Bitch som politihund ;O) Bitch som politihund ;O)
Så oprandt den store dag hvor jeg skulle til foreløbig "bedømmelse" i Politihundeforeningen med min kæleterrier forklædt som Amstaff.
Rundt omkring i det danske land tager de ikke gerne den type hunde ind længere, men på Bornholm følger de heldigvis ikke moden slavisk.
Jeg blev utrolig pænt modtaget uden de sædvanlige fordomme om min lille Bitch - af 6 gode solide bornholmske stykker mandfolk. Og jeg må sige jeg blev meget positivt overrasket. En ældre herre "Gregers" valgte at slå følge med mig i samtlige 2 timer og fortalte alt om deres træningsarbejde.
Bitch var kun lige kort ude af bilen, hvor hun passende demonstrerede sine politihundeevner ved at tisse op af et bøgetræ ;O) Hun fik også lov til at vise sin store kærlighed til hendes bidepølse - og det endda uden at bide den stakkels træner *ssss*
I morgen skal jeg starte lydighed med hende og så skal Bitch ellers tages op på deres bestyrelsesmøde på mandag. Formentlig kan jeg ikke blive optaget som aktivt medlem fordi hendes race ikke er ønsket i foreningen, men jeg kommer til at kunne træne på lige fod med de andre.
Vil egentlig ikke noget med dette indlæg, andet end at udtrykke min begejstring over foreningen, deres modtagelse af mig og deres generelle holdning omkring hele muskelhunde problematikken...
Fortsat god lørdag ;O)
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
De er da ikke uden fordomme. Men vil gerne have dig som betalende medlem. Mystisk.
dec 2004
Følger: 41 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 643 Svar: 6.619
Ja, man skulle bo på Bornholm med sin hund
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
Lidt kryptisk - men jeg er bare lykkelig for at finde et sted jeg kan træne ;O)
Bitch som politihund ;O)