843 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

C hofter, under 100 i index C hofter, under 100 i index

Ja, vi har sikkert allesammen personlige meninger om hvorvidt en sådan hund skal bruges i avl, og hvad status den anden hund skal have.

Men er der noget fagligt relevant matwriale man kan bruge for at argumentere enten for eller imod, så man ikke ender med at laste med mudder? Her tænker jeg på undersøgelser eller andet, der enten taler for eller imod c parringer, det gør ikke noget, at litteraturen er engelsk..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  C hofter, under 100 i index
  • #1   18. okt 2011 Du skal have fat i kilderne fra følgende citat:

" Through these breeding strategies, CHD was shown to be heritable, and selection reduced the prevalence of CHD (Swenson et al., 1997). For example, the prevalence of CHD amongst German shepherd dogs at 12–16 months of age decreased from 55% to 24%
    after five generations of selection (Swenson et al., 1997). Amongst Labrador retrievers, this prevalence decreased from 30% to 10% (Leighton et al., 1977; Leighton, 1997)."

Citatet er fra Zhu et. al, 2009, The long (and winding) road to gene discovery for canine hip dysplasia

Kilderne er:
    - Leighton, E.A., 1997. Genetics of canine hip dysplasia. Journal of the
    American Veterinary Medical Association 210, 1474–1479.
    - Leighton, E.A., Linn, J.M., Willham, R.L., Castleberry, M.W., 1977. A
    genetic study of canine hip dysplasia. American Journal of Veterinary
    Research 38, 241–244.
    - Swenson, L., Audell, L., Hedhammar, A., 1997. Prevalence and inheritance of and selection for hip dysplasia in seven breeds of dogs in Sweden and benefit: cost analysis of a screening and control program.
    Journal of American Veterinary Medical Association 210, 207–214.

• #2   18. okt 2011 Tak søster - men detkonkrete citat du skriver her, er det c hofter parret med clear, som resulterer i hvalpe med forbedret hoftestatus?

• #3   18. okt 2011 Inden for min race gælder det (Labrador) at forældrenes index tilsammen skal give min. 200. Derudover bør en C hofte kun parres med en A hofte.
    Det kan ud læse mere om racens hjemmeside.
    mvh
    Marlene

• #4   18. okt 2011 Det citat referer kun til resultatet - dokumentet som det stammer fra handler ikke om avl, men bruger det som argument for hvordan en DNA test kunne være en fprdel i avlsarbejdet. Du skal have fat i de listede kilder for at komme nærmere ind på hvad avlsresultaterne bygger på, men jeg har en idé om at der kun er avlet på A hofter i det forsøg.

• #5   18. okt 2011 Tak for svar alle sammen, jeg vil se kilderne igennem smiley

• #6   10. nov 2011 Når du finder kilden vil du så linke dertil, ellerlige skrive en besked til mig?

Kommentér på:
C hofter, under 100 i index

Annonce