{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Adfær under løbetid {{forumTopicSubject}}

Hej folkens:)

Håber lidt på noget hjælp nu smiley

Jeg har en lille fin Papillon-tæve, Diva, på 9 mdr, som jeg har stærk mistanke til er ved at komme i sin første løbetid.. Sidste søndag da jeg var hjemme ved min mor med hende, var min mors to hanhunde (som oveni er Divas brødre) meget interesseret i hende og hendes tisseudstyr. (Ja, ved godt at de ik må parre)
Mit spørgsmål er som om en tæve kan ændre adfær når hun kommer i løbetid? Diva er blevet meget "pylret" og nærgående.
Hun hyler og piver / smågør så snart jeg er ude af døren, og det plejer hun ik at gøre. Så snart jeg sætter mig, skal hun ligge helt op af mig, hvilket hun heller ik har skulle før. Når folk passer hende, har hun før pivet lidt de første 5 min efter jeg var gået, men nu bliver hun ved ..

Så, ka de kære små ændre adfær når de rammer løbetiden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfær under løbetid
  • #1   6. dec 2012 ja det gør de, især den første....mine pomsere har været utroligt pivsede og lidt sære....men bare rolig, det går over igen.
    om en tre ugers tid er hun normal igen.


  • #2   6. dec 2012 Ja det kan de. Min datters tæve var okay i sin første løbetid, men i nr 2 var hun meget deprimeret :(.
    Hun rørte sig næsten ikke ud af stedet i den tid det stod på.
    Så planen var, at hun skulle steriliseres.
    Men inden fik hun livmoderbetændelse, så det skete lidt før planlagt.

    Nu er hun heldigvis sig selv igen smiley


  • #3   7. dec 2012 Gaia ændrer sig primært overfor andre hunde når hun er i løb. Overfor mig og i det hele taget hvis ikke der er andre hunde omkring, er det ikke til at mærke at hun er i løbetid.

    Men overfor tæver bliver hun lidt mere skarp/dominant. Det er ikke fordi hun slås eller noget, men hun trykker andre tæver voldsomt. Overfor hanhunde (kastrater), katte og praktisk talt alt andet med en puls, er hun en værre tøjte smiley

    Men humøret fejler intet


  • #4   9. dec 2012 Sally er også meget "mor syg", når hun er i løb, mister lysten til leg og spiser uregelmæssigt. Sådan har det været i alle hendes løbetider og nu er hun 4. Så ja det er helt normalt at en tæve ændrer sig under løb, hun skal nok blive sig selv igen, når hormonerne falder til ro om en måneds tid. Lad være at ynke hende, bare vær som du plejer overfor hende, så hun kan mærke at alt er ok selvom hun føler sig lidt "underlig".

Kommentér på:
Adfær under løbetid

Annonce