{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Tilbydes til Avl.. {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen..
Jeg tilbuder min Rottweiler til avl.. Han er 1år 3mdr og er meget pige glad. Derfor syntes jeg at det ville være en go ide hvis han fik mulighed for at prøve det..
Han er en hund med et godt sind, altid glad og så er han vaks..
Han har stamtavle....

Hvis det er sådan dejlig fyr som bozzy du søger, så er du velkommen til at skrive til mig, men da min pc er gået i stykker lige nu.. Vil det være fedt hvis i skriver til mig igennem: Nick & Iza som også er her inde med deres hund Magic *Amstaff*
Hilsen Jeff G

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilbydes til Avl..
  • #1   19. jun 2006 Er han tjekket for HD?

Skal rottweilere ikke også menta ltestes?

• #3   19. jun 2006 Undskyld mit måske dumme spørgsmål,
    men er det ikk' tidligt at bruge een han når
    han er 15 mdr?

• #4   19. jun 2006 Undskyld mig, men Bozzy er blevet tjækket for HD/AA ... Han har lige været til dyrelæge tjæk her da han blev 1år og ALT var som det skulle være, så syg er han ikke..
    Mener du vil brokke dig over...

• #5   19. jun 2006 Hey..
    Jeg har læst mig til at tæver skal være over 2 før det er godt for hende at få hvalpe, men at det er noget helt andet med hanner.. Så snart de begynder at komme lidt sæd ud fra dem, er de ved at være klar til at parre en tæve... Men jeg siger heller ikke at hvis du har en han på 6mdr. at det er en go ide at gøre for det syntes jeg ikke det er, men jeg snakkede lidt med min dyrelæge om det og han siger at Bozzy han alderen til det og at han viser stor interresse for damer..

• #6   20. jun 2006 Hey Charlotte..

Jeg har gået og tænkt mig over de ting som du skriver om, men tror du ikke jeg har gjordt mig nogle overvejelser inden jeg har skrev her inde... Bozzy skal jo heller ikke hver en hund der en gang om mdr parre andre damer.. Og jeg vil selv være en del af hvem der skal være køber for jeg er ikke intreseret i at det er unge gutter på 18 der skal have dem, men familie med børn...

• #9   20. jun 2006 hvorfor skal det være så meget negativt her inde?
    han vil jo bare sige at han har en flot hund ! og jeg har hørt at det er bra for han hunde at få lov til at parre sig, har hørt de kan blive skøre hvis ikke de får lov, det er jo naturens gang. og så skal dere begynde på med internater... hva med de som har kenneler som bare får hvalpe for at tjene penge?
    jeg synes det er flot at han skriver at han har en god hund og dere med det negative skulle lade være med at skrive...

• #10   20. jun 2006 Marianne -

jeg har hørt at det er bra for han hunde at få lov til at parre sig, har hørt de kan blive skøre hvis ikke de får lov, det er jo naturens gang ...

hvor i alverden har du hørt det henne ??? Det er da simpelthen det værste sludder jeg nogensinde har læst ..

• #11   20. jun 2006 det har intet at gøre med snobberi. Men et etnisk korrekt spørgsmål.............. skal tæven være med tavle, er han avlsgodkendt, tjekket af vett., HD resultat osv. De gør det kun af korrekte og professionelle årsager. Sådan bør en rigtig avler tænke.

• #12   20. jun 2006 Jeg synes det er i orden at han har lyst til at bruge sin hund til avl, men som andre skriver bør der skrives lidt flere ting om hundens helbred.. Men synes også det er lidt hårdt at angribe på den måde i stedet for bare at spørge stille og roligt om hvorfor den ikke er avlsgodkendt og hvorfor der ikke står flere ting om hundens helbred.

• #13   20. jun 2006 Jeg troede at hunden skulle være 18 mdr for at kunne HD/AA tjekkes?

• #14   20. jun 2006 Annemie- du har ret. DKK godtager ikke billeder før da de kan være ikke så sikre, som når de er udvokset... Og med de store hunde er der mange der venter til hunden er mellem 20 mdr. og 2 år for at være på den sikre side...

• #15   20. jun 2006 Faktisk kan man lave penn-hip tests fra hunden er 9 måneder gammel og de kan fint ud fra dem vurdere hundens fremtidige hofter, men pennhippen er også en del anderledes end alm ADHA billeder..

• #16   20. jun 2006 Mette P

det er ikke helt korekt - rottweiler kan blive røngent efter de er 12 mdr gamle - det blev Jessie og DKK har godkendt dem - der står desuden også på deres hjemme side - men der kan muligvis være forskel på de forskellige racer. smiley
    Jeff - tænk lige over at når han først har prøvet det en gang - ja så ved han også hvad det går ud på og bliver måske ikke til at styre når der er "løbske" tæver til stede - he he - Måske skulle du alligevel vente til han har overstået hans næste "lømmealder" 17-22 mdr. - så er han også ved at være "voksen"

Men check lige de tæver som han skal parre med om deres sundhed også er i orden. smiley

mvh Karin

• #17   20. jun 2006 Jeg vil bare sige at fordi din hanhund har stor interesse i damer ikke er ensbetydende med at det er det bedste for ham at parre en tæve!!

En hanhund vil ofte ændre sig en smule når han har parret, f.eks. lette ben inden døre og blive mere dominerede! Og som ejer af en hanhund der indgår i avl, kan jeg jo så oplyse at det ikke altid er særligt sjovt at ha en "hjerne-død" hund, når der er løbske tæver!

Men selvfølgelig er det spændene og en sjov oplevelse når ens hanhund bliver far.

• #19   20. jun 2006 Karin- jeg undskylder, troede rotten var med i gigiantracerne, da den er på størrelse med en bullmastiff o. lign. min fejl.....

• #20   20. jun 2006 hei kan han brukes på andre racer også?

Kommentér på:
Tilbydes til Avl..

Annonce