1.803 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

gitte L
gitte L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

kontrakt kontrakt

Jeg har fået 2 ægte hunde foræret for 2 mdr. siden ( de er 6 mdr i dag ). Jeg har rykket for at få papir på dem. Nu kræver hun at jeg skal skrive under på at jeg ikke må forærer dem væk eller sælge dem og hvis min livsituation bliver ændret at jeg enten ikke kan have dem begge eller kun den ene så skal de tilbage til hende. Kan hun kræve det?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kontrakt
  • #3   3. maj 2013 Nej det mener jeg juridisk ikke hun kan når kravet kommer efter salget. Hvis du blev lovet papirer på hundene da salget blev indgået og hun på det tidspunkt ikke fremsatte disse krav vil jeg ikke mene hund juridisk vil kunne gøre dem gældende nu.

• #4   3. maj 2013 det kan hun godt kræve jomindre der er lavet en kontrakt på at hun gærne må forære dem væk ! smiley

• gitte L
    gitte L Tilmeldt:
    maj 2013

#5   3. maj 2013 Det er ikke avl. Det er privat foræring.

• #6   3. maj 2013 Hvorfor vil du ikke skrive under på det? Jeg ville da blive skidt tilpas hvis jeg havde foræret hunde væk og de så blev solgt af modtageren, jeg syntes helt ærligt det er helt i orden at forlange underskrift, hvis ikke du har tænkt dig at sælge hvalpene så er det vel en fair aftale?

• #7   3. maj 2013 ved det godt. ej nu forstår jeg det !
    så nu siger jeg istedet.
    nej det må hun ikke hvis der ikke er lavet kontrakt på det helt for start !! smiley

• #8   3. maj 2013 Jeg synes også det lyder som en rigtig god aftale. Hun vil vel bare være sikker på at hundene ikke ender i 17 forskellige hjem som der er nogle der gør.

• #9   3. maj 2013 Bodil D
    på mine 3 DKK hunde ville jeg ikke skrive under på at opdrætter kan forlange dem tilbage hvis jeg ikke kunne have dem mere. Synes ens hunde kan ende i en meget kedelig situation. Jeg har fx haft cleo i 9 år. Flere gange om ugen kommer hun hos min søster som hun er tryg ved og trives rigtig fint ved. Der er lavet aftale om at hvis fx jeg dør så skal Cleo ud til min søster. Her ville jeg synes det var meget meget syn for cleo hvis hun i stedet skulle væk fra alle de andre hunde og ned til en dame hun og et sted hun på ingen måde kender. Derfor skriver jeg ikke under på sådan noget. Dog synes jeg det er fint at opdrætter tilbyder at tage hunden tilbage.

• #10   3. maj 2013 Dog vil jeg sige at aftalen er rigtig god for at forhindre at hunden ender 10 forskellige steder og man til sidst ikke aner hvor den kommer hen - så kan godt se at man som ansvarlig opdrætter også kan beskytte hunden ved en sådan aftale.

Tror en aftale om denne kan være både positiv og negativ. Hvis man som opdrætter har solgt hund til noget ikke så ansvarlige mennesker som videreformidler til nogle ikke så ansvarlige mennesker osv. så er en sådan aftale fin. Og hvis man som opdrætter også kan se fornuften i ikke at tage en hund tilbage men lade den blive hos dem den kender hvis ejer fx dør - så er det fint. Men reelt afgiver man noget (for ikke at sige hele) valget om hvor hunden skal hende til opdrætter. Det kan have ulemper også.

• gitte L
    gitte L Tilmeldt:
    maj 2013

#12   3. maj 2013 Tak for jeres gode svar.

Hvis en af årsagerne skulle komme så ville jeg ikke have det godt med at sende dem tilbage. Hun går aldrig ture med sine hunde (hun har tre selv) de tissede og gjorde stort indendørs. Så de skulle først til at lære det hos mig som 4 mdr. at det er udenfor det foregår. Men jeg bliver i tvivl for hvis jeg nægter at skrive under så står jeg måske i den situation at jeg ikke får papirene på hundene. hvad skal jeg så gøre?

• gitte L
    gitte L Tilmeldt:
    maj 2013

#14   3. maj 2013 Det er en veninde ikke så nært men hun kunne ikke komme af med dem og var ved at køre træt i det, da hun havde 10 hvalpe af hendes 2 hunhunde der fødte. Hun har haft hvalpe 4 gange i løbet af 2 1/2 år. Så hun var virkelig træt Hun skulle bare af med dem.

• #15   3. maj 2013 Helt ærligt, hvis ikke du har tænkt dig at lave en forretning ud af det og sælge de to hunde du har fået, så sker der jo intet ved at skrive under, jeg ville helt ærligt have det skidt som giver hvis modtager ikke vil skrive under på noget så simpelt, hvis hvalpene skal blive hos dig er der jo ingen ko på isen!

• #16   3. maj 2013 nej, kræve det kan hun ikke, men det er vel bare at skrive under så du kan få de papirer? det er jo ligegyldigt, for jeg går ikke ud fra du har tænkt dig du skal af med dem igen, og HVIS du skulle være så uheldig at du bare ikke kan beholde dem, så er det da rart at hun tager dem tilbage, så du ikke skal til at finde et nyt hjem til dem?

Kommentér på:
kontrakt

Annonce