1.051 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Ville du lave sådan en parring? Ville du lave sådan en parring?

Jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle skrive som overskrift, så undskyld hvis den ikke er sigende nok.

Det er ren fantasi, men jeg har tænkt en del over det, efter nogle tråde omkring søskende/far datter parringer osv. Så vil gerne høre jeres mening.

Hvis vi nu leger man har en hun hund, hun vil blive kaldt A.
A har to forældre far: B og mor: C

C har fået et andet kuld, med en anden han, D.

Nu er A så gammel nok til at få hvalpe og er tjekket og alt det der, men det er rigtig svært at finde en rigtig god hanhund til A.. Men A passer rigtig godt sammen med D.

kunne i så finde på at parre A og D, når de nu ikke er i familie? Selvom der i forvejen er en parring imellem B og D? smiley

Så mor og datter altså parrer den samme hanhund?

Håber ikke det var alt for forvirrende, håber at høre en masse gode svar, for jeg er selv lidt splittet. Husk det er ren fantasi, har kun en lille kastrat smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ville du lave sådan en parring?
  • #1   3. apr 2014 Ja... hvorfor ikke ?? ..... hvad forkert skulle der være i det ? ...... smiley

• #2   3. apr 2014 som jeg forstår det så er a og d jo ikke i familie så er det vel ikke noget problem, jeg tror kun det er mennesker der ikke bryder sig om at parre sig med sin mors kæreste smiley

• #3   3. apr 2014 J det er der intet problem i, de er jo ikke i familie, og jeg har da set mange lave sådan en parring, med fine resultater smiley

• #4   3. apr 2014 der jo intet til hindring for, at man laver den parring. Det er jo ikke c og d's afkom der parres med. Der er jo så noget matador-avl at skæve til, hvis det er så småt med egnede hanner i racen

• #5   3. apr 2014 Hvis ikke linierne er voldsomt repræsenteret kan jeg ikke se problemet. Er de voldsomt repræsenteret ville jeg prøve at finde en anden, medmindre jeg da havde særdeles gode grunde til at bruge netop DEN han eller racen har så stor en genpulje at det er uden betydning

• #6   3. apr 2014 "Så mor og datter altså parrer den samme hanhund" smiley
    Hehe smiley

• #7   3. apr 2014 Tak for svarende.
    Jeg har heller ikke noget imod det, er blot lidt underligt at tænke på synes jeg.

Og nu som.. Den blev måske skrevet lidt for hurtigt den linje hehe smiley

Jeg tror egentligt grunden til at jeg synes det er underligt, skal findes ved mig selv.
    Lucky har en halvsøster, som opdrætteren selv har beholdt, den halvsøster har samme mor som Lucky men ikke samme far. Hun har planer om at bruge hende til en parring når hun er gammel nok, og jeg venter derfor hvalp fra hende, da jeg synes hun er rigtig flot smiley
    Nå men jeg har siden jeg fik lucky ønsket mig endnu en ronaldo hvalp (det hedder Luckys far) Men den halvsøster er fra samme mor, derfor kom tanken (men også udfra de tråde der har været herinde)
    Dog er det ikke noget der er planlagt eller noget som helst, var blot mig der ikke vidste om det var noget man gjorde, eller om det blev set ned på som søskendeparringer, selvom jeg godt ved at de jo ikke er i familie.

Men for at sætte det menneskeligt op.. Ville Lucky jo så få en halv søster/niece, da de ville have samme far, men det samtidig var hans søsters hvalp smiley
    Jeg ved godt at hundene er fuldstændig ligeglade, men jeg synes det er lidt underligt. Men jeg kan samtidig også godt selv se at der som sådan ikke er noget galt i det. smiley

• #8   3. apr 2014 Hehe det tror jeg lige på smiley

• #9   3. apr 2014 My only -tror ikke man skal begynde at tænke på hundeavl på den måde hehe... vi laver jo osse rask væk parringer mellem hanhunde og tæver der aldermæssigt kunne være bedstefar og barnebarn (uden at ltså at være det)... det ville jeg altså osse finde underligt blandt mennesker (selvom den slags da forekommer smiley )

Det eneste problem der er ved den parring du nævner, er at man jo vil lave et kuld hvalpe der genetisk ligger meget tæt på et eksisterende kuld, og i en antalsmæssigt lille race kan det give bøvl i næste generation -men er racen stor nok, er det jo sjældent et problem.

• #10   3. apr 2014 Michelle jeg tror du har helt ret, jeg tror også den eneste grund til jeg tænkte det, var fordi jeg netop har Lucky og jeg så tænkte, hvad vil den hvalp så egentligt være, hvis nu det blev en sådan parring.
    For de passer faktisk rigtig godt sammen, men nu kigger opdrætter lige andre veje, så mon ikke hun finder en anden der passer mindst lige så godt smiley

Det er i "mit" tilfælde chihuahua, så der er jo en million milliard hunde at vælge imellem, så genetisk ville det ikke blive et problem senere. Dog ville min jo så ikke skulle i avlen uanset, så på den måde kunne det for mig være fuldstændig ligemeget. smiley
    Ville blot høre andres meninger, men kan se at det bare er mig der tænker for meget over det .

• #12   3. apr 2014 Min han hund har det du beskriver der: halvsøskende der samtidig er hans niecer og nevøer smiley intet indavl i det, men der er ikke så frygtelig mange Kai'er i DK, Norge eller sverige.

eller jo, i selveste linierne er det lidt indavl da deres bedstemor og bedstefar er halvsøskende med samme far smiley se der står jeg til gengæld lidt af -.-
    har selv siddet og fundet tip-tip-tip oldeforældre til min kai på en Kai-register side smiley

• #13   3. apr 2014 har lavet sådan et fint stamtræ det tog satmer lang tid >_<

• #14   4. apr 2014 Søren jeg har som sagt kun en kastrat, så ingen parringer her. smiley

Grunden til jeg vil have en hvalp efter luckys halvsøster er fordi jeg er glad for opdrætteren og sindet hun har.

Grunden til jeg rigtig gerne ville have en efter Ronaldo som er luckys far er fordi ham er en super flot hund I mine øjne og hans sind er lige som det skal være. Lucky minder rigtig meget om sin far I personlighed og det er lige sådan jeg gerne vil have en hund.

Om de to ville være et match er jeg ikke den rette til at svare på det er ene og alene opdrætter der kan og skal vurdere det. Jeg ved dog at hun kigger efter andre hanner da vi har snakket om hvilke farver der kunne komme ud af forskellige kombinationer (og nej det er ikke farven der er afgørende, blot hyggesnak)
    Men er da sikker på at opdrætter vælger den hanhund som hun synes passer bedst. Hun skal til Tyskland og se på hvalp I morgen, så hun tager ikke bare de letteste løsninger smiley

• #16   4. apr 2014 Fordi jeg tror jeg kigger lidt for meget med menneskeøjne, altså at det ville blive både Luckys søster og niece samtidig smiley

Jeg ved jo ikke hvordan kombien ville være når det nu ikke er moderen. Hvis det var Luckys mor og ronaldo der skulle parres igen, stod jeg klar som den første smiley men da hun ikke skal have flere hvalpe, og opdrætter ikke har beholdt en hvalp fra den parring, eller fra ronaldo, nyder jeg at kunne få en fra hans søster smiley
    Så for mig ville det jo nok kun være et plus hvis ronaldo blev far, når jeg lige glemmer det med søster/niece og husker at det er en hund smiley

Men jeg stoler på at min opdrætter bruger den hanhund hun føler og vurdere er bedst smiley

• #18   4. apr 2014 Så lige et spørgsmål herfra.....Hvis man tager C og D`s afkom (han) og parre den med A som er dens halvsøster, er man så ALT for tæt på ??

Kommentér på:
Ville du lave sådan en parring?

Annonce