610 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Kontrakt Kontrakt

Ja kom til at tænke på hvorfor man i de kontrakter man laver med sine hvalpekøbere ikke skriver et eller andet om avl. f.eks. at hunden kun er til "kæl" og at evt. avl f.eks skal godkendes af opdrætter? Dette gøres i ilder verden af de seriøse opdrættere. Er der nogen opdrættere der gør dette og hvis ikke hvorfor så ikke? Glæder mig til at høre jeres svar smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontrakt
  • #1   13. okt 2011 Da jeg købte min tervueren var det med avlsforbud.
    Hun var voksen og ikke egnet til avl.

• #2   13. okt 2011 Charlotte: Okay men så kan det vel også få konsekvenser for ejeren?

• #3   13. okt 2011 Charlotte: Okay ja det jo så det. Sker det ofte at kontrakten bliver brudt ved du noget om det?

• #4   13. okt 2011 Okay med en af dine egne hvalpe?

• #5   13. okt 2011 Charlotte: Okay det sku surt

• #6   13. okt 2011 Jeg har så stået på den modsatte side hvor jeg intet kunne gøre imod opdrætteren (dog ikke avl), selvom købeloven sagde noget andet... og som charlotte siger det koster...

men tror faktisk det er blevet billigere i dk nu efter den der småsager rets ting... det koster hvis kun 500 kr..

• #7   13. okt 2011 Hmm. kan man ikke i kontrakten skrive noget om bøde på x antal kr pr. kuld? Er det mon lovligt? Nogen der ved det? Så kunne det være folk lod være

• #8   13. okt 2011 Charlotte: Puha. lyder ikke godt smiley

• #9   13. okt 2011 Jeg har underskrevet en kontrakt på at mine tøser ikke må avles på uden at opdrætter har "godkendt" hanhunden.

Helt fint for mig. Og jeg er altså så regelret at jeg ikke kunne drømme om at bryde en kontrakt!! Hvis jeg ikke vil acceptere betingelserne, må jeg jo lade være med at skrive under!!

• #10   13. okt 2011 Ja det er en jungel, jeg skulle kører den over grænsen men jeg opgav inden....

• #11   13. okt 2011 nemlig mette..

• #12   13. okt 2011 Charlotte: Øv. smiley

• #13   13. okt 2011 Charlotte: nej hun lyder ikke sådan. Det kan jo desværre være svært at gennemskue smiley

• #14   13. okt 2011 Altså man skriver jo som regel en bod i kontrakten, dvs hvis f.eks folk ikke må vidersælge hunden uden opdrætter er informeret, eller har fået lov til at købe den igen, skal køber betale 30000 kr f.eks.
    Det er det eneste måde man kan sådan nogenlunde få folk til at overholde aftalerne...

Jeg synes faktisk at det sker ofte..ikke hele tiden, men jeg har prøvet et par gange, at blive kontakte af en hundeejer, der har købt en af mine hunde, vel og mærket ikke af mig, men af dem jeg har solgt til, der så ikke har overholdt kontrakten. Jeg har så ikke haft bod i mine kontrakter på det tidspunkt.

Ja folk skal nok snakke én efter munden for at få hunden, det sjove er, at når man kontakter dem, så har de pludselig "glemt" hvad der stod i kontrakten, men hvis de var dem, der havde krav på et eller andet, så skulle de skam nok huske hvad der står i kontrakten...

• #15   14. okt 2011 Det er helt hundrede det bedste at have en kontrakt og det har jeg også på alle hvalpe herfra.

Men tror nu alligevel aldrig at jeg ville turde sælge en voksen tæve der kun var til klap uden at sterilisere hende først - så var man ude over den problematik.. Og ville simpelthen ikke kunne sove om natten hvis hun var solgt til en eller anden som ikke holdt kontrakten og sidenhen gav sig til at rovavle på hende, tør ikke tænke på hvad jeg ville gøre ved de mennesker... smiley

• #16   14. okt 2011 Jeg Kan kun give Charlotte ret..... Den person Hun omtaler var en af mine gode venner,som jeg snakkede med stort set hver dag....
    Men om jeg er en skidt person da jeg valgte at hjælpe den lille hund,er der nok delte meninger om.... Men som hunde elsker Kan man ikke lukke øjnene for den mishandling af et forsvarsløst lille væsen....
    Den hund var Så skræmt,og Så ustabil psykisk......nåede aldrig at kæle med den da den gemte sig....
    Jeg anede ikke hvem Charlotte var før Hun skrev om hunden herinde.... Måtte til sidst følge mit hjerte og kontaktede Charlotte......
    Ville dog være anonym i starten...... Men da den eneste chance Charlotte havde for at vinde i retten var,at jeg stillede op som vidne mod min veninde.... Ja Så blev det Så blev det Sådan..... Den stakkels hund kom hjem i trygge omgivelser...og jeg Kan med hånden på hjertet sige at jeg er lykkelig for at hunden fik sin ret,og at jeg ingen dårlig samvittighed Har overfor min tidligere veninde....
    Men det arbejde Charlotte og hendes mand lagde for døren er virkelig pris værdigt....stor respekt for de 2.....

• #17   14. okt 2011 Vi har en hel side med krav og regler i forbindelse med vores hvalpes kontrakter. Der er bod på 50.000 kr. hvis kontrakten brydes.

• #18   14. okt 2011 Ja og den person havde de forkerte hensigter med lille pigen

Kommentér på:
Kontrakt

Annonce