Har jeg ødlagt min hund? :( Har jeg ødlagt min hund? :(
Jeg har en lille Yorkshire/pomeranian/West highland terrier på 6 år.
Vi købte hende da hun var 8 uger gammel og hun har siden da altid boet hos os.
Største delen af tiden er hun en skøn lille en, når hun altså bare er sammen med dem hun kender.
Men desværre har der altid været mange problemer med hende..
- Hun bliver sur når vi bare går hen i nærheden af hendes mad og spænder helt op i kroppen.
- Hun vogter over sit legetøj og sine kødben.
- Hun knurre når hun ligger i sin kurv, men kun sommetider.
- Hun kan ikke lide at gå tur fremmede steder eller steder hvor hun ikke følger sig tryg.
- Hun er bange for fremmede mænd .
- Hun har bidt folk i buksebenende flere gange.
- Ingen vil passe hende for os, da hun knurre meget.
Hunden bor ikke hos mig, men hos min mor og derfor lægge jeg meget mærke til hendes adfær når jeg passer hende.
Håber der er nogen der har nogen gode råd til hvad vi kan gøre med hende, for jeg bliver så ked af at se hende som hun har det..
Råd tages imod med kyshånd
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.667
hvad laver i af aktivering?
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.595
Lyder som en usikker hund der ikke stoler på, at hun fx. kan have sine ting i fred. Det kan være en idé at tage kontakt til en adfærdsbehandler, der kan komme ud i jeres hjem og se hvordan jeres hund reagerer, og derfra give jer værktøjer til at arbejde med hende.
Hvordan reagerer i når hun vogter over sine ting, knurrer eller er utryg? Hvis i fx. tager hendes ting kan det forstærke den adfærd.
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 532
Jeg foreslår som de andre at du får en adfærds behandler ud, så I sammen kan arbejde på din hunds adfærdsproblemer.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.667
apr 2008
Nej - hverken Lenschow eller Golden, eller nogen andre af os, siger at det er TS' skyld, Birgitta. Golden skriver jo faktisk det STIK modsatte
Men i stedet for at køre det ud ad et sidespor vil jeg vente og håbe at Shannon svarer på nogle af spørgsmålene når hun lige får tid og så får snakket om en evt. adfærdsbehandler med sin mor
aug 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Tak for alle jeres svar.
Jeg ville utrolig gerne have en adfærdsbehandler ud til hunden, men min mor gider ikke bruge tid og penge på det. Jeg vil gerne betale, men når min mor så selv ikke gider st lytte og gøre en indsats for at ændre på hvordan hunden har det, er det næsten spild af penge fra min side.
Min mor ser ikke selv problemet med hunden, selv om den flere gange har bidt folk og næsten konstant ligger og knurre i kurven.
Det er simpelhen så svært, for jeg mener ikke det er rigtigt at have en hund der er sådan og slet ikke fair for hunden selv, men det er svært når hun ikke ser problemet
apr 2008
Har jeg ødlagt min hund? :(