LP3 Rundt om LP3 Rundt om
Søger nogle gode fif til at gøre rundt om øvelsen i LP3 stabil.
Hver gang vi er til konkurrence bliver Ester usikker og løber ikke direkte rundt om keglen.
Jeg forsøger i træningen at træne med forskellige kegler og forskellige spring. Jeg træner en masse omløb uden stop, putter ekstra forstyrrelser på i form af feks at kaste med apporter inden kommando, have mange apportet liggende etc etc
Jeg laver af og til kæde, hvor vi først køre den dirr apport og går direkte til rundt om.
Jeg bruger for-kommando.
Alligevel bliver hun usikker på hvad hun skal når vi står til prøven - øv
Hvordan har I gjort øvelsen stabil/sikker ?
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.206
Udfordringen er også at de skal helt rundt om keglen (med hele kroppen) inden de skal stoppes og dirigeres videre til en apport. Så en godbid er ikke så god.
Til træning både når jeg træner selv eller er til undervisning er der aldrig problemer. Hvad pokker sker der til konkurrencerne ?
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 84
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 641
Jeg kunne heller ikke forstå at Dumle ikke kunne en øvelse, som vi havde prøvet 100 af gange. Men da jeg kiggede på de to videoer, og sammenlignende hvordan jeg gav hende signalet, kunne jeg godt se, at jeg faktisk ændrede det lidt.
Ikke meget, og på ingen måder bevidst, men det var alligevel nok til at gøre Dumle i tvivl om hvad jeg mente!
Jeg har generelt også ret mange nerver på til konkurrence, hvilket Dumle helt bestemt også godt kan mærke. Og hvis jeg så ubevidst kommer til at ændre lidt på min kropsholdning eller signal, ja så tvivler Dumle også
aug 2009
feb 2014
aug 2009
Vi går dog også til træning en gang om ugen, så vi kan få noget hjælpe og inspiration der, for nogle gange kan det være svært at overskue
feb 2014
Måske er øvelsen bare stadig for ny til at være stabil.
Hvor længe bruger I på at stabilisere en øvelse af høj sværhedsgrad ?
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 4 Svar: 363
Nogle har meget brug for, at få trænet øvelsesrækkefølgen, så de ved hvad der venter næste gang og meget faste ritualer i setuppet - Så træning og konkurrence minder meget om hinanden.
Med tiden, som hundene bliver sikre på øvelserne, så er det nemmere for dem at øvelserne kommer i forskellige rækkefølger. Men det gør de jo heldigvis først i Eliten i DKK
Og så tænker jeg forkommandoen måske ikke er helt stærk nok endnu ifht. konkurrence setuppet?
Bare tanker.... Det kan være SÅ meget forskellige og det her med at få filmet både træning og konkurrence kan hjælpe dig til at pejle dig ind på hvad forskellen er i de to situationer.
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
En anden måde at træne det på, er ved at putte ildt pres på hende i øvelsen. For at hun lærer at hun kan klare det, også selvom det er svært. Få nogen til at stå tæt på keglen, til at forstyrre hende, stå med andre hunde osv.
feb 2014
Det er alt også en tarvelig rækkefølge direkte fra dirr apport til rundt om
feb 2014
Jeg synes faktisk denne fase med at gøre øvelser stabile er noget af ddt mest svære overhovedet.
Jeg havde i sin tid også kæmpe problemer med feltet.
Det er noget jeg virkelig prøver at blive bedre til i min træning.
feb 2014
feb 2014
feb 2014
Tror egentlig ikke at der er så meget der er ens i de to programmer, det er i hvert fald min forståelse selvom jeg intet kender til DCH
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.460
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.460
feb 2014
Jeg hører forskellige tilgange til det fra dem der er i eliten i DKK hvor det som du sikkert ved er blevet et element i feltet.
Vi er slet ikke begyndt at træne på det endnu ifm LP
LP3 Rundt om