{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

tæve gravid?? {{forumTopicSubject}}

vi er de lykkelige ejere af to hunde, en rhodesian ridgeback han på 8 år kaldet chilli, og en fransk bulldog tæve på 10 måneder kaldet luna. for ca 6 uger siden havde luna sin første løbetid, chilli røg til mormor og blev passet. jeg læser så at efter tre uger og skrevet ikke er hævet mere og der ikke kommer blod/klar væske mere, er løbetiden ovre, vi vælger så at vente fire uger med at få chilli hjem igen, for at være på den sikker side. chilli kommer hjem og har stor interesse for luna, vi holder godt øje og efter et stykke tid falder da der også ro på hundene, efterfølgendemærker vi intet, før nu ca to ugerefter chilli kom hjem, har luna fået hævet bryster, og er blevet lidt rundere, jeg skal godt nok til dyrlægen imorgen, men er virkelig urolig, kan det tænkes hun er gravid? eller er det falsk graviditet??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tæve gravid??
  • #1   10. mar 2008 Jeg ville tro at det er falsk drægtighed...
    Men vil nok tage et smut foirbi dyrlægen for at være sikker...

• #2   10. mar 2008 Jeg tror også det er falsk... Det vil jeg da håbe i hvertfald :o) Men mon ikke det er det, så lang tid efter tror jeg umuligt der kan være sket noget...

• #3   10. mar 2008 håber jeg virkelig også. kender i noget til hundens adfærd efter en abort??

• #4   10. mar 2008 Jeg ved at hvis man øsnker at bruge tæven i avl, så skal man virkelig tænke sig godt om inden man vælger en abort, da det kan skade tæven, så det aldrig ville kunne få hvalpe...
    Men tag en snak med din dyrlæge om det, han ved meget mere om det...
    Jeg kan kun fortælle hvad jeg har hørt, har aldrig selv været ude for det...

• #5   10. mar 2008 Jeg var bange for at Aktia og Paskal havde fået lavet noget, og det vil jeg under ingen omstændigheder have hvalpe efter, så talte med dyrlægen og de sagde at de abort midler de brugte nu ikke rigtig havde nogle bivirkninger ud over at tæven kan komme hurtigere i løbetid næste gang.
    Fik hende så scannet, og da dyrlægen ikke var 100% sikker fik jeg gjort det gratis igen, og hun er tom så det var godt.

• #6   10. mar 2008 selvfølgeli skal hun have en abort, hvis det viser sig hun er drægtig. også selvom det måske ville koste hende at hun senere hen ikke ville kunne få hvalpe. men mener også jeg har hørt, at de midler de bruger idag, ikke har nogle bivirkninger. men som skrevet jeg skal til dyrlægen imorgen, og må håbe på der ikke er tale om drægtighed.

• #7   11. mar 2008 Betina V
    Det er ikke korrekt, det har været sådan, men ikke mere, med de midler der bruges i dag, er der ingen risiko.

Kommentér på:
tæve gravid??

Annonce