Unge piger sjove hvalpe.. {{forumTopicSubject}}
Jeg er så frustreret og ked af det.
At se en masse unge på min alder og derunder der bare snakker om "at det kunne være sjovt at få hvalpe." - hvad er det sjove? Ja, de er søde, men de bliver voksene, ligesom børn.
Ville det også være sjovt at tvinge kvinder til at føde en masse børn, bare fordi børn er søde?
Jeg har det fint med at møde folk på gaden og få lov at hilse på deres lille nye medlem der lære at gå tur. Jeg har ikke brug for at avle på min tæve for at nusse om små hvalpe i nogle uger bare fordi det da kunne være hyggeligt at prøve.
Nej. Det er ikke bare noget man prøver for sjov, eller for hyggens skyld.
Der bliver sat alt for mange små hvalpe i verden uden ejere har hovedet på plads! Hunde der lider, fordi der ikke er tjekket sygdomme og desværre må aflives, måske nå at gøre en ny ejer ulykkelig over et kort venskab og tab.
At de ikke har penge nok til kejsersnit, at vaccinere hvalpene og passe dem, at man ikke kan tænke sig om overhovedet!
Jeg forstår ikke hvordan man bare kan gøre sådan?
At se andre har hanhunde til avl, så tænker man pludselig: "ja, det kunne da være nemme penge" lidt løgn her og der og man har tjent nogle penge til baglommen. Det er jo alligevel 'tæveejerens' problem når hvalpene har problemer.
Helt ærligt, hvordan kan det være der ikke er fornuft i alt det her mere??
Lad de rigtige opdrættere sørge for at sætte gode og sunde hvalpe i verden, og prøv at lade være med at genskabe frankenstein....
undskyld min store bøvs, jeg følte bare jeg havde brug for at komme ud med mine tanker.. for jeg forstår det sku' ikke rigtig mere. Jeg har bare ondt af de stakkels hunde der bliver brugt og udnyttet for menneskers behov, fordi hvalpe er søde i nogle uger og der ryger penge i lommen..
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
Du er langt fra den eneste, der tænker det her. Synes det er træls at være en del af den generation, især fordi det tit er unge piger med små hunde, der sættes i den der kategori.
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Og jeg forstår ærligt talt godt, at der er så mange fordomme om os unge hundeejere!
Der findes os der tager det kæmpe ansvar det er, og så er der dem, der slet ikke tænker sig om...
Bliver sq både sur og trist på de hundes vegne !
jul 2011
Følger: 15 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 73
Det er simpelthen så urimeligt at man lader sin syn sløre af penge og griskhed!
Nogle får trodsalt også kun hund fordi alle andre har, bare for at være 'med'.
Hvordan kan man det? Hvordan kan man se forbi de smukke hunde på den måde? Jeg ville hvert fald aldrig svigte mine hunde eller lade dem gå igennem noget bare fordi nogle siger eller mener det. Mine hunde har første række.
Min lille chi han er kastrat, og selvom mange siger til mig at det er spild af penge at tage op til dyrlægen her på onsdag og få ham undersøgt for sygdomme. Men jeg vil da gerne være sikker på om min hund gemmer en sygdom? Så kan jeg da nå at gøre noget så jeg ikke pludselig mister min bedste ven! Spild af penge? Sådan er det da! Et liv er vigtigere, så må jeg lidt sved, slæb og tårer bringe pengene på bordet igen!
Hvis bare andre af denne generation dog kunne tænke på deres hunds fremtid istedet for at tænke på hvalpe. Hvalpe der måske ikke engang overlever.
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.244
Jeg var selv 18 år (er lige blevet 19) da jeg fik min chihuahua, og selvom jeg heldigvis ikke har oplevet at nogen satte mig i den boks. Men man kommer hurtigt ind i: du er ung, du har en chihuahua = du er uansvarlig og vil avle på alt der har en puls.
Lucky er kastrat fordi han har PL og ikke skal bruges i avlen. Hvis han ikke havde haft PL, kunne det godt være jeg havde givet opdrætter lov til at bruge ham til en enkelt parring, men kun opdrætteren og kun fordi han udover hans PL er en rigtig sund og fin chihuahua.
For jo det kunne da være sjovt at få en hvalp efter ham, og det kunne også være sjovt selv at have hvalpe. MEN ikke for en hver pris.
Hvalpe på egen hunhund (vi vil have en tæve som nr 2) er 100% udelukket, for det vil jeg lade op til de ansvarlige og gode opdrættere om, det var måske noget andet hvis jeg havde en race, som havde så få avlsdyr at det ville betyde noget for racen.
Og Lucky er jo som sagt blevet kastrat, fordi han har PL. Men vi havde ikke planer om at avle på ham inden han blev kastrat.
skal nok også lige siges, at selv hvis Lucky havde været sund og rask og dermed havde kunne indgå i avlen, havde det været maks et kuld, ved den opdrætter han kommer fra, og så slut. Hvor jeg så ville købe en hvalp fra det kuld, så det ville ikke være for pengenes skyld.
Jeg venter nu istedet på at hans halv søster forhåbentligt går igennem tjek, så jeg om et år til halvandet, får en lille halv niece hjem<3
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Men jeg kunne ikke være mere enig..
Unge piger sjove hvalpe..