Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår er det ansvarligt at bedække ?
  • #1   12. feb 2012 Synes man skal vente til tæven er fyldt 2 år.
    Tror det er "lovligt" efter 2. løbetid, men jeg synes det er for ungt.

• #2   12. feb 2012 Malene - Fjellemoselund : D

det er der delte meninger om, men personligt ville jeg selv sige fra 2½ år og op efter.

• #4   12. feb 2012 Krumme

Labrador? er det ikke DSG hun har smiley

• #5   12. feb 2012 Krumme, det er vist DSG der er tale om ;o) men ja, der er mange hunde til salg....

• #7   12. feb 2012 haha sheila, der var du hurtigst ;o)

Synes altid det har været sådanne at man om man ønskede det, kunne få "kastet" sådan hund i nakken, de har altid stået meget meget billigt, har det ændret sig med tiden? altså når der ikke er bog på.....

• #8   12. feb 2012 Krumme

hihi kender det godt selv.

Men helt enig med krumme...

• #9   12. feb 2012 Også en god sjat penge på bankbogen, hvis nu det er kejsersnit, hvilket sikkert er dyre end indtjeningen på den type hund.

• #10   12. feb 2012 Jeg syntes minimum 2 år, men ville aldrig selv overveje at avle før omkring de 3 år men det er bare min mening.

• #11   12. feb 2012 Det er min Dansk/svensk gårdhund der tale om smiley

Jeg tror det med labben, kommer fra min oplevelse her i formiddag, jeg har 3 hunde ...2 stks Dansk/svensk gårdhunde og en lab-blanding, men hun er 7 år og har aldrig fået hvalpe og det er nu heller ikke lige planen at hun overhoved skal ha det smiley
    Jeg var bare nysgerrig mht. Perle min Dansk / svensk gårdhund smiley

• #12   12. feb 2012 Jeg synes en hund skal være mellem 2-5 år ved første kuld.
    hunden skal som minimum være tjekket for racerelaterede sygdomme og i øvrigt være i god form.
    Hunden skal have et godt racetypisk sind.

samme krav stilles til den hanhund man vil bruge.

Og så vil jeg lige tilføje at nogle gange ( ofte) er det ansvarlige at man IKKE lader sin hund indgå i avl.. uanset om det bare er et enkelt "hyggekuld" eller om det er registreret avl

• #13   12. feb 2012 omkring de 2 år med en lille hunderace

men du skal tænke dig meget om inden du gør det

der skal økonomi til
    der skal tid til
    der skal overvejelser til om man vil udsætte sin tæve for den belastning
    der skal overvejelser til om man har plads og overskud til at beholde hvallpe der ikke bliver solgt

derudover mener jeg du skal tjekke hunden for racerelaterede sygdomme.
    temperamenten skal være 100% ok for det nedarves. og en 1½år gammel hund er ikke helt voksen endnu, så vent mindst ½ år endnu med at tage stilling.

• #14   12. feb 2012 malene synes først efter hun er blevet 2 men hvis du kigger på dine tæve er hun ikke racetypisk hendes øre står som en dobbermans og det er ikke ønskeligt for racen

• #15   12. feb 2012 nu er en dobermans ører ikke opretstående - det er en fejl hvis de er (ellers er de kuperede) men for dsg er det helt korrekt en fejl hvis ikke det er rosenører eller foldede smiley

• #16   12. feb 2012 Parre hedder det !

Bedække er hos heste .. og spekulerer kraftigt på om du ikke bør overveje at holde dig lidt væk fra avl på hunde. Du lyder ikke som om du har sat dig bare nogenlunde ind i tingene ...

• #17   12. feb 2012 Martine
    der er da MANGE avlere herinde der bruger ordet " Bedække "
    om det hedder parring eller bedækning går ud på et og samme
    same shit deffriend name!

Desuden bryder jeg mig ikke om din tone !!
    pak det snobbede væk, tak !

• #18   12. feb 2012 ?? Hun svare da bare hvad hun synes om det?

• #22   12. feb 2012 Var det ikke også lige dig, TS, der oprettede en debat om dine problemer med dine DSG??
    Synes da bestemt ikke du burde avle på dem når du kæmper med de problemer og tænk en ekstra gang om, om tævens temperament er værd at vidregive?

• #23   12. feb 2012 Aldrig. Der er virkelig ingen grund til at lave flere wannabe DSG, ingen af dine småhunde er dansk/svenske gårdhunde.

• #24   12. feb 2012 At I er mange, der bruger den forkerte betegnelse gør den da ikke rigtig.

At du er totalt uvidende på området gør da ikke mig til snob .. og nu må du undskylde mig, jeg vil gå ud og parre mig med min kæreste .. hvis han ellers er i hopla til en gang bedækning .. dooooh ...

• #25   12. feb 2012 LOL

• #26   12. feb 2012 og iøvrigt .. det virker ikke helt efter hensigten at spille smart med engelske udtryk når man ikke evner at stave ordene rigtigt ...

different ... sådan staves det ;))))

• #28   12. feb 2012 Martine > Har du det dårligt med dig selv siden du hovere sådan over at jeg er ordblind?

Kommentér på:
Hvornår er det ansvarligt at bedække ?

Annonce