En lidt fed oplevelse En lidt fed oplevelse
En gang imellem har man en af de der opleverser som bare gør en virkelig glad og tilfreds
Var til træning med Clinton i går aftes. Vi skulle træne spor. Jeg lagde et godt langt spor til Clinton med 4 knæk. De blæste temmelig meget, men jeg har jo med vilje overhovedet ikke taget hensyn til vindretninger i indlæring af spor med Clinton.
Sporet lå vel 45 min. inden det blev vores tur. Clinton hoppede og dansede og bed i sporlinebundtet på vej hen til sporet og var i det hele taget totalt tændt. Et par meter før pinden får han sporlinen på og under maven og følges hen til startpinden; han trækker helt vildt. Jeg sætter ham igang med 'søge spor' og vupti næsen i jorden og tempo ned. Han går direkte i sporet i strid sidevind. Finder de to genstande, jeg havde lagt på første ben, og afleverer dem glad. Når til første knæk som han umiddelbart tager meget flot op i modvind. MEN kom voldsomt i tvivl om han gjorde det fordi jeg ubevidst fik sendt ham et signal ? Min træner fangede det også og spurgte 'tog han selv knækket eller styrede du ham'. jeg blev ham svar skyldig. Næste knæk - modvind til sidevind - her fik Clinton fært af retningsændringen og skulle lige til at skrå hjørnet af, men et 'NEJ - HOLD SPOR' fik ham til at gå helt ud i knækket før han drejede. Næsen stadig totalt dybt og ingen flak whatsoever i strid sidevind. Nu bad min træner mig så slippe linen og lade den slæbe efter Clinton. OK - dyb indånding; man hader jo at miste 'kontrollen'. Han ændrede IKKE tempo men fortsatte og sammen rolige tempo og tog de to næste knæk totalt spot-on Så konklusionen var at jeg vist ikke styrede min hund rundt på sporet og at den lille røde kolbøtte faktisk er rimelig sej til at gå spor
sep 2017
Følgere: 538 Emner: 152 Svar: 10.694
Jeg var til konkurrence i weekenden, og min hun løb i eftersøgningen! Som i HELE vejen igennem, glad og fokuseret - missede dog 2. fig. Men vi blev stoppet da vi gik over baglinjen, og dommeren sagde "ja, hun ligner jo én der kunne fortsætte"
Det var som om det gik op for hende at det "bare" var det hun skulle. Hun fik flow og gejst. Dét var fedt!!
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.472
sep 2017
Følgere: 538 Emner: 152 Svar: 10.694
Der var så andre skønhedsfejl, men jeg fik tårer i øjnene over hendes glæde
Nå ja, og så tog hun sig en dukkert midt i øvelsen
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.472
En lidt fed oplevelse