1.196 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Anne C
Anne C
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Alder for første kuld Alder for første kuld

Kære alle

Hvad er jeres erfaringer med første hvalpe kuld? smiley Vi har en havanneser vi meget gerne vil have hvalpe på, når hun er gammel nok, og selvfølgelig fuldt udviklet. Vi er bare lidt i tvivl om hvad den ideelle alder er for det? Hvor gammel var jeres første gang? Og hvordan gik det?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alder for første kuld
  • Marie A
    Marie A Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 154
    #2   16. jan 2020 Enig med Isabelle. Selvom bichon havanais er en lille race, sker der en hel del mellem 2-3 års alderen med dem - både kropsmæssigt og mentalt.

• #3   16. jan 2020 Vores er også gerne 3 år.

• #4   16. jan 2020 Mellem 3-5 år er optimal smiley

• #5   16. jan 2020 Mine er tre år ved første kuld. Da er de modne og kroppen er stadig smidig.

• #6   16. jan 2020 Jeg ville vælge en løbetid så tæt som muligt omkring 2,5-3 år.
    Så har man tid til at få tæven igennem diverse sundhedstjek efter 2 års alderen, (evt mentalbeskrivelse skal være mellem 10 måneder og 24 måneder). Og kan bruge den løbetid der passer bedst for ens planer. Plus der er lidt tid at løbe på hvis tæven f.eks. Går tom, hannen glipper eller i den dur. Så står men ikke halvvejs mod de 4 år..

• Anne C
    Anne C Tilmeldt:
    jan 2020

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   16. jan 2020 Mange tak for alle jeres gode råd og erfaringer smiley
    Jeg tror vi venter til hund fylder de 3 år så vi er sikre på hun er helt klar.

• #11   17. jan 2020 Eller endnu bedre - lad helt være med at parre din tævehund. På den måde, vil du til enhver tid fremstå som den absolut mest seriøse opdrætter, blandt folkene herinde smiley

Enig med Kenzie - 5 år er ikke optimalt for en 1. gangs tæve.

• #13   17. jan 2020 Ved chihuahua er det meget normalt at de får første kuld omkring 2 års alderen. Men de er også meget små i forhold til andre og generelt ret hurtigt modne, så jeg ved ikke om det er det der gør det,at de simpelthen udvikler sig hurtigere.

Vil dog sige at det lyder meget fornuftigt med 2-3 år som flere anbefaler her i tråden smiley

• #14   17. jan 2020 Jeg synes at 5 år lyder meget sent at få første kuld. Jeg kender tæver der har fået første kuld i så sen en alder, men det har enten været uheld eller det har været en tæve, som man i første omgang ikke ville avle på, men hvor det så alligevel viste sig at det ville være rigtigt ærgeligt ikke at få et kuld efter.

• #15   17. jan 2020 Mellem to og tre er det tidspunkt jeg normalt syntes er bedst, så kan man nå det endnu hvis tæven ikke bliver drægtig første gang:) jeg ville normalt ikke parre en tæve på 5 for første gang.

• #16   18. jan 2020 Nu har jeg en race som anbefales at blive hjertescannet og det anbefales at hunden er mindst +3 år når det bliver gjort.
    Jeg syntes også det er et passede at tæven har den alder inden man avler, så ved man lidt mere om hvad man avler på.
    Jeg forstår ikke behovet for at få hvalpe på tæver(eller lade helt unge hanner parre for den sags skyld) der kun er halvandet år uanset om vi taler om en lille hund eller stor hund.

Kommentér på:
Alder for første kuld

Annonce