1.188 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

alv alv

jeg har en tæve Cavalier king charles spaniel på 1år .. men tiden ville jeg rigtigt gerne alve på hende hun er stamført i DRU..

her er mit spørgsmål så hvordan bliver hun alvgodkendt.. og hvad kræver det hvis jeg vil have stamføre min tæves komme hvalpe i DRU..

og hvornår ca kan jeg sætte hun til han hund.. alder i md ???

skal hun udstilles først eller er det nok med dyrelægen godkendelse..

jeg har læst DRU`S regler men jeg kan ikke rigtigt blive klog dem.. og jeg ved godt det er lidt tidligt det er jo nok et halt år endnu til hun er klar.. men jeg vil gerne have alt den viden med jeg kan få inden jeg kaster mig ud i det..

og har en veninde der er alver men i DKK efter hvad jeg kan forstå er der forskellig regler mellem DRU og DKK så hun kan ikke rigtigt hjælpe mig..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alv
  • #1   27. jan 2011 Du skal først og fremmest have hende hjerte scannet hos en dyrlæge!!! Og det er ligegyldigt hvilken klub og om det overhoved er med tavle eller ej. Det er nummer 1 ved din race.....
    Jeg er ikke inde i DRU så ved ikke hvad de ellers kræver, men jeg tænker at hvis du kontakter din opdrætter må denne da kunne hjælpe dig

• #2   27. jan 2011 Jeg kender ikke reglerne i Dru men hun skal bestemt hjertescannes først og det kan du få gjort gratis hos Lisbeth Høyer på Landbohøjskolen og så skal hun tjekkes for pl og være 2 år.

• #3   27. jan 2011 Jeg ville nu følge DKK´s regler...... Jeg er også i DRU med mine chihuahuaér men jeg tester som minimum mine hunde efter DKK regler inden de indgår i avl!! Mine hunde bliver også udstillet, og skal have opnået mindst 1 pr. i åben klasse inden de skal have hvalpe. Både for min egen skyld men bestemt også for mine hvalpekøbere smiley

• #4   27. jan 2011 jeg viste godt det med hjerte scanning er jo lidt det sammen som dyrelægens godkendelse i min øjne.. men tak for svaret... opdrætter er lidt svært at få fat på smiley

• #5   27. jan 2011 Jeg ville altså også vente til hun er 2 år, for det første kan du først få hende scannet når hun er 18 måneder og så skal hun jo lige have en chance for at bvlive voksen før hun selv skal være mor så jeg ville aldrig parre en tæve under 2 år.

• #6   27. jan 2011 Rikke - der er, for nogen, desværre Stor forskel på hvad de forbinder med "dyrlægens godkendelse"
    Nogle mener det er nok dyrlægen bare KIGGER på hunden. Men især med din race er nogle helt specifikke undersøgelser altså nødvendigt!
    Synes det er Super at du spørger og forsøger at sætte dig ind i tingene før du kaster dig ud i det. Hatten af for det!!!

• #7   27. jan 2011 Der er ikke nogen krav til avlsgodkendelse i DRU -udover for hunde over 45 cm altså, de skal HD-fotograferes.

Alligevel ville jeg nu synes at du som minimum skal få hjertescannet og PL-testet din hund, og meget gerne osse tage den på et par udstillinger, så du kan få vurderet om hun overhovedet er racetypisk:o)

• #8   27. jan 2011 Øhh nu har cavalieren altså ikke de store problemer med allergi så det var ikke det jeg ville få tjekket så hellere øjenlyst..

• #9   28. jan 2011 DKK Tavle...: Der må jeg give Nadja ret... (men kan jo ikke udtale mig om andet end DKK, som jo er dem jeg ser flest af). Cavalieren har ikke problemer med allergi. Om enkelte individer har det, skal jeg ikke svare for, men det er ikke et racerelateret problem hos os.

Men selvfølgelig avler man ikke på en hund man mistænker for allergi!!

• #10   30. jan 2011 jeg siger mange tak for jeres svar.. det gav mig lidt et ind blik i hvad der venter af "undersøgelser" HD-fotograferes. Hjertescannet og fri for andre arvelige sygdomme, som PL og allergi. o et dyrelæe tjek så skulle vi vist være godt dækket ind.. sige endelig til hvis der noget vi mangler...

Kommentér på:
alv

Annonce