1.268 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Avl uden papir....... Avl uden papir.......

.........og uden nogen form for undersøgelser af hverken tæven eller hanhhunden.
Uh, hvor bliver jeg vred !! Kan ikke lade vær med at kigge i marked her på HG, men jeg burde nok lade vær, for det sætter mit p.. i kog hver gang. Jeg ser så ufattelige mange der søger enten en hanhund eller en tæve til paring fordi de synes at deres hund lige skal have ( endnu ) et kuld hvalpe, selvom hunden hverken har stambog eller er tjekket for div. arvlige sygdomme.
Jeg fatter det simpelthen bare ikke!! Jeg håber at de alle brænder inde med deres hvalpe.
Uh, jeg er så vred

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Avl uden papir.......
  • #1   13. jan 2009 Jeg håber så at de får en mursten i bøtten....og så undlader jeg at kigge i markedet..så længe der er købere, er der tåber som avler uden brug af hovedet eller fornuften!

• #2   13. jan 2009 man skal aldrig kigge i markedet!!

• #3   13. jan 2009 Jeg må se at holde op med at kigge- det er jo nok heller ikke der jeg skal finde min næste hvalp

• #4   13. jan 2009 lad være at kig... kan kun give dig ret i, at nogle folk avler bare for at avle, men det er dog ikke alle, og i mine øjne behøves en hund ikke at ha stamtavle for at kunne lave gode hvalpe...

• #5   13. jan 2009 Nej en hund behøver ikke papir for at lave gode hvalpe- men en hund behøver papir for at køber kan være sikker på at det er en raceren hund og man må da forpligte sig som avler til at få avlsdyrene undersøgt for de forskellige arvlige sygedomme. Hvor mange tråde ser vi ikke herinde med hvalpekøbere der har købt " katten i sækken " fordi hvalpen alligevel ikke udviklede sig til det den skulle.
    Hvorfor er der dog købere til den slags hvalpe og hvad er det lige de hunde beriger vores hundebestand med
    ( har også selv haft blandinger tidliger- men de var fra et internat )

• #7   13. jan 2009 har også selv haft blandinger tidliger- men de var fra et internat ?????
    kan så lige skrive under på at det betyder slet ikke at de er sunde og raske!

• #8   13. jan 2009 Ja mit blodtryk havde nok også bedre af at holde mig fra markedet. Tavleløse og blandingshunde er nok kommet for at blive, men det er sgu forrygt at folk ikke tjekker for de diverse arvelig sygdomme suk

• #9   13. jan 2009 Arhh..
    Må altså lige på banen her. Det virker bestemt som om der er en sammenligning mellem hunde uden tavle, og "dårlige" hunde. Mine hunde har ikke tavle, og det har jeg bestemt ikke behov for at have. Endvidere har jeg lavet hvalpe på min hund Karla, og ønsker at de der skal have de hvalpe (det er så mig selv, og min svigermor) - men skulle de andre steder hen, skulle de gå til familier som blot vil have en hyggehund. Selvfølgelig er begge forældre til hvalpene testet - men at lave en sammenligning som denne - synes jeg ikke der er grund til!

• #10   13. jan 2009 Jeg syntes ikke at hunde uden tavle er dårlige hunde som udgangspunkt. Men desværre er det tit tilfældigheder er gør at disse hvalpe opstår og der tænkes ikke på hvordan racerne vil fungere sammen. Derudover er de oftest ikke tjekket for noget som helst andet end dyrlægens lige hurtige vurdering.

• #11   13. jan 2009 Jeg har det som Lea........

Mine blandinger er også kun fra internater.

Begrundelse : Her har folk BETALT for at komme af med deres hunde, og jeg støtter ikke Hr. Hansen med hønsehunden der laver en fræk aftale med naboen med pudlen over hækken.

Jeg nægter at give mine penge direkte i hånden på folk der laver blandinger..........så hellere støtte internaterne der hjælper mange hunde til et forhåbentligt bedre liv.

• #12   13. jan 2009 Vil da godt lige uddybe de hunde jeg har haft fra internater.
    Jeg arbejde i 6½ år på et internat. Det kan stort set ikke undgås at man i ny og næ tager en hund med hjem og de hunde jeg tog til mig, var alle hunde ingen andre ville have og som derfor stod for at skulle aflives. Den ene var dog en dejlig schæferhund ( min første af racen ) som var mishandlet, underernæret i en frygtelig grad og stort set hårløs. Han og jeg faldt simpelthen for hinanden med et brag og han fulgte mig i tykt og tyndt.
    Nej, det er bestemt ikke bedre at støtte hovedløs avl gennem at købe hund fra et internat, men hellere det end at støtte direkte ved at købe hos dem der bare avler fordi de synes at deres hund ( uden hverken det ene eller andet ) er sååååå sød, at der skal sættes hvalpe i verden på den.
    Hvis det er så skidt at købe fra et internat, er det jo ligeså skidt at købe en af de græske gadehunde. Så bør revl og krat der kommer ind på et internat- og som ejeren ikke henter- jo bare aflives. Og det mener jeg bestemt heller ikke kan være af det gode.
    Desuden har alle mine blandinger blevet netrulariseret ( staves for pokker )

• #13   13. jan 2009 Jeg mener bestemt ikke at det er en dårlig ting, at købe hunde med tavler og/eller fra internater - men er det virkelig så dåtlig en ting, at købe en hund uden tavle? Det synes jeg bestemt ikke.. Ofte er der ingen forskel på hunden, andet end prisen! - Jeg ville selvfølgelig aldrig købe en hund uden papirer, hvis jeg ikke havde set "sygdomspapirer" på forældrene, men ellers kan du da sagtens få en dejlig hund, uden papirer !

• #14   13. jan 2009 Der er da kæmpe forskel på en hund med tavel og en unden. For at nævne et eksempel kan man tjekke linjerne for sygdomme. Køber man hund uden tavle har man ingen ide om hvad er ligger i familien af gode og mindre gode ting. Har hunden ingen tavle kan man reelt ikke vide hvad man står med.

• #15   13. jan 2009 Jannie P - det er også sådan jeg har det.

• #16   13. jan 2009 Jeg synes at mine erfaringer med tavlehunde er blandede..... Det som jeg kan tjekke på min race er dysplasien, men det er ikke det samme som min hvalp ikke får dysplasi, så er der garantien, ja der gælder købeloven, både med og uden tavle..... Jeg kan selvfølgelig også se div. prøver som hundene har aflagt, men igen langt de fleste hunde fra min race de trænes i Tyskland og prøverne kan også lægges i Tyskland så det er et mindre sandt billede end hvis hundene blev trænet af en ejer og ikke en prof.træner som er mere end dygtig..... Det største problem er det med allergien som også ligger i linierne, det står der intet om i stamtavlen ej heller står der om der har været hvalpe i kuldet med spiserørsforsnævring, og jeg kan blive ved.....
    Hanhunden står næsten altid i Tyskland, og jeg kan kun se den på wideo eller billeder......
    Så hvis der ligger et kuld..... hvor begge forældre er hos avler, og hvalpene er uden stamtavle, så kan det for mig faktisk godt lade sig gøre at købe en lige så god hvalp, som fra en DKK opdrætter, som også desværre nogen gange avler i stordrift med så mange hvalpe, at der ved almindelig hovedregning afsløres at den enkelte hvalp får meget lidt tid, inden den bliver solgt......

• #17   13. jan 2009 Maria Louise - synes du ikke der er forskel på at købe en hvalp efter forældre der er tjekket for HD, AD og fx øjenlyst i forhold til at købe en havalp efter forældre der ikke er tjekket for noget som helst og som dyrlægen bare har kastet et hurtigt blik på??
    Det er da absolut ikke kun prisen der er forskel på, en hvalp med stambog har ofte forældre der er tjekket for arvelige sygdomme, hvilket de færreste blandinger eller tavleløse hunde kan prale af...

• #18   13. jan 2009 Jeg har endnu ikke mødt en der ikke synes blandinger er skønne og dejlige hunde :o)

Jeg kan godt blive både trist og irriteret over pb'er jeg får efter en debat om forskellen. For f...... da folk kan da se jeg selv har blanding?

Mon jeg holder mindre af ham end de andre?
    Helt ærligt......så var han her ikke !

Men derfra og så til at synes det er ok at avle på dem, ja der er et stykke vej for mig ;o)

• #19   13. jan 2009 Maria Louise - hvilke arvelige sygdomme blev din tæve tjekket for før du avlede på hende??
    Og nej det tæller ikke at dyrlægen bare sagde hun så fin ud (hvorfor bliver folk ved med at tro at det er nok?)

• #21   13. jan 2009 I nogen forbund må hunde ikke komme fra andre lande, så hvis far er fra dk og mor fra tyskland så er deres hvalpe uden papirer, og hunde der ikke har papirer er billigere, en stor del af den danske befolkning har ikke 8 tusinde for en renracet hund med papirer.
    Den kan jo sagtens være ren uden den har papirer på det, nogen er for nærrige til at betale for at få lavet dem, idet de ikke vil tjene på at de har fået hvalpe

• #22   13. jan 2009 I nogen forbund må hunde ikke komme fra andre lande, så hvis far er fra dk og mor fra tyskland så er deres hvalpe uden papirer, og hunde der ikke har papirer er billigere, en stor del af den danske befolkning har ikke 8 tusinde for en renracet hund med papirer.
    Den kan jo sagtens være ren uden den har papirer på det, nogen er for nærrige til at betale for at få lavet dem, idet de ikke vil tjene på at de har fået hvalpe

• #23   13. jan 2009 Hmm så kan du ikke bo på landet.

Så din mand skal have samme hår farve som dig ???

På landet holder man ikke små dyr inde spærret, de hygger sig fra går til går, og det har de gjort de sidste mange tusinde år, og alligevel kan gårdene ikke undvære de alm katte til at fange mus, underholde hunde og køer osv, der ville en perser kat ikke kunne leve selv om den er ren

Lars

• #24   13. jan 2009 Tinnie S : Det der gav absolut ingen mening for mig. Hvad er din pointe?

At dyr render frit på landet har da intet med ukontroleret avl at gøre. Heldigvis sørge mange da for at deres katte er neutraliseret of iøvrigt har det godt.

• #25   13. jan 2009 Vil endnu engang gøre opmørksom på at vi er to personer om denne profil, idet jeg normalt aldrig er på nettet, konnen er dog på arb, derfor jeg skriver LARS når jeg skriver herinde

Har arb på landet de sidste 19 år og aldrig mødt en kat der var steriliseret, eller hund.

Så når landmanden gik i stalden om morgenen passede de sig selv til sidst på aftenen, så hvad de har parret sig med er helt tilfældig, kald det ntilfældig avl

Lars

• #26   13. jan 2009 Hmmmmm .....Lars

Jeg kommer fra landet, og bor på landet gift med en landmand og bor på en større gård og kan <b>ikke</b> nikke genkendende til det du skriver. Heller ikke i vores omgangs kreds af andre landmænd og naboer og begendte, på landet.
    og Nej jeg har ikke samme hår farve som min mand ;O)

For her hvor jeg kommer fra tolereres der absolut IKKE løse hunde.

Vi har selv måtte give en advarsel om at hvis hunden blev set løs på vores grund så ville den blive skudt. – siden har de fået styr på hunden og den strejfer ikke mere. (kastreret). Den hund har været et kæmpe irritations moment, for rigtig mange af vores naboer.

Og hvis der skulle et uheld, "hul i hæk parring", så kan jeg da love dig at hunden vil få en abort. Da det ikke er hvad som helst der skal springe på mine ” fine tavle kræ” eller naboernes jagthunde som i øvrigt også er ”fine tavle kræ”. - det er noget der heller ikke toleres.

Så tilfældig avl på landet med hunde, ikke her hvor jeg bor og kommer fra. - det er noget der sker når det helle er gennem tænkt og den rigtige hund er fundet.

En anden ting hundene får bestemt ikke lov til at passe sig selv når vi er i stald eller i marken.

Med hensyn til katte er det ikke noget vi vil have, uden den er kastreret eller steraliceret.

Vores nabo der har katte der ikke var sterelisrede, og bare avlede løs, Det kan man kalde tilfældig avl... med en masse indavl, øjenproblemer og kattesyge til følge ..være til skravl jeg længe har set.
    han har aflivet tæt på 100 katte inden for de sidste 3 år, og nu har han kun 2 stereliceret katte. for det andet gad han ikke mere.

• #27   20. jan 2009 hvad så hvis man har en renracet hund men uden stamtavle...
    ser i jeg har hented min hunds mor i tyskland og faren i polen begge med stavmtavler.
    da jeg så fik det her kuld lavede jeg ikke tavle på dem men det gør dem ikke mindre rene af den grund....

og lige et spørgsmål mere ville i mene her inde at jeg skulle skaffe tavlen på hende hvis jeg nu vil have et kuld mere hen i fremtiden
    som sagt har tavle på forældrene

• #28   20. jan 2009 Frey H - har du tænkt dig at tjekke dine hunde for arvelige sygdomme?

• #29   20. jan 2009 ja klart vil jeg det.
    trode enlig også det var et lovkrav at man skulle det iden man fik hvalpe af sikkerhed mæsige grunde

• #30   20. jan 2009 Der kan ikke skaffes tavle på en enkelt hvalp....

• #31   20. jan 2009 nej ved jeg men tror du jeg kan bruge forældrenes for at dukomentere hvem hun kommer fra og hvad hun er fo hund...

• #32   20. jan 2009 Ja altså forældrenes papire er der jo sikkert ikke noget med, men hvad vil du bruge den dokumentation til? :o)

• #33   20. jan 2009 mere når jeg skal have hvalpe og skal af med dem så kunne det jo godt være der var en køber der spurte efter den eller bare gerne vill ehvide hvad for hund det var helt præsict
    har i hvert fald aldrig selv købt en hund uden nogen form for dokumentasion om hvor hnden kom fra og hvad det var for gener...
    så kunne godt se hvis der var andre der hade det på samme måde....

• #34   20. jan 2009 Ja på den måde kan du selvfølgelig godt bruge dem. Nu ved jeg ikke hvornår du påtænker et kuld, men du skal virkelig tænke dig godt om, der er SÅ mange hunde til salg og rigtig mange amstaffs

• #35   20. jan 2009 ja desvære for der er mange der ikke kan finde ud af at have den slags hunde.
    men regner med at få et kuld om et år ca. men det kommer jo også lidt and på min tæve hvornår hun er klar til det psykisk.

• #36   20. jan 2009 hun er jo knab to nu...

Kommentér på:
Avl uden papir.......

Annonce