716 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hvalpekøbere på venteliste. Hvalpekøbere på venteliste.

Nu her Rosa jo fået sine hvalpe, og den sidste uge er gået med at kontakte folk der har stået på venteliste for en hvalp, og talt med folk i telefon, der lige hvade hørt at vi har hvalpe.

Selvom der stod flere interesserede på venteliste, end det realistisk at der ville komme hvalpe, er der kun én familie der har reseveret en hvalp.

Andre har jeg overhovedet ikke hørt fra efter jeg har kontaktet dem, eller de har fået hvalp et andet sted fra. Men hvorfor er det lige at man lader sig skrive op til en hvalp flere steder, men åbenbart lige glemmer det når hvalpen nu er i hus?
Ville det være for meget at folk lige sendte en mail med besked om at de ikke længere var interesseret i en hvalp?
Når jeg har bestemt at jeg gerne vil have en hvalp et sted fra, så følger jeg da spændt med hvad der sker i håbet om der kan blive en lille en til mig.
Den familie der har reseveret en hvalp var her i dag, og de virker til at være en rigtig dejlig familie, der under hele Rosas gravidtet spændt har fulgt med på sidelinjen og sprugt om alverdens ting. Jeg er helt tryg ved at overlade en hvalp til dem.

Nå, men jeg skulle bare lige have luft, for jeg var simpelthen så træt af hvalpekøbere der vil og så ikke vil alligevel. Det er da bare så useriøst. Er jeg for kritisk?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpekøbere på venteliste.
  • #1   21. maj 2006 Nej, forstår dig godt lidt, men samtidig ville jeg som opdrætter inden jeg fik parret min tæve da lige kontakte dem, der stod på venteliste, og høre, om de stadig er interesserede.. Tidspunktet kan jo være dårligt osv. osv..

For man kan jo sagtens have skrevet sig op til en hvalp for et halvt år siden, men ikke have mulighed for at tage den til sig lige nu..

Hvis jeg skulle opdrætte ville jeg inden parringen lige smide en føler ud til dem på listen, og hvis der viser sig ikke at være nok interesserede, så ville jeg nok vente med parringen til næste løbetid..

• #2   21. maj 2006 Men jo, mener da også at folk, når de har fået hund andetsteds godt lige kunne give besked.. Men hvem ved, de kan jo være skrevet op 20 steder, og så glemmer de helt lige at give besked :o)

• #3   21. maj 2006 Dem der er på listen er først kommet på lige før eller efter parringen, så de har vidst hvornår ca. hvalpene ville komme.

• #4   21. maj 2006 Hmm, Ja, så kører de jo bare en dårlig stil...

• #5   21. maj 2006 Det bliver ikke noget problem at komme af med hvalpene, men jeg har da afvist nogen, der alligevel kunne have fået en, hvis jeg havde vidst at der var så mange der alligevel ikke ville have når det kom til stykket.

• #6   21. maj 2006 Alias Egon>> det synes jeg da også er det mindste man kan gøre. Det er helt fint med mig at folk fortyder eller køber et andet sted fra, men føler mig lidt til grin, når jeg så ringer med den gode nyhed og så bare bliver mødt med "vi har fået."

• #7   21. maj 2006 Nogen har ikke engang gidet svare på de mails jeg har sendt for at høre om de stadig er interesserede.

• #8   21. maj 2006 Kenzo>> Det kunne være det var sådan man skulle gøre det. Ligesom indkøbsvognene i Fakta smiley

• #9   21. maj 2006 Stella, *LoooooooooooooooL*

Men det er bare også surt for en hvalpekøber, inden hvalpen er født, at betale depositum, og så viser det sig at der ikke er nok hvalpe til alle købere...
    Og mens de har gået og ventet på en hvalp der hvor de har betalt depositum, så har de måske sagt nej til andre..

Så skulle man jo så gøre det sådan at tæven blev scannet, og så kun tage depositum for de hvalpe, der kunne ses på scanningen.. Så er der jo bare problemet med om der kommer hanner eller tæver osv osv osv *gg*

• #10   21. maj 2006 Belinda>> Man kunne jo bare tage 200 kroner for at stå på ventelisten. Var der ikke en hvalp til dem, ja så måtte de jo få pengene tilbage, ligesom når man aflevere vognen i vognskuret. Det samme hvis de fortryder, så kan de få pengene tilbage. Når hvalpen så er født og de har bestemt sig for at få en, ja så kan det faste deps. jo så betales.

• #11   21. maj 2006 Stella, Ja, sådan kunne man jo gøre det :o)

Så det bare var et lavt depositum...
    Det var måske en idé :o)

• #12   21. maj 2006 synes det er fint at man vælger at tage et dep. EFTER hvalpene er født, og folk har bestemt sig... Men FØR?? Hva så hvis man bliver skrevet op 10 steder, så bateler man 2000 for at stå på venteliste??

Ærligt tror jeg det ville afholde en del hvalpekøbere!!

Men forstår godt du er irriteret over at folk ignorere dine mails, og at du du nu har sagt nej til interesserede.
    Det mindste folk kunne gøre var at kontakte dig, og sige at de havde købt andetsteds.

• #13   21. maj 2006 det lyder helt fair at tage nogel penge ind som forsikring for at de ikke bare springer fra...
    kan være jeg selv vil bruge det... hehe når den tid kommer... min lille tæve blev jo 1 år i torsdags... hihi er bare stolt... hun vand jo SL på sidste udstilling..

• #14   22. maj 2006 Ved ikke hvad jeg skal sige "useriøse" købere men prøv at læse min tråd på hestenettet.

http://www.hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=70053

• #15   22. maj 2006 Elise>> Ja, det gælder åbenbart ikke kun kunde :o(

Er almindelig god pli et fremmedord i dag?

• #16   22. maj 2006 Ja, jeg har samme problem, med at folk ikke melder tilbage...

Det er meget trælst, dog har jeg aldrig haft problemer med at komme af med hvalpene
    Hvis ikke de svarer, så rykker ventelisten bare op over dem, så de står nederst, så kan de lære det smiley

Nem og enkel måde at klare problemet på, måske lidt hårdt, men sådan er der jo så meget

• #17   23. maj 2006 Da jeg skulle købe Nico fik jeg at vide at jeg ikke kunne blive skrevet op men selv skulle følge med på hjemmesiden, det syntes jeg er en go ide for så viser man også mere man er interesseret istedetfor bare at skrive sig på listen og vente til man bliver ringet på.
    Jeg kan huske jeg tjekkede hjemmesiden min. 3 gange om dagen for at spørge til moren og hele forløbet og for at tjekke om der var sket noget nyt..
    syntes godt man kan fortælle hvs man har fundet en anden hvalp.

Kommentér på:
Hvalpekøbere på venteliste.

Annonce