28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.298
Ville du lave sådan en parring? Ville du lave sådan en parring?
Jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle skrive som overskrift, så undskyld hvis den ikke er sigende nok.
Det er ren fantasi, men jeg har tænkt en del over det, efter nogle tråde omkring søskende/far datter parringer osv. Så vil gerne høre jeres mening.
Hvis vi nu leger man har en hun hund, hun vil blive kaldt A.
A har to forældre far: B og mor: C
C har fået et andet kuld, med en anden han, D.
Nu er A så gammel nok til at få hvalpe og er tjekket og alt det der, men det er rigtig svært at finde en rigtig god hanhund til A.. Men A passer rigtig godt sammen med D.
kunne i så finde på at parre A og D, når de nu ikke er i familie? Selvom der i forvejen er en parring imellem B og D?
Så mor og datter altså parrer den samme hanhund?
Håber ikke det var alt for forvirrende, håber at høre en masse gode svar, for jeg er selv lidt splittet. Husk det er ren fantasi, har kun en lille kastrat
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 11.076
nov 2009
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 43
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.197
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.400
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.149
Hehe
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.298
Jeg har heller ikke noget imod det, er blot lidt underligt at tænke på synes jeg.
Og nu som.. Den blev måske skrevet lidt for hurtigt den linje hehe
Jeg tror egentligt grunden til at jeg synes det er underligt, skal findes ved mig selv.
Lucky har en halvsøster, som opdrætteren selv har beholdt, den halvsøster har samme mor som Lucky men ikke samme far. Hun har planer om at bruge hende til en parring når hun er gammel nok, og jeg venter derfor hvalp fra hende, da jeg synes hun er rigtig flot
Nå men jeg har siden jeg fik lucky ønsket mig endnu en ronaldo hvalp (det hedder Luckys far) Men den halvsøster er fra samme mor, derfor kom tanken (men også udfra de tråde der har været herinde)
Dog er det ikke noget der er planlagt eller noget som helst, var blot mig der ikke vidste om det var noget man gjorde, eller om det blev set ned på som søskendeparringer, selvom jeg godt ved at de jo ikke er i familie.
Men for at sætte det menneskeligt op.. Ville Lucky jo så få en halv søster/niece, da de ville have samme far, men det samtidig var hans søsters hvalp
Jeg ved godt at hundene er fuldstændig ligeglade, men jeg synes det er lidt underligt. Men jeg kan samtidig også godt selv se at der som sådan ikke er noget galt i det.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.149
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.400
Det eneste problem der er ved den parring du nævner, er at man jo vil lave et kuld hvalpe der genetisk ligger meget tæt på et eksisterende kuld, og i en antalsmæssigt lille race kan det give bøvl i næste generation -men er racen stor nok, er det jo sjældent et problem.
nov 2012
For de passer faktisk rigtig godt sammen, men nu kigger opdrætter lige andre veje, så mon ikke hun finder en anden der passer mindst lige så godt
Det er i "mit" tilfælde chihuahua, så der er jo en million milliard hunde at vælge imellem, så genetisk ville det ikke blive et problem senere. Dog ville min jo så ikke skulle i avlen uanset, så på den måde kunne det for mig være fuldstændig ligemeget.
Ville blot høre andres meninger, men kan se at det bare er mig der tænker for meget over det .
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Hunde: 5 Emner: 100 Svar: 579
eller jo, i selveste linierne er det lidt indavl da deres bedstemor og bedstefar er halvsøskende med samme far
har selv siddet og fundet tip-tip-tip oldeforældre til min kai på en Kai-register side
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Hunde: 5 Emner: 100 Svar: 579
nov 2012
Grunden til jeg vil have en hvalp efter luckys halvsøster er fordi jeg er glad for opdrætteren og sindet hun har.
Grunden til jeg rigtig gerne ville have en efter Ronaldo som er luckys far er fordi ham er en super flot hund I mine øjne og hans sind er lige som det skal være. Lucky minder rigtig meget om sin far I personlighed og det er lige sådan jeg gerne vil have en hund.
Om de to ville være et match er jeg ikke den rette til at svare på det er ene og alene opdrætter der kan og skal vurdere det. Jeg ved dog at hun kigger efter andre hanner da vi har snakket om hvilke farver der kunne komme ud af forskellige kombinationer (og nej det er ikke farven der er afgørende, blot hyggesnak)
Men er da sikker på at opdrætter vælger den hanhund som hun synes passer bedst. Hun skal til Tyskland og se på hvalp I morgen, så hun tager ikke bare de letteste løsninger
nov 2012
Jeg ved jo ikke hvordan kombien ville være når det nu ikke er moderen. Hvis det var Luckys mor og ronaldo der skulle parres igen, stod jeg klar som den første
Så for mig ville det jo nok kun være et plus hvis ronaldo blev far, når jeg lige glemmer det med søster/niece og husker at det er en hund
Men jeg stoler på at min opdrætter bruger den hanhund hun føler og vurdere er bedst
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 32 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 862
Ville du lave sådan en parring?