1.741 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

DKK/DHL DKK/DHL

Vi får meget snart boston terrier nr. 3, - en hanhvalp fra USA.
Vores første Boston er købt i DK, - og er "født" med en DHL-stamtavle.
Boston nr. 2 er fra USA - stamtavle: AKC.
Da vi har det fint med DHL, fik vi denne stamtavle fra AKC overført til DHL.
Nu kommer så snart en ny boston fra USA, og nu tænker jeg om jeg skal få hans stamtavle overført til DKK.
Ikke p.g.a. utilfredshed med DHL, - men fordi jeg tænker at han bliver mere "international" - og hvordan er det hvis man skal bruge en hanhund til avl, - kan DKK-hunde kun parre DKK-hunde - og DHL-hunde kun DHL-hunde?
Eller bliver stamtavlen som moderen, - ligegyldig hvilken stamtavle faderen har?
Da mine tidligere hunde ikke har haft stamtavler er jeg lidt forvirret.
Jeg mener at vide at AKC er FCI-godkendt, - betyder det at jeg kan udstille mine hunde med AKC-stamtavle i DKK-regi?
Kan man i det hele taget udstille med en AKC stamtavle hvis ikke den er overført til en dansk klub?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DKK/DHL
  • #1   7. apr 2008 Du kan ikke sætte dig mellem 2 stole og køre noget avl i DKK og noget i DHL.

Du må beslutte dig for hvad du vil.

• #2   7. apr 2008 Glemte lige....

Avler du i DHL må du ikke udstille i DKK.

• #3   7. apr 2008 Tak for alle svarene - jeg tænker..... :0)

• #4   7. apr 2008 Hvis man nu forestiller sig at jeg istedet for at hente en hund i udlandet, havde fundet en hanhvalp hos en DKK opdrætter, - måtte jeg så ikke bruge ham til avl på mine DHL-stambogsførte hunde? Skulle jeg så også have hans stambog flyttet til DHL?

• #5   7. apr 2008 Nu aner jeg ikke hat om DHL, men jeg tror da nok du kan bruge ham på DHL hunde uden problemer. Du kan bare ikke udstille eller være medlem af DKK.

men hvis DKK opdrætteren ved at du vil bruge den på DHL tæver, så tør jeg næsten love at vedkommende ikke vil sælge til dig.

• #6   7. apr 2008 Det er AKC der er samarbejdende med FCI - der er ingen klub i USA der er med i FCI. Så har din hund en AKC stamtavle, så kan de overføres til DKK

• #7   7. apr 2008 Hm....... måske vi bare får den nye vaps i DHL som de 2 andre.
    Man kan vel også være seriøs i sit opdræt selvom man i DHL :0) - og vi har ikke planer om at udstille i udlandet.

• #8   7. apr 2008 Selvfølgelig kan man være seriøs i DHL. Men det er der bare så mange der ikke er, og derfor ødelægges de seriøses ry også.

• #9   9. apr 2008 Husk lige og hør opdrætteren ad om de syntes det er okay. Nu er de så langt væk at de måske er ligeglade.

Men jeg ville blive stiktosset hvis mine hvaklpekøbere overflyttede fra FCI godkendte klub til en ikke FCI klub

• #10   9. apr 2008 Fair nok at du tænker sådan, - jeg ville så slet ikke købe en hvalp fra en opdrætter som ville bestemme hvor jeg skulle stambogsføre.......

• #11   10. apr 2008 hos mig skriver hvalpekøberne under på at de ikke overføre hvalpene til en ikke FCI klub

• #12   10. apr 2008 Dorte G hvorfor?

Hvis en af dine hvalpekøbere stambogsfører i en anden klub, så mister man jo en del avlsmateriale i racen.

Det er jo ikke nogen hemmelighed at for rigtig mange racers vedkommende er standarden markant lavere i DHL/DDKC/DRU og hvad de nu ellers hedder end i DKK. Jeg ville blive rigtig ked af at se at hvalpe fra min kennel vil blive brugt i avl med dårlige individer.

• #13   10. apr 2008 OK, - nu var det så ikke meningen at det her skulle blive en af de her endeløse "krige" om hvem der er bedst og hvem der er dårligst.
    Jeg havde nogle konkrete spørgsmål og dem har jeg fået svar på, - tak for det:0)

Kommentér på:
DKK/DHL

Annonce