1.253 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Tæven klar? Hannen for lille? Tæven klar? Hannen for lille?

Jeg har en tæve som nok er på 9 dagen i sin løbetid; Jeg siger nok da jeg ikke præcis ved hvornår hun startede med at bløde.
Det er et par dage tidligt, men hun vender rumpen til hanhundene, og lægger halen til side, dog er hendes udflåd stadig lidt rødligt. Hanhundene vil dog gerne hoppe på hende.
Var henne og møde den udkårene i dag, og han var meget interesseret, og hun stillede sig også klar. Begge hunde er uerfarene, og det er både jeg og hanhundens ejer også.
Han humpede luften, han humpede siden, og han humpede også næsten det rigtige sted, og så alligevel ikke.

Hanhunden er et stykke mindre end tæven. Måske en 5 centimeter. De er dog samme race, med tavle, og parringen foregår gennem kennelklubben.

Nu kommer mine spørgsmål så:
- Ér hun klar? Hun stiller sig jo klar, men der er stadig lidt blod. Kan det ske halen ryger til side, uden ægløsningen egentlig finder sted?

- Det ligner han har svært ved at nå, og han prøvede også nærmest at løfte det ene bagben, for at finde et afsæt han kunne træde på. Skal han have hjælp? Kan det lykkes? Eller bør jeg høre DKK om en anden han.
Som sagt er alle parter meget uerfarene.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spots 400 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.
  • Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Fix electricity issue 1.000 kr.
  • Samling og montering af garderobeskab 1.191 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tæven klar? Hannen for lille?
  • #1   1. nov 2016 Udfra dit profilbillede gætter jeg på noget golden? I så fald burde 5 cm forskel ikke have betydning. Jeg tænker bare at de ikke helt har fundet ud af hvordan de skal bære sig ad -det kan da også være hun ikke er helt klar, men sådan synes jeg ikke det lyder.

Jeg tror jeg ville se om ikke der findes en erfaren opdrætter i dit område, som er villig til at møde op og give jer lidt råd og vejledning under næste parringsforsøg.

• #2   1. nov 2016 Hun kan sagtens stille sig "klar" uden hun er det!
    Kan du ikke kontakte din opdrætter, som burde kunne hjælpe dig med vejledning når i begge er uerfarne? smiley

• #4   1. nov 2016 Mine tæver har generelt lagt halen til side 3 - 5 dage, før de var parringsklar, så det kan meget let være problemet. Men når I alle er uerfarne og føler jer usikre, vil jeg da anbefale en tur til dyrlægen og få testet hende.

• #6   1. nov 2016 Ofte synes jeg, at tæverne gerne accepterer, at hanhunden hopper på dem, og det ser ud som om, at lige om lidt så bliver der parret. Men hvis tæven ikke er klar, er hun ikke blød hele vejen rundt i åbningen, og så gør det ondt, hvis hannen forsøger at trænge ind i hende og hun vil flytte sig eller stoppe hannen på det tidspunkt, men heller ikke før.

Med lidt erfaring kan man godt se, om hannen "leger" et par cm. uden for vulva, eller han er tæt ved at trænge ind.

Men ja, der er tæver, der lader sig parre i lang tid, men det er bestemt ikke normen. Og netop fordi tæver er så individuelle, så er progesterontesten en god ide.

• #7   1. nov 2016 I udsætter hundene for unødig stress lige nu.
    Få taget progesterontest på tæven i morgen og ager så ud fra den. De skal første sættes sammen når ægløsningen har fundet sted.

• #9   2. nov 2016 Progesterontesten.. Der er to metoder; er det ligegyldigt hvilken der benyttes, når det ellers er naturlig parring?

• #10   3. nov 2016 Min ene tæve stiller sig klar allerede på første dag i løbetiden smiley Din dyrlæge kan vejlede dig med progesteron test mm.

Oftest er vores tæver klar på dag 12-14 smiley

• #11   3. nov 2016 Det skal være blodprøve der testes i maskinen. Ikke den gamle farvetest.

hvilken dag er tæven på nu?

• #12   5. nov 2016 Undskyld jeg ikke fik svaret. d. 3 var hun på dag 11.
    Vi var forbi dyrlægen, og få den test du sagde, og den viste hun var mere end klar. Hanhunden kunne dog stadig ikke finde ud af det, og vi tog derfor hen til vores backup, hvor der var vellykket parring indenfor mindre end et minut.

• #14   5. nov 2016 Godt det lykkedes.
    Nye hanner er nogle gange timer om at regne ud hvad de skal. Det lykkes som regel med lidt guiden fra ejer smiley

Kommentér på:
Tæven klar? Hannen for lille?

Annonce