{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Så kan de lære det!!!!! {{forumTopicSubject}}

Ser et canadisk program på Animal Planet (engelsk TV) der bl.a. handler om opdræt og udstillinger.

En opdrætter af Amerikanske Bulldogs laver et kuld om året, og folk er skrevet op i lang tid før de kan købe en hvalp. De er de "udvalgte", og bliver "medlem" af familien.

Ud af et kuld på 4 var der kun én der skulle bruges til avl, og det var første vælger der fik den. Resten skrev under på en kontrakt med følgende ordlyd:

Der må under ingen omstændigheder avles på denne hund. At den tilfældigvis har mødt en tæve i baghaven og det blev til en parring er ikke en undskyldning. Hvis opdrætteren hører om en parring, vil de få en "bøde" på $10.000.

Ejerene skulle til enhver tid melde flytning til opdrætteren. Hvis hunden blev vanrøgtet, kunne opdrætteren til enhver tid selv afhente hunden hos ejeren.

MEN til gengæld kunne ejerne ringe til opdrætter 24 timer i døgnet 365 dage om året, uanset hvad de ville angående hunden.

------

Det må jeg nok sige ikke kan misforstås - den blev læst højt og de underskrev den uden at blinke. Opdrætteren gør det for at sikre at der kun bliver avlet på det bedste.
Kunne selvfølgelig også havde valgt at hannerne skulle kastreres og tæverne steriliseres, så det ikke kan ske.

Mon det er sådan vi kan komme til at skulle gøre med de "problem"racer vi har - ingen nævnt, ingen glemt.

Hilsen Gitte

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så kan de lære det!!!!!
  • #1   17. nov 2006 Nu stammer de fleste problem hunde desværre ikke fra kenneler....Men der er stadig nogle hunde som for skrevet avlsforbud på deres stamtavler, men det ski..... folk da bare højt og flot på....

• #2   17. nov 2006 Vivi - jeg kan godt fortælle at den opdrætter vidste alt om de hvalpe hun solgte - det var også et krav i kontakten. Og selvom hun ikke opdagede en parring før senere, så falder "bøden" prompte.

• #3   17. nov 2006 Det er en rigtig god idé men desværre løser det ikke problemet om avl på ævl og krat herhjemme.....

• #5   18. nov 2006 Anna A: Nej, desværre det gør den ikke. Bare det at hun kan hente hunden vil være selvtægt i DK og dermed ulovligt. Men jeg tror godt man kan lave en form for "bøde" men størrelsen er helt vild høj.

Hilsen Gitte

• #6   18. nov 2006 Nej, den ville ikke kunne gå herhjemme, og da slet ikke den der med bøden.

Faktisk kan køber og opdrætter skrive under på en købsaftale, hvori der står, at der INGEN reklamationsret er på hunden. Og selvom det er aftalt fra begge parters side, og det er 2 voksne mennesker, der har skrevet under, så holder den ikke, hvis det senere viser sig, at hunden f.eks har HD; så skal opdrætter dække det alligevel. Så meget er det værd. Man kan som sælger kun stille køber bedre i forhold til købeloven, aldrig ringere.

Kender faktisk en, der købte en avlshund, altså på købsaftalen står det er hunden er købt til avl. De første 2 gange fik hunden kun døde hvalpe, 3. gang gik den tom. Så mente køber, at han havde ret til et eller andet, sælger var nu ligeglad, og køberen henvendte sig til DKK, med det svar, at han bare skulle blive ved med at prøve,,,,,,,, Hvad er det så værd???? Bare lige et lille sidespring med en købsaftale.

• #7   18. nov 2006 Dykkerhunden B: Sådan er det for all racer, er jeg næsten sikke på, jeg mener at det er i AKC, hvor de har den regel, at folk vælger på forhånd om de vil have en udstillingshund eller sofahund(limited papers). Kender nemlig en, der avler rottweilere derovre, og han siger nøjagtig det samme.

• #8   9. dec 2006 Stine O: Det er jeg helt enig i - det kategoriseres som selvtægt - men tanken er god.

Gitte

Kommentér på:
Så kan de lære det!!!!!

Annonce