{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.392 visninger | Oprettet:

Lotte S
Lotte S
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21

DKK eller DHL {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Ja, som overskriften antyder er jeg interesseret i at få udpenslet hvad forskellen på de to klubber er og selvfølgelig hvilke erfaringer I har med den enkelte klub...

Glæder mig til at læse om det smiley

Med Venlig HIlsen
Lotte.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DKK eller DHL
  • #1   3. jan 2010 DKK er den største stambogsførende klub i Danmark og den eneste der er anerkendt af FCI

• #2   3. jan 2010 Læs avlsrestriktionerne på de to klubbers hjemmeside.

Derudover er DKK en hel del større end DHL og avlsmaterialet er derfor større.

DKK har mange tilbud både til opdrættere men osse til "almindelige" hundeejere. Her tænker jeg både på opdrætterkurser, hundetræning, konkurrencer osv.

DKK har mange specialklubber som for manges vedkommende arrangerer træning, prøver, udstillinger/skuer, gåture osv kun for den/de racer der er med i specialklubben.

DKK har noge jurister siddende som kan hjælpe hvis der skulle opstå uenigheder mellem opdrætter og hvalpekøber

DKK har via FCI et stort internationalt samarbejde

• #3   3. jan 2010 DHL samarbejder med DRC og de er nogle små klubber, super hyggelige smiley

jeg udstiller selv der og er meget tilfreds med mine resultater og behandling..

jeg kender overhoved ikke DKK, så kan ikke sige noget om dem..

men hvis du vælger DHL for du en super hyggelig klub, men gode dommere og udstillere, der helt sikkert vil snakke og hjælpe hvis du skulle have nogen spørgsmål osv

• #4   3. jan 2010 DKK udstillinger er også superhyggelige. Man møder mange mennesker og vi hjælper også hinanden. Derudover afholder de respektive raceklubber også udstillinger, så det kan blive til en 15-18 pr. år. På trods af at man er konkurrenter, så hygger vi os rigtig meget, og følger med i hvad der er af nye hunde på udstillingerne og hvordan det går de andre.

Dommerene er topuddannede, og sammen med ringpersonalet sørger de for at udstillingen forløber godt.

Derudover er der et godt avlmateriale samt avlsrestriktioner. Hundewebben bliver brugt meget til at finde parringspartnere.

• #5   3. jan 2010 Iben, ja den hårdere konkurrence fortæller da også meget mere om ens hund i forhold til udstillinger hvor der er få deltagere i hver klasse.

Har præsteret at deltage i en raceklub udstilling i Sverige hvor der var 90 tæver og 85 hanhunde tilmeldt. Min Bianca blev nr. 2.

• #6   3. jan 2010 DKK har også specialklubber for de fleste racer, så der er altid hjælp at hente fra nogen der ved noget om ens race (eller lignende racer hvis man nu har en sjælden race). De har også trænings- og uddannelsestilbud samt de strengeste racespecifikke avlskrav af klubberne.

Du vil naturligvis ikke kunne mærke forskel på hunden om den er DKK eller DHL, men der er flere aktivitets/avlsmuligheder i DKK

• #7   3. jan 2010 tjek lige en anden tråd så du ikke kun får dkk input:-))

• #9   3. jan 2010 NU kender jeg ikke meget til andet end DKK! Men valg af klub kommer vel også meget an på hvilken race man ønsker da det ikke er alle racer der pt. er uden for DKK (bla. Min race)!

Med hensyn til udstillinger er det nok et fedt... ja DKK har flere tilgængæld er jeg ikke enig i at DKK´s dommer og ring personale altid er TOPPEN! Kender også til flere der KUN kommer til specialklub udstillinger da det som regl er special dommer for racen der dømmer!

Men det kommer nok også an på hvilken race man har, hvor let det er at få dommere!

Men vær meget obs på om den race du gerne vil arbejde med er i andet end DKK/ FCI pt, for elles kan det jo give en del avl og udstillings problemer!

Men for mig er det også 100% KUN DKK der er mest værd!

• #10   3. jan 2010 altså jeg har før spurgt dig hvor du har de 80% fra?

Der er seriøse opdrættere i alle forbund,,se dig godt efter

• #11   3. jan 2010 Jeg er mere end tilfreds med DHL.. Og så synes jeg det er så flot så flot, at det altid er DKKerne der er hurtige til at svine de mindre klubber til.. *klap* *klap*

• #12   3. jan 2010 Hvem sviner nogen til i denne tråd??? Jeg har lige læst den igen og der argumenteres ja, men svines til? Hvor?

• Lotte S
    Lotte S Tilmeldt:
    mar 2009

#13   3. jan 2010 Tak for alle de mange svar smiley

Men vil det være "okay" at købe en DHL hvalp og få den overført til DKK ?

• #14   3. jan 2010 nej i nogen tilfælde kan det godt lade sig gøre at flytte men så sletter de bare alle aner...men du skal så lige sikre dig at opdrætter ikke er black listet i dkk,,,jeg tror mange som er i de andre forbund er black listet i dkk

• #15   3. jan 2010 man kan ihvertfald med dru,,ved ikke om dhl er lavere??så de ikke vil

• #16   3. jan 2010 Sam

Understøt venligst dit angreb med noget konkret.

• #17   3. jan 2010 Sam B -hvor ser du at der svines nogen til i denne tråd?

Sjovt nok så er folk som dig, altid lynhurtige til at melde ud at DKK'erne sviner folk til, og dette er så et argument for at vælge en anden klub eller...?

• #18   3. jan 2010 der er vist ikke nogen der sviner,,endnu:-))...jeg ville stadig gern evide mht de 80% af danske hunde ejer hvor man kan se de skulle være dkk hunde?? det lyder nemlig helt vildt i mine ører at der faktisk kun er 20% af alle hunde i danmark der ikke står i dkk..

• #19   3. jan 2010 Jn -kunne forestille mig at det er 80% af tavlehundene der er tale om, hvis tallet altså er korrekt. Har svært ved at tro at mindre klubber og blandingshunde ikke fylder mere end 20%

• #20   3. jan 2010 For mit vedkommende er det kun dkk der er interessant. Der findes simpelthen ikke interessante eksemplarer af de racer jeg interessere mig for i andre klubber end dkk.

• Lotte S
    Lotte S Tilmeldt:
    mar 2009

#21   3. jan 2010 jn&sn N Hvad betyder aner ?

Iben's Der står på DKK's hjemmeside at man godt kan flytte en hund fra en anden klub over til deres, men at der er nogle ting hunden skal leve op til og at den skal oparbejde "good" for at kunne blive alvsgodkendt, så det er selvfølgelig ikke på lige fod med en hund der er født med DKK stambog.

• #22   3. jan 2010 Hvis du alligevel vil have hunden flyttet over i DKK forstår jeg ikke helt hvorfor du ikke køber en dkk hund i første omgang?
    Hvilken race er du interesseret i?

• #23   3. jan 2010 Stemmer i med Louise -hvis man alligevel ved man vil være i DKK, hvorfor i alverden køber man så ikke en hund fra en DKK-opdrætter.

I øvrigt er det ikke sådan lige at flytte. Hvis hundens opdrætter er smidt ug af DKK/hvis hundene der avles på har avlsforbud i DKK kan hunden ikke overflyttes.
    Hvis hundens forældre har DKK-tavler, men ikke er avlsgodkendt i DKK, kan hunden ikek overflyttes.
    Hvis hunden overflyttes får den blanke aner (dvs oplysninger om forældre, bedsteforældre osv slettes)
    En overflyttet hund får avlsforbud. Hos de fleste racer kan dette ophæves på en specialudstilling, hvis hunden opnår mindst "good", men flere og flere specialklubber får indført permanent avlsforbud for overflyttede hunde. Dvs at en overflyttet hund kun kan bruges til prøver og udstillinger, men aldrig kan blive avlsgodkendt.
    -det gælder i hvert fald berner sennen og så vidt jeg ved osse chihuahua.

Men har man valgt at ville tilhøre DKK så skyldes det vel bl.a. DKK's avlsrestriktioner, og disse får man jo ikke glæde af, hvis man køber i en anden klub og så overflytter hunden

• #24   3. jan 2010 Lotte

Jeg ved at KSS (klubben for små selskabshunde) nedlægger decideret avlsforbud på alt fra ikke-FCI klubber, så der er ingen kære mor

Se under "love og regler"
    http://www.canis-minor.dk/

• #25   3. jan 2010 michelle besvret den

jeg undre mig også lidt fordi man får flyttet den over i dkk gør den jo ikke til en dkk hund

mange gange er opdrættere i dhl,,ddh eller for den sags skyld dru smidt ud af dkk og ned garderet sig selv,,,

• Lotte S
    Lotte S Tilmeldt:
    mar 2009

#26   4. jan 2010 Igen mange tak, jeg tror jeg har hørt det jeg havde brug for smiley

Og bare rolig jeg købe ikke en hund under en klub og flytter til den anden, jeg skulle bare høre hvordan og hvorledes.

Kommentér på:
DKK eller DHL

Annonce