Teenage hund Teenage hund
Hej,
Vi har en rigtig bullmastiff (50kg) teenager på 10,5mdr som er blevet så meget teenager at man skulle tro han var blevet døv.
Han vil lige pludselig på ingen måde sitte eller lægge sig på komando. Vi har fået div. råd og alle hundetrænere og ejere har hver deres holdning.
Så nu prøver vi også lige at høre jeres erfaring. Hvad gør vi når han ikke lystre.... opgiver vi tænker han jo at vi er 'svage' og til at løbe om hjørner med, tvinger vi ham fysisk kan han blive utryg ved os osv osv osv
Håber at høre jeres erfaringer og holdninger:)
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.040
tænker det er det man gør, frister med de lækreste ting og roser i vilde sky når han adlyder .... de gange man ikke lige har godbid så lever man med den succes-rate der nu er i de måneder , men ellers arbejder lidt mere intenst med kommando og godbid af bedste slags, så tager det de måneder det nu en gang gør, men holder man ved så kommer hørelsen og lysten til samarbejde normalt tilbage .... tvang, og skælden ud over dårlig opførsel tror jeg ikke på er vejen frem .... der skal arbejdes med de positive metoder så det bare bliver det bedste i verden at adlyde og samarbejde, men teenage alderen tager den tid en tager .... min erfaring er at lige så pludselig som en hund kan blive vil-døv, lige så pludselig kommer den søde hund igen ....
Hold ud ...
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.448
Derudover tror jeg det er en god ide ikke at give en kommando, hvis man ikke kan/vil følge op på den. Hvis man beder hunden om noget, skal man være indstillet på at holde fast i det, indtil hunden har gjort det. Hunde må godt lære at man mener hvad man siger og at den ikke bare kan gøre hvad man beder om når den selv lige har lyst. Og igen skal man selvfølgelig gøre chancen for succes så stor som overhovedet muligt - og holde en kæmpe fest, når hunden gør det rigtige
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.323
Bare rolig, det kommer igen
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.448
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.595
Min hund er en teenager.
Min hund er en teenager.
Min hund er en teenager.
Han er IKKE ude på at tage verdensherredømmet!
Jeg er enig i at du må omlægge din tankegang. Hunden tænker ikke på dig som "svag", men hvis han har succes med at ignorere en kommando gang på gang, så mister kommandoen simpelthen sin betydning. Så gå et skridt tilbage i træningen og tag det et niveau ned hvor i rent faktisk har succes med det i laver. Sådan er det at have en teenagehund
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
Kort sagt tågede han rundt og var meget depri.
Kæft det var sært.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.728
TS: en bullmastiff er en sær, og vidunderlig selvstændig størrelse
Væbn jer med tålmodighed, og trøst jer med at det bliver bedre med alderen
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 500
VW er bedøvende ligeglad med om du så danser oksefars dans ( oksefars er totalt yndlings mad
Heldigvis en af grundene til at jeg ææælsker skt bernhards
Han er nu 9 mdr, 56 kg og døv, blind og har tabt den sidste ært. Glæder mig enormt til næste år
TS det er bare med at ha tålmodighed
Men endelig ingen tvang!!
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.728
Teenage hund