{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.870 visninger | Oprettet:

CAVALIER {{forumTopicSubject}}

Til alle Cavalier opdrætter/eksperter. Hvilken farvevarianter passer sammen. Eksempel: tricolor/blenheim...... ?

Er mest interesseret i Ruby. Hvilken farve udover B/T og Ruby kan den sættes sammen med?

Lige et helt andet spørgsmål. Er Ruby altid meget lyse i farven som hvalpe? Bliver de mørkere med tiden? ( se evt. min Dina under min profil) hun er nemlig meget lys.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CAVALIER
  • #1   19. nov 2010 altså du kan jo sætte alle farver sammen. men der kommer jo højst sansyneligt hvid på hvalpene hvis du sætter f.eks blenheim og ruby sammen. men ved der er en del der gør det for at få dybere rød farve på blenheimerne.
    jeg har jo tri. og blen. og ville kun bruge de to farver sammen. men det er kun mig personligt, da man skal vide lidt om generne tilbage med hensyn til arveanlæg for hvid osv.

ja ruby er altid lysere som hvalpe. den mørke farve kommer med tiden. blenheim hvalpe er også lyse i det røde når de er små smiley

håber du forstod hvad jeg skrev. det er lidt svært at forklarer på skrift.:)
    men i cavalier bogen der er der et skema for farver i avl:)

kommer i til udstilling i morgen?

• #2   19. nov 2010 min svigermor er opdrætter

hun har både ruby og tricolor

hvis ruby blandes med blenheim eller tricolor risikere du at få hvidt på de røde derfor kun ruby og black an tan
    og tricolor og blenheim

en ruby hvalp er for det meste lysere som hvalp og blir mørke når hvalpe pelsen skiftes til voksen pels

håber det var svar nok

man ønsker ikke hvidt på ruby og man tilsætter derfor kun helfarvede

• #3   19. nov 2010 I princippet kan du parre alle farver sammen..

Men for at undgå hvid på helfarvede bør en ruby parres med en ruby eller b/t.
    Blenheim bør parres med tric. eller blenheim - man kan dog også parre med en ruby pga den røde farve.
    Tric. parres med blenheim eller tric (dog kan tric. på tric. give for meget sort)
    B/T parres med ruby eller B7T
    Ruby parres med ruby eller B/T

Den røde farve bliver mere kraftig med tiden, har hørt at det skulle hjælpe på farven at give gulerødder, men om det har noget hold i sig, ved jeg ikke.

• #4   19. nov 2010 Michelle: super tak for svar. Kommer desværre ikke imorgen, broen er for dyr. Har også læst i Cavalier bogen om de dominante farve gener. Men hvordan ved man lige hvilket gen der er det dominerende?

• #5   19. nov 2010 Maibrith tusinde tak for et brugbart svar.

• #6   19. nov 2010 MAX DKK: jeg tænker kun på avl hvis Diana går igennem alle sundheds undersøgelsene/hjertescanning og udstillingerne med tilfredsstillende resultat samt at hun vokser sig op til at blive en smuk racetypisk cavalier.

• #7   19. nov 2010 maibrit
    ja der går mange rygter om hvad man skal give dem for at få en dyb farve.

tror ikke rigtig på noget af det.
    min nala har rigtig dyb farve, og hun har ikke fået noget specielt, og hun er ud af næsten rent blenheim gener.

det er svært med de der farver. man skal have kendskab til hundens genere for at vide det. men det er en jungle at finde ud af.

det kan jo godt være din dine f.eks er uden hvid. men derfor kan hun godt ha haft f.eks en blenheim forældre. og så er der større chance for hun selv avler hvid.

det er ikke til at holde styr på de farver. så jeg ville vælge bare at sætte blenheim og tricolor sammen, og ruby og bl/t sammen.

• #8   19. nov 2010 Låner lige tråden til et lille tillægsspørgsmål.. Håber det er okay smiley

Er der opdrættere af racen,der primært laver black/tan ?? de skal selvfølgelig være iorden med alt sundhed samtidig ??

• #9   19. nov 2010 Ved at Cavalierbyen og Cleopatra (DKK tavler) kun har helfarvede cavaliere, ellers kender jeg ikke nogen

• #10   19. nov 2010 Maibrith.. Tak.. Dem vil jeg kigge på lidt senere.. Det skal være med DKK

• #11   19. nov 2010 Jeg laver b/t og ruby.

Kig evt. på www.canidan.dk

Håber på hvalpe til sommer.

• #12   2. dec 2010 Hej Stine. Jeg kan varmt anbefale Anja som vi har købt vores hund ved. Hun laver rigtig flotte hunde og næsten altid i B/T. Hendes hjemmeside er www.souvinier.dk

Men vil det så sige at vi ikke kan få en tricolor fra vores B/T han?? Hvis vi avler ham med en tri tæve får vi så kun B/T hvalpe?

• #13   5. dec 2010 Christina.. Tusind tak for linket smiley Pt er jeg ved at sætte mig,ind i racen godt og grundigt.. Et køb blir først aktuelt,når min søn er et par år ældre,da hunden er til ham,for at han kan træne med den..

Selvfølgelig blir det mig der har,ansvaret og skal hjælpe ham,med den..

Men racen passer godt ind i,da den har en handy str,han kan holde og lege med,uden at blive væltet eller trukket på numsen smiley

Samt kan se at jeres opdrætter osse,har haft en rotte til at gå med racen.. det har jeg efterrhånden set flere ha smiley Altså de 2 racer sammen..

Kommentér på:
CAVALIER

Annonce