1.993 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Parring?? Parring??

Hej Alle hunde folk!

Håber der er nogen der ude som kan hjælpe mig lidt.

Jeg er en lille tæve som blev 3 år i april. Hun kom i løbetid i starten af januar og da planen var et kuld hvalpe tog vi en tur på han hunde besøg på hendes 9. dag i løbetiden.
Min tæve stillede sig an for han hunden og lagde halen til side så jeg tænkte hun nok var "klar". Men men men hver gang det så ud til at lykkes så pev min tæve og drejede omkring. Dette gentog sig de 2 efterfølgende besøg.

Nu er hun så i løbetid igen og jeg har fundet en lidt mindre hanhund som har lavet hvalpe før.

MEN min tæve gør stadig det samme - lige ved at lykkes, PIV og hop!
Er det mon fordi hun ikke er helt klar endnu eller??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parring??
  • #3   24. jun 2014 Maj-Britt - Hvis du ikke vil svare så lad venligst være med at skrive!!! Kommer der hvalpe er de 2 af dem afsat.

• #6   24. jun 2014 En parring er ganske ofte ikke den fedeste oplevelse i en tæves liv, så eet er slet ikke usædvanligt at hun bliver forskrækket.
    Det kan være hun skal have lidt hjælp og støtte fra dig. Jeg har godt nok glad for at have en erfaren opdrætter til hjælp + en tæveejer der havde prøvet det før da reiki parrede første gang. Det er nemlig ganske ofte ikke bare at lukke den sammen og vente på resultater.

• #8   24. jun 2014 Begge forældre er sunde og raske! så vidt jeg kan læse mig frem til er der endnu ingen race relaterede sygdomme hos Dansk svensk gårdhund. Fra pudlen kan de så have PRA og indrømmet, det er de ikke tjekket for.

A T - Tjekket om der er noget galt med tæven eller?

• #9   24. jun 2014 Hun har nok ikke lyst til at få hvalpe;)

• #10   24. jun 2014 Michelle - Jeg har prøvet lige så stille at ligge en hånd på hende foran, men så ligger hun sig ned.

• #11   24. jun 2014 Vores ene tæve reagerede præcis sådan da vi skulle have hende parret sidste gang.. - en progesterontest afslørede at hun slet ikke var klar.. fem lange og dyre dage efter viste testen at NU var hun klar...

Få taget en progesteron test og få hende undersøgt af dyrlægen - det kan være der også er noget der gør at hun ikke kan parres?

• #13   24. jun 2014 Så vidt jeg kan læse i diverse pudeltråde bør de ossse tjekkes for PL og/eller HD (altefter størrelse)

• #15   24. jun 2014
    MelanieH - Tak smiley

• #16   24. jun 2014 Hendes mor, som de på kennelen sagde var DSG, var en smule langhåret. De havde haft en DSG hanhund (med stamtavle osv) som havde lavet flere langhårede hvalpe og han er så morfar til min tæve.

• #17   24. jun 2014 PRA er så noget af det, jeg syntes er VIGTIGST at tjekke for, hos en puddel...
    Alt for mange skrækhistorier, med pudler der må aflives i en alder af 4-5 år pga blindhed..

Det lyder på ingen måde seriøst det du har gang i TS...
    Hvad regner ud med, at kunne videregive?
    Jeg regner ikke med, at den anden større han, også var en puddel...

Det er hasard spil med liv.
    Hvalpe er søde, men de skal laves med omtanke, og det du har gang i, lyder på ingen måde gennemtænkt...

For mig lyder det, ærligt talt, bare som om du gerne vil have hvalp, hurtigst muligt... Og så er det ligemeget hvordan og hvorledes...

• #19   24. jun 2014 Jeg HAR tænkt over det længe! Jeg har læst alt hvad jeg finde om avl, hvalpe osv samt snakket med alle dem jeg kender der ved noget om det. Min grandtante har opdrættet hunde (MED tavle!!!) og hun synes også det var en god ide at lade min tæve få et kuld hvalpe.

HVIS I IKKE HAR ET SVAR ELLER GODT RÅD, SÅ LAD VENLIGST VÆRE MED AT SKRIVE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #20   24. jun 2014 Nej hun er ikke fra Specialdogs.

• #23   24. jun 2014 Hvorfor er det en god ide?
    Hvad skal det give til tæven, at få et kuld hvalpe???

• #26   24. jun 2014 #19 : OKAY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #27   24. jun 2014 En parring gør ondt, og skal kun udføres når tæven er klar og der er en større mening med avlen.
    Progesterontest er eneste rigtige vej frem.
    Dyrlægen bør samtidig mærke om tæven er korrekt anatomisk bygget. Måske hun piver fordi der ikke er plads til hannens penis i skeden.
    Hannens størrelse har intet med penis' størrelse at gøre. Prøv bare at se på en lille bitte gravhundehan. Penis er stadig voldsomt stor i erigeret tilstand.

• #28   24. jun 2014 smiley

• #30   24. jun 2014 Få nu tjekket den hund inden du avler på den!!

Det skylder du den og det skylder du dælme også de hvalpe, du sætter i verden...

DU har ansvaret, når en eller andens barn skal af med sin hund, fordi DU ikke gad at gøre dit arbejde inden du gik i gang med at indfri "hundens mor-drømme".....

ÆV, siger jeg bare... ÆV.

• #31   24. jun 2014 Er du klar over risikoen for din tæve? smiley

• #34   24. jun 2014 Jeg tror at din hund kommer fra Kennel Semine. DE tester i alle tilfælde ikke deres avlsdyr så du bør, som minimum, sørge for at begge forældredyrene er gennemtestet for ALT hvad der ligger af arvelige sygdomme i racerne.

• #36   24. jun 2014 Og husk at hvalpekøbere har 24 mdrs reklamationsret på en hvalp. Så man står som opdrætter virkelig med problemer hvis man laver syge hvalpe.

• #37   24. jun 2014 Husk nu, at du skal gemme de penge du får for dine hvalpe, for kommer der arvelige sygdomme, ja så hæfter du for det. Og det kan blive dyrt. Jeg havde en jack russell terrier, og desværre var han 3 år, da det blev konstateret han havde arvelige sygdomme. Det kostede 30.000 kr i dyrlæge tegninger og en hund der ikke blev 5 år. Havde jeg dog bare opdaget det inden han var 2 år, så havde opdrætter kommet til at betale, for det var rent svineri, at forældredyrene ikke var testet for arvelige sygdomme

• #39   24. jun 2014 Den måde du fortæller forløbet på Har jeg også prøvet 2 gange Min tæve stod rigtigt flot med halen til siden Men lige så snart hanhunden ramte hende skreg hun og løb
    Ja ,så opgav jeg, hun skulle ikke ha hvalpe Og har ikke prøvet det sidenhen

Kommentér på:
Parring??

Annonce