1.264 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Gravid tæve og trapper Gravid tæve og trapper

Jeg har lige fået parret Aiya i weekenden og ved godt en drægtig tæve ikke må hoppe og springe for meget rundt, men hvad med trapper?

Mine hunde er nemlig normaltvis i kælderen når de er alene og når de skal ud i haven lukkes de normaltvis også den vej.. Når Aiya bliver større giver det sig selv, for der kommer både hun og hvalpene til at være ovenpå i fødekasse og lukkes ud gennem hoveddøren, men nu hvor hun kun lige er blevet parret, er det så stadig farligt for hende at gå på trapperne? Den er noget svær at skærme af for neden nemlig og vil helst ikke lade hende være alene ovenpå før hun mister lysten til at springe rundt og lave ulykker..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravid tæve og trapper
  • #1   22. aug 2011 Jeg ved det ikke men skulle da ikke mene det er et problem, hvad med alle dem der bor i lejlighed og har store hunde de kan jo ikke bære rundt på dem.
    Du skal netop passe på med hun ikke får stød i maven, så at løfte for meget ville jeg mene var en dårlig ide.

og det jo vigtigt de bliver holdt deres, så vidt muligt, normale gode form under hele graviditen så de har god energi til fødselen smiley
    det hvad jeg har fået fortalt af kloge hoveder .

• #2   22. aug 2011 Nu er drægtighed jo ikke en sygdom smiley

Så enhver normal adfærd (f.eks. at blive lukket i kælderen eller løbe ned af en trappe for at komme ud) kan en drægtig tæve fint klare smiley

• #3   22. aug 2011 Trapperne skulle ikke være noget problem. Pas på med at diktere hvor den drægtige tæve skal opholde sig. Vores Lúa fandt sin indre naturhund frem og fulgte instinkterne: jeg skal opholde mig mørkt og køligt, helst i en hule. Så hun gravede sig et fint hul, der dog ikke var stort nok, så hun lavede i stedet en hule ud af vores sko under trappen. Vi flyttede hende op i fødekassen i stuen da opblokningen startede, men så snart hvalpene var født insisterede hun på at få dem med i kælderen. Efter flere gange flytten frem og tilbage, måtte vi give os. Og nu står fødekassen i kælderen med tre kæmpe basser i smiley

• #4   22. aug 2011 Tusind tak for jeres svar smiley Det var betryggende at vide der ikke sker noget..

• #5   22. aug 2011 Her de sidste 14 dage har jeg båret Mynte op og ned. Men hun er også en lille race, så at gå på trapper er for hende faktisk at "hoppe rundt"... De mange første uger fik hun lov til at gå selv!

• #6   22. aug 2011 Sødeste Mia...
    Jeg vil citerer Juelsgaard... Drægtighed er INGEN sygdom. smiley Hold du godt øje med hende og lad hende selv styre hvor meget hun kan og vil. Den første tid vil du ingen forandring kunne mærke på hende... og hold hende endelig ikke i ro, en tæve i god form har meget nemmere ved at føde og ved at komme sig igen efter fødslen... Så lad du hende bare leve livet som hidtil

• #7   22. aug 2011 Tina: Det gør jeg så smiley Men det er bare svært når man nu så gerne vil have det lykkedes og der samtidig ikke sker noget med hende smiley

• #8   22. aug 2011 Ja jeg kender det, men tag det bare helt rolig... Hun har styr på tingene det lover jeg dig.

Jeg kunne ikke se noget på Dharma før ca 14 dage inden fødslen... Dagen efter fødslen rendte hun lige en ordentlig tur i haven - så lad hende bare styre det selv, men selvfølgelig hold øje med hende

Kommentér på:
Gravid tæve og trapper

Annonce