit smiley

• #8   31. jul 2019 Det er jeg ked af at høre smiley Hvil i fred, smukke Mille smiley

• #9   31. jul 2019 Årh for pokker da. Det gør mig ondt.
    Utroligt at tænke på hvor stærkt det kan gå. Hun var så frisk for bare to uger siden.
    De bedste tanker i en svær tid.

• #10   31. jul 2019 Løb frit Mille smiley

• #11   31. jul 2019 Åh hvor trist smiley
    Løb frit Mille - tanker herfra.

• #12   31. jul 2019 øv den svære side ved at have hund, men en flot alder og et godt liv, og en masse gode minder ...

hvordan var de anfald ...

• #13   31. jul 2019 Jeg er ked af du har mistet din elskede ven.

• #14   31. jul 2019 Åhh, det er bare så hårdt smiley I har haft mange gode år sammen og nogle dejlige minder der er gemt i hjertet smiley Hun fik en flot alder. kram

• #15   31. jul 2019 Det gør mig ondt smiley
    Stort kram til dig smiley
    Løb frit, smukke Mille smiley

• #17   31. jul 2019 Det gør mig ondt. Hun fik et langt liv og var højt elsket, men det gør ikke savnet mindre.

Trøstekram til dig. smiley

• #18   31. jul 2019 smiley

• #19   31. jul 2019 Hanne: Jeg magter ikke lige at beskrive det hele lige nu. Men du kan få mine uredigeret FB opslag.

Den 18. Juni 2019
    Vi har haft en frygteligt aften og nat herhjemme.
    Igår aftes kom Mille lige pludselig ind til mig i stuen og hun havde det tydeligvis ikke godt, hun rystede over hele kroppen. Jeg prøvede at berolig hende, men ingenting hjalp, derimod begyndte hun også at halse voldsomt.
    Jeg prøvede alt, tage hende med ud i haven, holde om hende mv., men ingenting hjalp.
    Hendes temperatur var 38,3, så helt normalt og hendes pupiller reagerede på lys.
    Jeg frygtede en hjerneblødning.
    Da hun efter en lille time stadig ikke var faldet til ro og stadig halsede voldsomt, ringede jeg til dyrlægen, da jeg ville høre om de havde nogle bud på hvad der kunne være galt og om det eventuelt kunne være forgiftningssymptomer, men de var lige så meget i vildrede som jeg.
    Jeg fik lokket lidt væske i Mille og hun fik noget smertestillende(bare for at gøre noget), men først efter knap 3 timer kom der så meget ro på Mille, så vi kunne ligge os til at sove, dog med frygten for at hun ikke ville være her mere, når jeg vågnede.
    Heldigvis er hun her endnu, men natten har været hård ved os.
    Jeg kan bedst beskrive Mille’s adfærd, som et voldsomt angst anfald ala de hunde som fx panikker fuldstændig nytårsaften.
    Er der nogen, som har et bud på hvad der er/var galt?
    Vi snakker jo en gammel, næsten fuldstændig døv hund på 14,5 år og det var en helt almindelig, stille og rolig aften.
    Jeg er jo naturligvis urolig for om det skulle ske igen.

• #20   31. jul 2019 Den 28. juni 2019

Igår aftes/i nat har Mille desværre haft en tur mere lignede den, som hun havde for 10 dage siden ??
    Denne gang kom der dog ro på hende efter halvanden times tid, men det er stadig alt for lang tid at være i den forfatning og det slider på en gammel krop ??
    Jeg har nu, med lidt hjælp, fået lavet en plan, hvis det skulle ske igen, som forhåbenligt gør, at hun kommer ud af hendes angst tilstand hurtigere ??
    Derudover må jeg vist bare vende mig til tanken om, at jeg har en gammel hund, som hurtig og pludselig har fået nogle kognitive tegn på, at hun er 14,5 år, selvom kroppen stadig er tiptop. Jeg krydser dog stadig fingre for at det ik sker igen ??
    Idag har Mille primært slappet af hos bedsterne, hvor hun også var igår da det skete, hvor de tog sig godt af hende smiley

• #21   31. jul 2019 Den 29. Juni 2019

Øv øv øv Mille havde en tur igen i nat ??
    Det er 2. nat i streg, det dur bare ikke og planen havde ingen effekt ??
    Jeg er rådvild og ked af det, det er frygtelig at se Mille sådan og ikke kunne gøre noget ??

• #22   31. jul 2019 Den 29. Juni 2019 eftermiddag

Update på min allerbedste og elskede Mille ??

Vi har været akut ved dyrlægen, da Mille fik et angstanfald igen. Det skete efter at hun have løbet glad omkring, badet, gravet et hul og vi sad og nød det gode vejr.

Vi fik en meget trist besked af dyrlægen ??

Mille er dement og man kan ikke gøre for hende.

Hun har nu fået noget beroligende og er gået helt omkuld. Jeg skal forvente, at hun sover resten af idag og måske også det meste af imorgen.
    Måske der går et godt stykke tid inden hun får et angstanfald igen, fordi hun får slappet fuldstændig af nu og får sovet, det havde dyrlægen oplevet ved andre tilfælde.

Men realistisk set er vores tid sammen desværre ved at nå endestationen ??

• #23   31. jul 2019 Der har intet været at mærke på hende mellem 1. og 2. anfald eller 3. for den sags skyld.

Igår snakkede jeg med flere dyrlæger og jeg havde faktisk fået noget epilepsi medicin hun skulle starte op på idag, da apoteket ikke havde det på lager.

Jeg tror ik at det var demens hun led af.

Hun havde ingen anfald igår eller i nat, men hun fik en kl 6 imorges, hvilket gjorde at jeg tog beslutningen og fik hende aflivet.

Selvom hun var i et anfald kunne hun kende alt og alle omkring sig.

Men det var tydeligt, at der skete noget inde i hovedet på hende som ikke var rart.
    Jeg hælder mest til teorien om at hun havde en hjernetumor eller lignede, som trykke i hendes hoved.

• #24   31. jul 2019 Malene: Ja, det er kommet meget hurtig og pludselig smiley

• #25   31. jul 2019 Det gør mig ondt. løb frit smukke

jeg har set sådanne anfald ved en kat jeg havde og hun fik og så fred. her var det en virus der angreb centralnervesystemet. hun blev obduceret på ku

jeg er ked af at du skulle opleve det. Det er en meget grim oplevelse. Men du tog det rette valg og stor respekt og mange tanker

• #27   1. aug 2019 Det gær mig ondt smiley Mange tanker til jer. Sov sødt Mille smiley

• #28   1. aug 2019 Sov sødt, Mille, og hils de andre ved regnbuebroen smiley

Tanker til dig, AboutMy smiley

Kommentér på:
Det sidste og svære farvel

Annonce