1.332 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

lisbet v
lisbet v
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

feriebarn feriebarn

jeg har en drægtig tæve, 4 uger henne ca. hun er en super rar og psykisk stabil tæve. nu er jeg blevet spurgt om jeg vil passe et vennepars hund mens de er på ferie i to uger, og her er jeg lidt i tvivl. jeg vil jo gerne men vil det stresse min egen tæve? de er samme race, og min tæve er en "førertæve" altså dvs. den sætter gerne andre hunde på plads. hende "feriebarnet" vi skal have besøg af er en underdanig hund som straks smider sig på ryggen når hun bliver konfronteret. hvad er jeres mening? ville i tage imod feriebarnet eller ville i tro det stresser min tæve? jeg synes jo det kunne være rart at hjælpe dem, i tilfælde af at man selv skal bruge en hjælpende hånd engang.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  feriebarn
  • #1   14. aug 2013 Nej det ville jeg ikke - jeg ville ikke udsætte en drægtig tæve for så stor en omvæltning af hverdagen..

• lisbet v
    lisbet v Tilmeldt:
    sep 2011

#3   14. aug 2013 de har ikke set hinanden før, men planen var at de skulle introduceres for hinanden inden. de er jævnaldrende, men min tæve er "skrappere". man kan godt mærke at hun "ejer" stedet:)

• #4   14. aug 2013 Nu ved jeg jo ikke, hvordan pasningsperioden ligger i forhold til tidspunktet for tævens fødsel. Men selvom det går fint med introduktion osv, så ville jeg ikke gøre det, hvis det er for tæt på fødslen.

• lisbet v
    lisbet v Tilmeldt:
    sep 2011

#5   14. aug 2013 det er langt fra fødsel. det er på mandag vi skal passe hende fra, hvis det er. op til fødslen mener jeg også der skal være helt ro:)

• #7   14. aug 2013 Og bare tanken om det er 2 uger, det er lang tid hun skal leve i en meget anderledes hverdag.

• #8   14. aug 2013 Ville ikke tage en anden hund med hjem til min drægtige hund, og slet ikke hvis de ikke kendte hinanden. Så skulle det virkelig være akut. Der kommer en masse uro, og det har en drægtig hund ikke behov for.

• #9   14. aug 2013 tænk, har aldrig skænket en tanke at de skulle pakkesi vat og bomuld når de venter sihg.
    Vi har feriegæster min niece og hendes mand, og Mille er drægtig på 6 uge, har da ingen skrupler af den grund hun bliver nyusset og kælet alt er som det plejer her.

måske ville tænke anderledes med en hund, men synes hendes dagligdag skal være som den plejer, det inkluderer hver sommer familie fra Sjælland....

• lisbet v
    lisbet v Tilmeldt:
    sep 2011

#10   14. aug 2013 jeg er meget i tvivl. jeg mener jo også at min tæves psyke kan bære det, men ville nødig risikere noget. jeg må i tænkeboks. andre råd og erfaringer modtages med kyshånd:)

• #11   15. aug 2013 De skal bestemt heller ikke pakkes ind i vat når de er drægtige, men de skal heller ikke udsættes for alt for mange nye omvæltninger. Hverdagen skal gå videre og de skal holdes i gang. Men 14 dage med en fremmed hund er meget for alle hunde, og lige når den er drægtig er der ingen grund til at risikere noget.
    Vi ved alle at tæver har hormoner der raser under drægtigheden. Jeg ville ikke gøre det

• lisbet v
    lisbet v Tilmeldt:
    sep 2011

#13   15. aug 2013 vi havde dem på besøg igår aftes bare en times tid. de legede lidt sammen til at starte med og til sidst lå mine to hunde (tæve og hanhund) og vores venners hund og sov i en stor klump på græsplænen:) det var nu meget hyggeligt.
    har jeres tæver gerne ville lege under drægtigheden? min vil gerne lege lidt, men så går hun ind og lægger sig i fødekassen og sover i laaaang tid. det er utroligt så træt hun er blevet. men allerede her i 4. uge er mælkelisterne ved at hænge på hende og der kommer lidt slim bagtil:) det er så spændende:)

• #14   15. aug 2013 Jeg synes du skal lytte til de gode råd du har fået... Og tænke på din drægtige tæve. Så må du passe deres hund en anden gang når muligheden og tiden passer sammen smiley

• lisbet v
    lisbet v Tilmeldt:
    sep 2011

#15   15. aug 2013 ja tak for de gode råd. det giver stof til eftertanke:)

• #17   15. aug 2013 Jeg tænker bare, hvad nu hvis det går godt 2 dage og så er det slut - har du så et alternativ til den fremmede hund de sidste 12 dage ?

• lisbet v
    lisbet v Tilmeldt:
    sep 2011

#18   16. aug 2013 ja falsk drægtighed er noget .... har skabt. det er så ærgeligt for hunden, for de bliver så berørte af det. denne gang er ret sikker på den er god nok, da hun ikke har nogle symptomer på falsk drægtighed. hun er glad og hverken graver, eller samler på "hvalpe". det der gør mig mest sikker på drægtigheden er at hun stadig er en smule hævet og der kommer sejt hvidligt slim et par gange om dagen. hun er på dag 29 i dag så der er lang vej igen, men jeg synes vi spotter gode tegn:)

Kommentér på:
feriebarn

Annonce