kontrakt kontrakt
Jeg har fået 2 ægte hunde foræret for 2 mdr. siden ( de er 6 mdr i dag ). Jeg har rykket for at få papir på dem. Nu kræver hun at jeg skal skrive under på at jeg ikke må forærer dem væk eller sælge dem og hvis min livsituation bliver ændret at jeg enten ikke kan have dem begge eller kun den ene så skal de tilbage til hende. Kan hun kræve det?
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
apr 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 40
maj 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
apr 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 40
så nu siger jeg istedet.
nej det må hun ikke hvis der ikke er lavet kontrakt på det helt for start !!
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 313
jun 2010
på mine 3 DKK hunde ville jeg ikke skrive under på at opdrætter kan forlange dem tilbage hvis jeg ikke kunne have dem mere. Synes ens hunde kan ende i en meget kedelig situation. Jeg har fx haft cleo i 9 år. Flere gange om ugen kommer hun hos min søster som hun er tryg ved og trives rigtig fint ved. Der er lavet aftale om at hvis fx jeg dør så skal Cleo ud til min søster. Her ville jeg synes det var meget meget syn for cleo hvis hun i stedet skulle væk fra alle de andre hunde og ned til en dame hun og et sted hun på ingen måde kender. Derfor skriver jeg ikke under på sådan noget. Dog synes jeg det er fint at opdrætter tilbyder at tage hunden tilbage.
jun 2010
Tror en aftale om denne kan være både positiv og negativ. Hvis man som opdrætter har solgt hund til noget ikke så ansvarlige mennesker som videreformidler til nogle ikke så ansvarlige mennesker osv. så er en sådan aftale fin. Og hvis man som opdrætter også kan se fornuften i ikke at tage en hund tilbage men lade den blive hos dem den kender hvis ejer fx dør - så er det fint. Men reelt afgiver man noget (for ikke at sige hele) valget om hvor hunden skal hende til opdrætter. Det kan have ulemper også.
maj 2013
Hvis en af årsagerne skulle komme så ville jeg ikke have det godt med at sende dem tilbage. Hun går aldrig ture med sine hunde (hun har tre selv) de tissede og gjorde stort indendørs. Så de skulle først til at lære det hos mig som 4 mdr. at det er udenfor det foregår. Men jeg bliver i tvivl for hvis jeg nægter at skrive under så står jeg måske i den situation at jeg ikke får papirene på hundene. hvad skal jeg så gøre?
maj 2013
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
aug 2011
Følger: 21 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 827
kontrakt