238 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

LP3 Rundt om LP3 Rundt om

Søger nogle gode fif til at gøre rundt om øvelsen i LP3 stabil.

Hver gang vi er til konkurrence bliver Ester usikker og løber ikke direkte rundt om keglen.
Jeg forsøger i træningen at træne med forskellige kegler og forskellige spring. Jeg træner en masse omløb uden stop, putter ekstra forstyrrelser på i form af feks at kaste med apporter inden kommando, have mange apportet liggende etc etc
Jeg laver af og til kæde, hvor vi først køre den dirr apport og går direkte til rundt om.

Jeg bruger for-kommando.

Alligevel bliver hun usikker på hvad hun skal når vi står til prøven - øv

Hvordan har I gjort øvelsen stabil/sikker ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LP3 Rundt om
  • #2   4. sep 2016 God ide med bolden det kunne måske godt hjælpe med at få tankerne fremad.

Udfordringen er også at de skal helt rundt om keglen (med hele kroppen) inden de skal stoppes og dirigeres videre til en apport. Så en godbid er ikke så god.

Til træning både når jeg træner selv eller er til undervisning er der aldrig problemer. Hvad pokker sker der til konkurrencerne ?

• #4   4. sep 2016 Hvordan har du belønnet i træningen? smiley

• #5   4. sep 2016 Har du prøvet at filme når i træner og når i er til konkurrence?

Jeg kunne heller ikke forstå at Dumle ikke kunne en øvelse, som vi havde prøvet 100 af gange. Men da jeg kiggede på de to videoer, og sammenlignende hvordan jeg gav hende signalet, kunne jeg godt se, at jeg faktisk ændrede det lidt.

Ikke meget, og på ingen måder bevidst, men det var alligevel nok til at gøre Dumle i tvivl om hvad jeg mente!
    Jeg har generelt også ret mange nerver på til konkurrence, hvilket Dumle helt bestemt også godt kan mærke. Og hvis jeg så ubevidst kommer til at ændre lidt på min kropsholdning eller signal, ja så tvivler Dumle også smiley

• #6   4. sep 2016 Jeg kommer generelt til at overdrive mine signaler, når vi er til konkurrence, fordi jeg vil være helt sikker på at Dumle forstår hvad jeg vil have hende til. Men oftest får det faktisk præcis modsat virkning, fordi hun slet ikke er vant til, at jeg overdriver mine signaler smiley

• #7   4. sep 2016 Zarah og Line I har nok ret i at det er mig der er nøglen. Så skal jeg bare have knækket koden så Es tror på, at jeg tror på hende.

• #8   4. sep 2016 Ja smiley Jeg synes det har været meget givende at filmen ens træning, for bedre at kunne se hvor det går godt, og hvor det går dårligt - og hvad der er skylden til det.

Vi går dog også til træning en gang om ugen, så vi kan få noget hjælpe og inspiration der, for nogle gange kan det være svært at overskue smiley

• #9   4. sep 2016 Line jeg går skam også til undervisning hver uge smiley Så det er nøglen til det stabile jeg er efter.
    Måske er øvelsen bare stadig for ny til at være stabil.

Hvor længe bruger I på at stabilisere en øvelse af høj sværhedsgrad ?

• #10   4. sep 2016 En tanke... Men kan det være fordi, at øvelsen i konkurrence er lagt i en kæde af mange andre øvelser?

Nogle har meget brug for, at få trænet øvelsesrækkefølgen, så de ved hvad der venter næste gang og meget faste ritualer i setuppet - Så træning og konkurrence minder meget om hinanden.

Med tiden, som hundene bliver sikre på øvelserne, så er det nemmere for dem at øvelserne kommer i forskellige rækkefølger. Men det gør de jo heldigvis først i Eliten i DKK smiley

Og så tænker jeg forkommandoen måske ikke er helt stærk nok endnu ifht. konkurrence setuppet?

Bare tanker.... Det kan være SÅ meget forskellige og det her med at få filmet både træning og konkurrence kan hjælpe dig til at pejle dig ind på hvad forskellen er i de to situationer.

• #11   4. sep 2016 Jeg tænker også at det er en god idé at træne et mere konkurrence-præget setup. Med øvelser i rækkefølge og evt. en prøveleder. Det er fint at du generaliserer øvelsen så godt, men jeg tror det er netop i det konkurrenceagtige setup at problemet ligger. Så det er netop det at jeg ville træne meget. LAv eventuelt selv overgang fra øvelsen før og gå direkte videre til rundt om. Få også nogen til at lægge apport for dig.
    En anden måde at træne det på, er ved at putte ildt pres på hende i øvelsen. For at hun lærer at hun kan klare det, også selvom det er svært. Få nogen til at stå tæt på keglen, til at forstyrre hende, stå med andre hunde osv.

• #12   4. sep 2016 Simpelthen nogle flere kæder og konkurrencepræget opsætning.

Det er alt også en tarvelig rækkefølge direkte fra dirr apport til rundt om smiley

• #13   4. sep 2016 Tak for alle de gode råd i tråden.

Jeg synes faktisk denne fase med at gøre øvelser stabile er noget af ddt mest svære overhovedet.
    Jeg havde i sin tid også kæmpe problemer med feltet.

Det er noget jeg virkelig prøver at blive bedre til i min træning.

• #15   4. sep 2016 Det er lidt forskelligt sat op i det forskellige klasser men i LP3 er det fremsendelse 20 m til et markeret felt. Hunden stoppes og afdækkes HF bliver dirr af prøvelederen frem mod hunden med 2 gange til venstre ender man med ryggen mod hunden og kalder den ind i gang og stopper fælles

• #16   4. sep 2016 Når HF stopper hunden skal den selvfølgelig lave et hurtigt stå indenfor båndene

• #18   4. sep 2016 Ja det er meget anderledes i DKK
    Tror egentlig ikke at der er så meget der er ens i de to programmer, det er i hvert fald min forståelse selvom jeg intet kender til DCH smiley

• #20   5. sep 2016 Jeg træner begge programmer og nej, der er ikke ret meget der er ens smiley Noget ligner hinanden, men helt ens er det ikke (fx apport, fri ved fod, stå/sit/dæk under gang).

• #21   5. sep 2016 P.S. Jeg bruger så rent faktisk min DcH fremadsendelse til mit DKK felt smiley Jeg bruger det at min hund HAR lært at løbe ligeud indtil hun får andet at vide. Jeg stopper hende så bare så det passer med at hun lander i feltet smiley Dvs. jeg råber 'STOP' nærmest lige efter at jeg har sendt hende fremad; de der 10 m i LP2 er ret kort for en Dobermann der er vandt til DcH fremadsendelse og som er trænet til at skulle kunne løbe langt ligeud smiley

• #22   5. sep 2016 Mette Marie af ren nysgerrighed hvordan har du så bygget øvelsen med at løbe ud i ingenting op ?
    Jeg hører forskellige tilgange til det fra dem der er i eliten i DKK hvor det som du sikkert ved er blevet et element i feltet.
    Vi er slet ikke begyndt at træne på det endnu ifm LP

Kommentér på:
LP3 Rundt om

Annonce