Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alv af blandings hunde
  • #1   18. okt 2019 Der er ingen lovgivning, nen jeg ville da nøje overveje, hvorfor der skulle avles på ham - han er sikkert en dejlig hund, men dem er der mange af (sådan objektivt set, så ER vores egen hund jo bare ikke mere fantastisk end alle mulige andre hunde smiley )
    Er der gode hjem nok til hunde af hans slags?
    Hvilke(n) tæve(r) er et godt match til ham?

Hvis du besluttee at avle på ham, så læs op på, hvilke arvelige sygdomme, der er gængse i hans racer og få testet for dem - og kræv at tæver også er testet. Et almindeligt sundhedstjek ved dyrlægen er ikke nok.

• #2   18. okt 2019 Helt enig med Michelle.

Hvad kan din blanding bidrage med i avlen, som folk ikke kan få i en renracet hund?
    Husk, at man ikke er sikret det bedste fra de racer hunden er blandet af - du kan lige så godt få det værste fra dem alle.
    Det er en floskel at blandinger er sundere en racerene hunde.
    Hvilken tæve har du i tankerne? Skulle jeg avle på en blandingshund, så ville jeg finde en der af én af de racer hannen er blandet af, så man ikke blander flere racer ind i billedet.

• #3   18. okt 2019 Der er ingen regler. Overhoved.
    Du kan lade din hanhund fucke rundt alt det du synes uden at stå til ansvar eller kæres om noget som helst.
    Hvis du tar betaling skal du huske at svare skat af indtjeningen.

• #4   18. okt 2019 Lad være

• #6   18. okt 2019 Jeg tænker mest, hvorfor....? Der bliver hvert år aflivet eller omplaceret mange unge raske hunde. Størstedelen er blandingshunde ... Så hvorfor bidrage til det?
    Hvad er der så specielt ved din hund,siden du tænker at avl er en god ide?

• #7   18. okt 2019 Jeg ville som andre spørge mig selv, om det er nødvendigt. Der er så mange blandingshunde der ender på internater, og ryger fra hjem til hjem.

Jeg ville få røntgenfotograferet dens hofter og albuer, og derefter spørge mig selv, hvad gør ham så speciel til avlen. Sød er ikke nok. Der er masser af søde hunde i Danmark

• #8   18. okt 2019 Reglerne er at det er meget svært at finde gode hjem til hvalpene. Især store blandinger er i meget lav kurs. Mange blandingshunde ender som omplacering.
    Så jeg vil blot anbefale dig at lade være med at avle på din hund. Find en dejlig hvalp hvis du ønsker en hund nr 2

• #11   18. okt 2019 Hvorfor vil du avle på ham?

Vil du tilføje en 3. race?

• #13   18. okt 2019 ja, jeg syntes heller ikke farven passer..

Måske der er noget boxer iblandet?

• #15   18. okt 2019 Derudover er der også mange i TS' tilfælde, som til dette vil svare:

"Ej det skal kun lige være én gang, jeg skal jo ikke være opdrætter, jeg skal ikke tjene penge på det - det er altså bare et hyggekuld" osv.

Til dette er det bare vigtigt at nævne, at det er et seriøst arbejde - hvis man gør det ordentligt - også selvom man ikke står med tæven og kuldet selv.
    Om man er med til at sætte 1 eller 100 kuld i verden, så har man sådan set stadig det samme ansvar rent etisk.

Der er rigtig mange som tror, at det samme ikke "gælder" når du bare laver et hyggekuld en enkel gang. Så kudos til dig, TS, for at opsøge viden. Jeg håber du tager spørgsmålene til dig og reflekterer over dine ønsker smiley

• #18   18. okt 2019 Ham jeg gerne vil avle på er den lyse brun han hun.

• #21   19. okt 2019 Reglerne er ret klare på det område: Det er forbudt!!
    smiley smiley smiley

• #22   19. okt 2019 I'm calling it: Troll.

• #26   20. okt 2019 Tanja - Hvorfor vil du avle på ham?

• #27   20. okt 2019 Palle - starter et emne som dette uden selv at deltage tænker jeg.

• #28   20. okt 2019 Jooo Michelle, ud af alle de råd der er kommet har ts kommenteret med, at det er den brune hund hun ønsker i avl smiley
    Det gjorde det hele meget bedre smiley

• #32   21. okt 2019 Hun er helt sikkert ikke den eneste der har lyst til at avle ,sådan lidt med hovedet under armen....

• #33   21. okt 2019 Jamen, hvis man nu vitterligt ikke VED bedre, og man synes at man har en dejlig hund....? Jeg tror egentlig at de færreste tænker over det med sygdomme - det gør man jo heller ikke med mennesker, man avler bare i flæng smiley

• #37   22. okt 2019 Reikis opdrætter gav også noget retur, når der forelå HD- billeder (det var hvad man testede islændere for dengang).
    Han arrangerede så fælles fotografering og fælles mentaltest for et helt kuld ad gangen. Det gav både en god pris og samtidig fik det måske også flere til at få det gjort - man skulle ikke selv gøre andet end at møde op på en given adresse på rette tid, resten havde han taget sig af.

Stens opdrætter gør det samme - der er ikke krav om at man kommer, men hele kuldet inviteres, så det bliver kombineret træf, foto osv - glæder mig allerede smiley

• #38   22. okt 2019 Jeg kan kun give de andre ret: Det er ikke nogen god idé.
    At kunne matche hvalp og den rigtige fremtidig ejer er en vigtig forudsætning for, at hvalpen får det liv, den har fortjent.
    Hvad vil du kunne fortælle hvalpekøbere om hvalpene? Jo, størrelsen (hvis du vælger en tæve af lignende race/-r). Efter hvad jeg kan se, kan du ikke sige ret meget mere, når du ikke engang ved, hvilken krydsning din egen hund er (belgisk hyrdehund består af 4 varianter, alle meget forskellige af sind og egnethed - nogle er meget "intense" mens andre kan være nervøs anlagt). Og hvor kommer de hængeører fra? Hvordan skal køber få drømmehunden, de ønsker sig, når de ikke engang kan være sikre på, hvad hvalpen indeholder og kan bruges til, når det nuttede går af den? Og så er vi ikke engang kommet ind på sundhed.
    Nej, jeg synes, der er alt for mange usikkerheder til, at de hvalpe har en fair chance for et aktivt og velfungerende liv.
    Vær dit ansvar bevidst - det skylder du de hvalpe, hvis du er med til at sætte dem i verden

Kommentér på:
Alv af blandings hunde

Annonce