929 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Til jer med hanhunde Til jer med hanhunde

Ville bare høre om, hvordan i gør, hvis i har folk, er kommer og benytter jeres hanhund til parring?

Jeg har et par gange haft tæven gående, der skulle parres, Men synes at det er stressende for hanhunden, især hvis hun skal gå der alt for længe, for hun skal jo "tjekkes" for at se om hun er ved at være klar. Og det er tit, at tæven ikke kan blive afleveret hurtigt nok, for tænk nu hvis man kom for sent. Jeg ved da godt, at sådan er man som tæveejer, kender det fra mig selv, man er bange for at det er for sent at parre.
Andre ved jeg giver x- antal parringer og så færdig.

Hvordan gør i ? og hvor mange parringer får tæven lov at få?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til jer med hanhunde
  • #1   20. nov 2006 enig med dykkerhunden...

• #3   20. nov 2006 Jeg har ikke noget imod at have tæven gående nogle få dage til hun er parret færdig, MEN jeg har tænkt mig fremover at sige, at de kun skal aflevere hende, hvis hun er højløbsk, hvilket som i skriver kræver en blodprøve, for at mindske perioden.
    Jeg plejer også at lade dem parre og så springe en dag over, for dagen man springer over er alligevel dækket ind af den første parring.
    Tæveejeren vil helst komme med deres tæve allerede på 10. dagen, uden at de har et clue om, hvornår hun er klar. Og jeg vil sige de færreste er klar der(heller ikke dem, Gonzo har parret indtil nu) Det kan faktisk resultere i, at hannen ikke gider at parre, når så tæven er højløbsk. Selvfølgelig er der nogle, der er tidligere klare end andre, meeeeen.

Dykkerhunden B: Nej, ejeren har kommet og afleveret tæven, som jeg så har haft i en slags pension indtil hun var færdigparret. Og det er stressende for hannen, for han vil jo gerne tjekke tæven, men hvis hun ikke er klar, så skal hun jo ikke parres. Og det kan være utrolig svært. at finde ud af, hvornår tæven egentlig er rigtig klar, da nogle hanhunde er ligeglade med, om hun er helt klar, især hvis de har haft en del parringer og har fået smag for det:-) Og omvendt er der også nogle tæver, der lader sig parre før tid, det har jeg selv oplevet. Dvs. det forlænger perioden, de vil parre i. Omvendt er der også tæver, der lader sig parre efter at de har været højløbske.

• #5   20. nov 2006 DFFD- jeg tror nu ikke hanhunden synes det er en unødvendig parring ;O))

• #7   20. nov 2006 Nej, nu tænke jeg mere på en ''normal'' parring i min vejen, tæven kommer forbi og går igen.....med det samme. min han ville ikke have flere kræfter efter 10 dage med en tæve i løb i huset... men 2-3 tæver på en måned så er kvoten hvis osse brugt i bullmastiffernes verden ;O))

Kommentér på:
Til jer med hanhunde

Annonce