Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  parring mellem 2 hunde der ikke har prøvet det før?
  • #1   25. dec 2014 Det har jeg da prøvet flere gange, det er gået godt hver gang smiley

• #2   25. dec 2014 Okay. jamen ville da lige forhøre mig lidt omkring det ?

• #3   25. dec 2014 Hvad skulle problemet være i det?
    Den første gang min henh schæfer og malle hanhund parrede, var det med tæver, der heller ikke havde været parret tidligere.
    Ingen problemer i det.

• #5   25. dec 2014 Er det en gennemtænkt parring, ser jeg intet problem i det.

Ghini fik 6 velskabte hvalpe den 21/10 og for både hende og hannen var det første parring.

Jeg havde også fået taget progesterontest og parringen gik helt efter bogen, de 2 hunde fandt selv ud af det og blev kun støttet i de 10 minutter, hvor de hang sammen.

• #6   25. dec 2014 Held og lykke det skal nok gå. smiley

• #8   25. dec 2014 Mange tak for jeres svar ? det skal være et planlagt kuld. Fik bare læst mig til det var en dumdristig ting at parre 2 debutanter. Men endnu engang tak. Så vil jeg ikke være så urolig ?

• #9   25. dec 2014 Hvad er en progesterontest? smiley

• #10   25. dec 2014 Det samme som en ægløsningstest. De måler i blodet om tæven har haft ægløsning. Hurtig beskrevet smiley

• #11   25. dec 2014 Skal du ud og rejse langt efter det ville jeg nok betænke mig.

Det lykkedes ofte, men af og til ikke. Jeg har en gang prøvet at rejse efter det, og hanhunden havde simpelthen ikke gå-på-mod nok til at gennemføre det, selv om tæven var meget villig. Derfor vil jeg for eftertiden altid sikre mig, at en af parterne har parret og fået hvalpe før. Og hvis jeg skal rejse langt, bliver det kun efter erfarne hanner...

Det er rigtig ærgerligt, at have brugt penge hos dyrlægen med henblik på sundhedsundersøgelser, prostegerontest, tage fri for arbejde og rejserudgifter.
    Tro mig - man er rigtig skuffet, når man kører hjem smiley

• #12   25. dec 2014 Vi har prøvet både uerfaren og erfaren hanhund. Det går helt klart lettest med en erfaren han, idet han ved hvad han skal. Progesterontest er klart at foretrække.
    Men hvis man forstår at støtte to uerfarne hunde gennem processen, så kan det sagtens lade sig gøre. Nogle gange kan det tage lidt længere tid. Da skal man give hundene en pause væk fra hinanden ind i mellem, for at de ikke stresser helt op.
    Vi lader hundene lege og gøre kur til hinanden i hegnet have. Når de begynder at være klar til akten, går vi ind hvor hundene ikke kan se os, idet mange hanner parrer med færrest problemer når ejerne ikke står og overvåger, fordi det jo normalt er en adfærd man ikke vil se under hundeleg, og hannen derfor ofte er vant til at blive irettesat.
    Så snart hannen rammer plet, nærmer vi os roligt hundene og støtter dem herefter. Vi holder hundene mens de hænger sammen for at undgå stress og smerte hos begge.
    Når hannens penis glider ud, belønner vi hundene og giver så hanhunden en pause for sig selv. Parring kan gentages efter 24-48 timer. To parringer er nok.

• #13   3. jan 2015 Jeg ville inseminere af flere årsager. Mine tæver løber kun 1 gang årligt, det er en yderst sjælden race og vi har en meget begrænset genpulje, hvor de (for mit vedkommende) brugbare hanner ikke hænger på træerne. Derfor ofte udlandet.
    Når jeg har parret "jomfruer" herhjemme, har jeg valgt at inseminere når tæven er klar, altså 24-48 timer efter ægløsning. Jeg bruger dyrlægen og da det er en ubrugt han, vil jeg vide hvad der kommer op i min tæve. Jeg vil vide at det ikke kun er løst krudt. Det koster kassen at lave et kuld hvalpe og den eneste gang jeg ikke har gjort det sådan, gik en tæve tom.
    Når tæven så er insemineret, så lugter hun af hannen og han er oftest mere oppe på dupperne og fatter budskabet. Så lader vi dem så parre naturligt indtil hun siger fra. Altså vi går med livrem og seler smiley
    Jeg ved at der er mange herinde der bare er dybt imod inseminering og fred være med det. Sådan gør vi altså smiley

• #14   19. maj 2015 Tror ikke en inseminering bliver nødvendig smiley vi skal ha hanhunden på besøg inden så han lige kan se stedet an og så får han lov at være her en 3-4 dage når tid er. Begge hunde har mødt hinanden et par gange nu uden nogle problemer. Den ene gang i hannens hjem og anden gang udenbys hvor de ikke kendte stedet og hvor der også var andre hunde smiley

• #16   19. maj 2015 Overvej om ikke det er bedre at sende tæven hjem til hannen i stedet for hannen til tæven. Det går som oftest lidt lettere - vores ville i hvert fald ikke parres på hendes "territorie", men da hun kom hjem til hanhunden var der ingenting. Men vent til hun er klar, og som Isabelle, lad være at sætte dem sammen før tid er - de kan begge få en grim oplevelse af det.

• #17   19. maj 2015 De kommer heller ikke til at gå sammen før hun er klar....men når hun er klar så kommer han herhjem og er....

• #18   19. maj 2015 Bare være obs på at det let kan give problemer når hannen kommer til tæven.

• #20   19. maj 2015 kort og godt...og nu giver i mig sikkert på puklen....men hanhunde ejere skal på ferie i Mikas løbetid...måske de er hjemme igen når hun er klar og måske er de ikke....så hovedaftalen er at han kommer ned til os... så må vi jo se om aftalen skal laves om...hun kan jo rykke sin løbetid

• #22   19. maj 2015 Vi har mulighed for at adskille...tro mig isabelle jeg gør intet med hovedet under armen...det er i min hensigt at gøre det så ordenligt som overhoved muligt. Vil tage en test af hende inden for at se hvornår hun har ægløsning. Og sidste gang hun var i løb tog jeg og tørrede hende med papir hver dag for at se blodets ændring i farve og har skrevet ned i en lille logbog fra hver dag for at holde øje med hvornår hun er højløbsk. Det mener jeg selv er på 11-12 dagen. Men selvfølgelig ville jeg få taget en test på det. Skulle der opstå problemer har vi et es i ærmet og det er hanhundens avler. Der er han vant til at være og de tager ham hvis noget skulle gå galt. Vi kan ikke få parret der da der er for mange andre hunde.

• #24   19. maj 2015 Det ved jeg godt...det er også kun et fingerpeg smiley men vil sige at når min tæve er i løb ja så er hun smask l......g og hun viser tydeligt hun er på og klar. Hun er hævet og halen vipper til siden bare man kigger på hende smiley Men tak for gode råd....og jeg er meget hysterisk med det hele så tager ikke bare tingene for gived... smiley

Kommentér på:
parring mellem 2 hunde der ikke har prøvet det før?

Annonce