{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

Træt af useriøse hvalpekøbere :( {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har haft emnet oppe før, men nu er jeg simpelthen så jeg er ved at koge over.

Hvorfor er det lige at folk skriver sig på venteliste og ringer og forklarer at de såååååå gerne vil have en hvalp og bla bla bla, men når det kommer til stykket så er det fis og humbuk.

Inden Rosas hvalpe var født var der skrevet en pæn lille flok på venteliste. Da hvalpene så var der, var der kun én familie der stadig var interesseret, nogen hørte jeg slet ikke fra efter at have kontaktet med nyheden om at der var en hvalp til dem.

Nå, men heldigvis er vi jo nogen der snakker sammen, og ad den vej er der så blevet henvist og udveklset købere, så dem der stod længere nede på andres ventelister fik en større chance, men der er problemet det samme.

Havde idag en aftale med en familie der skulle komme og så på hvalpene (og vi skulle så på dem smiley Vi aftalte at de skulle kommer over middag, og de glædede sig selvfælgelig. Men så melder de afbud, de skal vente et par år med at få hund. Hvordan kan man lige komme i tanke om det fra den ene dag til den anden, når man har været skrevet på venteliste i længere tid?

Ja, jeg er skisme ved at være træt af at skrive til og snakke med folk der bare fylder mig med l...

Næste gang kommer det til at koste et symbolsk beløb at komme på en venteliste her, så kan det være dem der inderligt ønsker sig en cotonhvalp har en ærlig chance.

Der har været så mange tilfælde af folk der virkelig gerne ville have en hund, og når det så kom til stykket så hører jeg ikke fra dem.

Så dem der himler op om at man tjener kassen på at lave hvalpe, må gerne regne min timeløn ud, for den er vist ikke noget at råbe hurra af, med de timer der bliver lagt bare ved at snakke med folk og lave aftaler for så at blive brændt af.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træt af useriøse hvalpekøbere :(
  • #1   28. maj 2006 det er da træls så uheldig du er med det!! det er da bare for low life gjort af dem på listen, det kan man ikke byde hvalpeavlere!
    håber du finder de perfekte købere til dine hvalpe!

• #2   28. maj 2006 Hej Stella...Jeg har desværre samme erfaringer som dig!!

Men på et tidspunkt lærer man at man åbenbart ikkr kan stole på folk!!!

• #3   28. maj 2006 Jeg fatter virkelig ikke at folk kan være sådan!¨

Men så kan i jo glæde jer over at jeres hvalpe ikke kommer ud til sådan nogle klaphatte!

• #4   28. maj 2006 Stella : Var ude for det samme,et par kom og så dem da de var 4-5 uger. De ville så komme og kigge til den ind imellem. Men jeg hørte intet fra dem, Da hvalpene var 10 uger, ringede jeg til dem, nej de skulle aligevel ikke have hund lige nu. Havde osse en køber der skulle have 2 hvalpe, der fik jeg et depositum på 500 kr/hvalp.Hun ville først hente dem, når de var 12 uger. Fin-fin ( ingen af hvalpene skulle alligevel her fra før de var mindst 10 uger) på deres 12 ugers dag, ringede hun , hun havde fået allergi.....hmmm Så heldig at jeg havde mange der havde ringet forgæves, som så kunne få de " svigtede hvalpe"

• #5   28. maj 2006 Stella : så jeg har lært at der skal være et depositum, når folk reservere en hvalp, det giver ingen garanti, men det gir da lidt til det extra besvær..*S*

• #6   28. maj 2006 Hej

En måde at løde det på for mig har været at afskaffeventelisten. Istedet bliver de henvist til at jeg kan sende dem en mail når derforventes hvalpe og så kan de ellers selv følge med på hjemmesiden hvordan det går, hvornår hvalpene er belvet født, hvor mange hvalpe og så videre... Hvis de så stadig er interesseret herefter - så skal de selv tage kontakt med mig, og betalte et depositum på 1500.-. Herved har jeg kun mistet 1 familie som er hoppet fra. Ellers er alle mine henvendelser blevet seriøse.

Så afskaf jeres ventelister - dem der er virkeligt interesseret skal nok holde sig til. Tro mig smiley

Mvh Mette / Kennel SPitz Huset.
    www.kleinspitz.dk

• #7   28. maj 2006 jamen ihh hvor jeg kender det, har prøvet at holde folk løbende orienteret om deres hvalp, når så dagen kommer den skal hentes/ ses/ betales depositum, forsvinder folk i den blå luft. tror seriøst på at nogle mennesker er så syge i hovedet at bare det at næsten have en hund er nok for dem. nogle tager ligefrem på søndagstur med hele familien og ser på hunde, bare for at underholde ungerne, ikke for at købe hvalp. men det er så bare nogle af de ting man kommer ud for.

• #8   28. maj 2006 Var min venteliste så bare så gammel, men de fleste er først blevet skrevet op lige inden Rosa blev parret. Det der næsten irritere mig mest er dem der fra den ene dag til den anden kommer i tanke om at de alligevel ikke vil have, og nogen sågar endda ikke giver svar tilbage.

Var det mig der ventede besked om at min kommenden hvalp var født, eller jeg var den heldige på ventelisten, ja så ville jeg da tjekke mail ustandseligt.

• #9   28. maj 2006 Lieqh : det er da næsten værre at slæbe børn med ud for at vælge hvalp. Sær underholdning.

• #10   28. maj 2006 Ang. venteliste og når folk hopper fra......

Jeg gjorde det, da jeg var opdrætter, at jeg to et depotium for at komme på en venteliste... og når først folk er kommet på denne liste, og når der er kommet hvalpe trækkes beløbet fra købssummen...

Dem der så hopper fra for deres beløb tilbage, hvis de har fået en hvalp fra en anden kennel.... af samme race...

Men de hvalpekøber som jeg har haft, har aldig sprunget fra, og de har fået en hvalp som de ville...

• #11   28. maj 2006 Derfor laver jeg ikke ventelister... Mener at hvis folk vil købe hos mig må de vente til hvalpene er født.... Da det er spild af tid og kræfter at have folk på venteliste for ikke at snakke om de penge man bruger på at ringe til alle dem der alligevel af en eller anden grund ikke vil have hvalp alligevel smiley

• #12   28. maj 2006 En seriøs hvalpekøber for fortalt, hvor når der ventes hvalpe.... der går ca. 56 - 63 dage fra parring til der kommer hvalpe...

Og når tiden er så kontakter hvalpekøberen så opdrætter og der bliver lavet en aftale hvornår hvalpene kan ses, der går jo ca. 5 ugers tid inden hvalpekøberen for lov til at komme på besøg,, og så besøger de hvalpen 2 - 3 gange inden den kommer med hjem...
    det har altid været min fremgangsmåde.

• #13   28. maj 2006 Babett>> Næste gang så bliver her også krævet et beløb på samme måde som du beskriver.

Selv nogle af dem der har kontaktet mig efter hvalpene er født, og gerne ville have en, er så sprunget fra. Så det er ikke kun dem på ventelisten der er trælse smiley

Men har nu fundet familier til to af hvalpene, så må vi se hvem det er der skal have den sidste :o)

• #14   28. maj 2006 bruger aldrig ventelister mere, fundet ud af at mange ikke er seriøse nok, de vil bare have en hund her og nu, så ser jeg sådan på det at så kan de købe et andet sted, mine hvalpe, papirsløse, er for dyrebare for mig til at de bare skal et tilfældigt sted hen. gider heller ikke spilde min tid på at have folk rendende, det er da ikke dem som skal vælge en vare som var det hos købmanden, det er ski da et privilegium at blive udvalgt som køber af en griffonbaby.

• #15   28. maj 2006 liegh>> Jeg vil gerne have hvalpkøberne rendende. Men det er så jeg har mulighed for at kigge dem an og lære dem at kende, så vi sammen kan finde ud af hvilken hvalp passer til dem.

• #16   28. maj 2006 ***santaFut *

Ja det kan man komme ud for... at tæven går "tom" og at man må vente til næste gang tæven kommer i løbetid...

Alle de opdrætter jeg kender, har en politik som går ud på, at hvis tæven går "tom" bliver du henvist til en anden opdrætter, hvis du ikke kan vente...

Men nu sker der så det, at opdrætteren hvis tæve gik "tom" for undersøgt tæven, for at finde ud af grunden til det, og det samme sker for hanhundens vedkommende, der bliver udtage sædprøver mm.

Tæven skal måske have en homonbehandling inden den bliver parret igen...

Så der er ingen fusk med i spillet...

• #17   28. maj 2006 santaFut>>jo jeg vil da hellere have at du springer fra inden de får hvalpen, men så kan de da i det mindste give besked, istedet for bare at lade være med at svare. Det synes jeg er så respektløst.

Man kan som opdrætter ikke garantere at tæven er med hvalpe, og ingen ved hvor mange der kommer og overlever, derfor er det jo ret svært at love nogen at man har en hvalp til dem, før de er født og er i live.

Kommentér på:
Træt af useriøse hvalpekøbere :(

Annonce