789 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

parring parring

Hej!!!

er der nogen af jer der har et godt råd/god ide?

Vores han hund skal parre en tæve, men hun er altså lidt sær, hun viser ikke når hun er højløbsk ved at flytte halen, og vi har prøvet 2 løbetider nu, første gang 12, 14 og 16 dagen. anden gang 18,20 og 22 dagen, og nu har vi prøvet i dag på 9 dag, men hun snerre af ham når han prøver på noget og da hun jo ikke viser hvornår hun er klar er vi lidt i vildrede, har nogen af jer prøvet det samme.

Hilsen Elise

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  parring
  • #1   21. feb 2006 Hvor henne lader i dem gå sammen...?? Hos hannen eller hos tæven???
    For man skal lade dem mødes hos hannen, da han skal vide han har magten, ellers får han ikk lov og hoppe på, eller tør måske ikke...
    Man kan os lade dem mødes på neutral grund..

• #2   21. feb 2006 Er heller ikke glad for tvangsparringer og mener ikke at det kan bruges i dette tilfælde for hun viser jo ikke hvornår hun er klar og derfor ville jeg ikke vide hvornår hun skulle parres, er glad for jeres svar fortsæt endeligt det kan være der kommer noget der virker

• #3   21. feb 2006 Vi har prøvet både hos hanhunden og hos tæven. Min hanhund har parret før så han ved godt hvad han skal men han tør altså ikke når hun snærre af ham

• #4   21. feb 2006 Hvor er i henne når de skal parres?
    Altså er i i nærheden af dem?

• #5   21. feb 2006 Har i tæven hos jer, det kan nemlig godt være en god ide at lade hende blive hos jer under hele løbetiden så hun bliver tryg ved jeres han.........
    Og prøv at lade dem være alene, men under opsyn, det kan være at tæven er for knyttet til sin ejer.......

• #6   21. feb 2006 Jeg ejer ikke tæven selv kun hanhunden, og ja tæven er meget glad for sin ejer, vi har prøvet at være hos dem og så vil hun næsten sidde på skødet af sin ejer vi har også prøvet at gå ind og så kigge ud til dem af vinduet og tæven holder hele tiden øje med døren men går dog lidt rundt. Men jeg er da glad for at jeg ikke er den eneste der ar været i denne her situation, troede ærligt talt ikke det var noget problem at få to hunde til at parre sig. og nej jeg vil ikke tvangs parre.

• #7   21. feb 2006 forresten tak tak for alle jeres svar

• #8   21. feb 2006 Elise: hunde er klogere end os... hvis hun ikke vil parre, kan det være fordi, deres "kemi" ikke passer sammen, og hvalpene ikke vil blive sunde... ja, det tror jeg på! Vi kan gøre det samme... vi ved det bare ikke ;o)

Det behøver ikke være fordi hun ikk vil parres, det kan være der bare er noget med ham...

Hmmm, mon nogen der foreslår tvang, selv ville finde det behageligt!

Bare mine tanker,
    Janni

• #9   21. feb 2006 Tjaa, så jeg gjorde jeg det jeg hader andre gør... svare uden at læse tråden grundigt og kommer så med de samme ting der er blevet sagt...

SHAME ON ME!!!

:o)

• #10   21. feb 2006 Der bør tages blodprøver af tæven for at fastlægge det optimale parringstidspunkt.

Så bør tæveejeren gå væk (evt. helt køre) for nogle tæver bliver alt for afhængige og vil ingenting når ejeren er i nærheden, men hundene skal altid være under opsyn, så man kan holde dem mens de hænger sammen så det bliver så lidt ubehageligt som muligt.

Men hvis det er det rigtige tidspunkt og tæven ikke er påvirket af ejerens tilstedeværelse og hun stadig ikke vil, så bør man overveje meget at lade være, for så er der ofte en fejl (fysisk eller temperamentsmæssigt) ved tæven og så bør man overveje om den overhovedet skal i avl.

• #13   22. feb 2006 Ja jeg kan se der er flere muligheder, tak fordi i er kommet med så mange svar tror nok jeg vil kontakte en dyrlæge, og lige en hyllest til din dyrlæge DFFD, birgitte schjøth min gamle dyrlæge hun er bare alle tiders.

• #14   22. feb 2006 Hvis der skulle foregå en tvangsparring ville jeg nu foretrække at insiminere...

Kommentér på:
parring

Annonce